Jump to content

[Krantenkop]

Dopinggebruik  

13 leden hebben gestemd

1. 1. Moet doping gebruik toegestaan worden?

• Ja
      2
    • Nee
      10
    • Alleen voor medisch gebruik
      1

Recommended Posts

Geplaatst:
"Dopingdokter Fuentes is weer bezig"

Lefevere wil dat de UCI controleert of Fuentes weer bezig is met dopingpraktijken.Patrick Lefevere wil dat de Internationale Wielerunie (UCI) uitzoekt of dopingdokter Fuentes weer actief is in het peloton. "Er zijn berichten dat Fuentes weer bezig is", zegt Lefevere.

"Het is zoals je met een bedrijf op een louche manier rijk geworden bent. Op een dag word je gesnapt, maar je komt er gemakkelijk van af. Je kunt dan een andere firma stichten, officieel onder een andere naam, maar net hetzelfde doen", aldus Lefevere in De Morgen. Eufemiano Fuentes is de spilfiguur in een groot Spaans dopingschandaal. (hln)

Bron: Het Laatste nieuws (Belga)

Het staat weer in alle Vlaamse kranten. "Dopingdokter Fuentes is weer bezig" het gaat hier om het dopinggebruik waar al zoveel rond te doen was de laatste tijd, maar wat vinden jullie nu van doping?

Moet het kunnen of ben je er volledig tegen? Laat je mening over dopinggebruik in dit topic maar los!

Geplaatst: (bewerkt)

Is niet zo moeilijk denk ik; het is gewoon valsspelen.. In welk opzicht je het dan mag bekijken. Op medisch gebied heb je dan gewoon pech.

Bewerkt: door Youp
Geplaatst:
Is niet zo moeilijk denk ik; het is gewoon valsspelen.. In welk opzicht je het dan mag bekijken. Op medisch gebied heb je dan gewoon pech.

Idd, maar vinden jullie ook niet dat er veel druk op topsporters staat?

Idd, maar vinden jullie ook niet dat er veel druk op topsporters staat?

Tuurlijk is toch ook best logisch.

Er viel me laatst nog iets op: bijna alle kinderen komen egotrippend naar boven en de meeste gaan ook zo weer ten onder. Dat zal mede komen omdat dat hun aangemoedigd wordt en omdat ze teveel eisen.

*Ja Baas ;)*

Bewerkt: door Youp
Geplaatst:

Neen , Doping is Cheaten ! Doping zijn mensen die niets van hun eige kunnen. Losers , mongolen , debielen :)

Ik had het gisteren nog met een maat over de zaak Fuentes. Wel dikke lol , maar is voor losers :)

Geplaatst:

Ik vind het niet echt valsspelen, want dan is een appel eten ook valsspelen. Dan krijg je immers ook extra kracht. Bij doping snij je niet een stuk van de baan af ofzo. Dus als je het gewoon toelaat lost het probleem zichzelf op; iedereen doet het, is het ook geen valsspelen meer.

Geplaatst:
Ik vind het niet echt valsspelen, want dan is een appel eten ook valsspelen. Dan krijg je immers ook extra kracht. Bij doping snij je niet een stuk van de baan af ofzo. Dus als je het gewoon toelaat lost het probleem zichzelf op; iedereen doet het, is het ook geen valsspelen meer.

Omg ..

Het is toch valspelen ! Epo is valspelen . Punt ! " Een Appel ook .. " haha :schater:

Greetzz..,,

Aeroplane

Als je doping gebruikt dan krijg je een voordeel in de wedstrijd daarom is het verboden. Van een appel eten ga je geen voordeel hebben in de wedstrijd. Het geeft je misschien belangrijke vitamines die je nodig hebt maar het is niets vegeleken met doping.

En als je het zou toelaten wat zou het nut dan nog zijn van wedstrijden, dan gaat het er gewoon om wie de beste doping heeft en dat is niet echt de bedoeling. Of wel?

Bewerkt: door Eros
Geplaatst:

Geef maar eens een sporter een week niet te eten en de ander wel. Kijken wie er harder gaat. Conclusie: eten is een doping.

Geplaatst:
Geef maar eens een sporter een week niet te eten en de ander wel. Kijken wie er harder gaat. Conclusie: eten is een doping.

:schater:

Die redenering slaagt op niets.

Ga eerst maar even opzoeken wat doping is en kom dan terug met een nuttige reactie.

Geplaatst:

Eten is natuurlijk geen doping, doping is iets dat je in neemt om beter te kunnen presteren, en "sommige mensen" raken er verslaaft aan. Maar we hebben doping 'niet' nodig, en daaruit kun je een conclussie trekken dat Dopic absoluut geen eten is.

Geplaatst:

:schater:

Die redenering slaagt op niets.

Ga eerst maar even opzoeken wat doping is en kom dan terug met een nuttige reactie.

Lol , gaan we lekker vechten jongens ? :puh: Ik geef Eros wel gelijk .. want Nilshogeson ( of wat dan ook ) Jouw conclusie slaat helemaal op niets ..

Geplaatst:

"wat zou het nut dan nog zijn van wedstrijden, dan gaat het er gewoon om wie de beste doping heeft".

Ook al prop je Erica Terpsta vol met de beste doping, de Tour wint ze niet. Nu het verboden is gaat het er alleen om wie het beste zijn doping kan verbergen. Legaliseer het, en we zijn van het probleem af.

Vechten? Helemaal niet hoor. ^^

Ik wijs hem er gewoon op dat zijn conclusie op niets slaagt want als je zo'n conclusies trekt dan trek ik mijn conclusies of jij wel logisch kunt nadenken. :puh:

Ik heb zeker wel respect voor iedereen zijn mening, maar dan moet je wel eerst wat over het onderwerp weten voor je een nutteloze reactie plaatst.

En die "Erica Terpsta" doet ook niet mee aan de toer hé.

Het gaat over de mensen die al jaren sporten en op een hoog niveau zitten, en als er dan iemand is die op dat zelfde niveau zit maar net niet kan winnen en daarom epo pakt dan kan het een heel groot verschil maken. En dan is het niet meer fairplay. Die wedstrijden zijn er om te zien wie de snelste en beste is, niet om te zien we bijna de beste is maar toch met epo eerste is.

Bewerkt: door Eros

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...