Jump to content

is Belgie Rock of Rap

is Belgie Rock of Rap  

25 leden hebben gestemd

1. 1. is Belgie Rock of Rap

• Rock
      10
    • Rap
      10
    • Anders
      5

Recommended Posts

Geplaatst:
ik versta niet echt van wat jij met ons wilt meedelen

rock of rap België?

vind jij dat er in België meer rap of rockgeluisterd wordt --(of iets anders)-- post het hier

Geplaatst:

Ik denk ook eerder Rap dan Rock, alhoewel vele ook naar Rock luisteren.

Volgens mij is dit net zoals in Nederland.

Ik woon zelf in België en luister naar geen één van de twee.

Maar als ik moest kiezen zou ik toch voor Rock gaan!

Geplaatst:

Als ik gewoon kijk naar mijn klasgroep dan luistert 70% rap en hip hop en de andere 30% hardcore en rock.

Zelf luister ik ook rap, en ik denk dat er ook meer mensen in België zijn die rap luisteren.

Geplaatst:
Hoe verklaar je al die festivals. In belgië luistert 60% van de jongeren naar rock of punk!

60%? Heb je daar een bron van?

Geplaatst:
Hoe verklaar je al die festivals. In belgië luistert 60% van de jongeren naar rock of punk!

Ik ben het met 'kristof01' eens..

Geplaatst:

Ik denk dat België hetzelfde als Nederland is en dus allebei naar Rap luisteren !

Ik zelf luister ook naar rap & hip hop maar rock ? neeeeee !! :bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Aeroplane , Belg: Rock , Rock , Rock! Geen RnB ! :schater: Grootste mop ooit.

Heel onze school ==> Rock , Hard Rock , Emo Rock , Heavy Metal , Techno , Harcore , JumpStyle maar Rap .. ?:D

Belgie is dus Rock

Bewerkt: door Aeroplane
Geplaatst: (bewerkt)

Heel onze school ==> Rock , Hard Rock , Emo Rock , Heavy Metal , Techno , Harcore , JumpStyle maar Rap .. ?:D

Belgie is dus Rock

Heel mijn school is anders Rap, Hip Hop. ^^ Op een paar uitzonderingen na dan. :duh:

Bewerkt: door Eros
Geplaatst:

Misschien zou je er ook nog iets van Hardcore of Jumpstyle bij kunnen zetten. Ik denk namenlijk niet dat deze twee polls kunnen uitmaken wat de belgen nou het liefst luisteren. Ook is namenlijk bekend dat ze in belgie veel naar Jazz en Folk luisteren.

In de jaren 50 was het vooral Big Band dat in belgie veel publiek trok naar vele concerten en feesten, zoals ook hier in nederland, ook de bekende Jacques Brel en Will Tura waren rond de jaren 50/60 erg actief in de belgische muziekwereld. Rock en Roll breid zich uit tot rond de jaren 70, waarnaar Rock en Folkmuziek doorbraken met artiesten zoals Eddy Waller, Urbanus en De Strangers. Tegen het eind van de jaren 70 kwam Punk opzetten met onderandere hits van Plastic Bertrand en The Kids.

Nog steeds zijn artiesten zoals Phillip Catherine actief in de belgische Jazz en Folkmuziek. Maar net zoals in nederland verschilt de muziek in meerdere stijlen dan jij in deze poll aangeeft.

Geplaatst:

Belgie is dus Rock

Idd, net hetzelfde als bij onze school...

Geplaatst:

Belgie is niet rock of rap, het is een land. ;) Dat terzijde: Er luisteren veel mensen rock, veel rap en sommige luisteren ze allebei. Je kan dit eigelijk niet weten. :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...