Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen, er zit al windows vista op.

Maar, ik wil windows XP er ook op hebben, daar heb ik een cd'tje van.

Wat gebeurd er als ik windows xp niet registreer?

Kan ik dan geen updates krijgen?

of heeft het meer gevolgen?

Danku

Yvea0 :klap:

Geplaatst:

Ja dat heeft gevolgen.

Als je de Licentie code niet invoert heb je nog 30 dagen de tijd om hem te uitvoeren.

Ook kan je zonder de Licentie code niet updates uitvoeren, Want als je dit wel doet zou je windows het niet meer doen omdat je PC hem dan aanziet als illegaal en als je naar die 30 dagen hem niet hebt ingevoerd zou je PC niet meer werken en ook niet opstarten zonder een Licentie code, dan is de enige Legale manier met de telefoon een licentie code bellen en die invoeren en dan doet je pc'tje het weer. illegale manieren zijn er ook voor maar die bespreek ik niet hier.

Geplaatst:

Je kunt óf Vista óf XP erop zetten, niet beide.

Het kán wel, maar dan ga je met dual boot systemen enzo werken. Ik neem aan dat als je deze vraag stelt dat je niet weet hoe dat moet.

Geplaatst:
Ja dat heeft gevolgen.

Als je de Licentie code niet invoert heb je nog 30 dagen de tijd om hem te uitvoeren.

Ook kan je zonder de Licentie code niet updates uitvoeren, Want als je dit wel doet zou je windows het niet meer doen omdat je PC hem dan aanziet als illegaal en als je naar die 30 dagen hem niet hebt ingevoerd zou je PC niet meer werken en ook niet opstarten zonder een Licentie code, dan is de enige Legale manier met de telefoon een licentie code bellen en die invoeren en dan doet je pc'tje het weer. illegale manieren zijn er ook voor maar die bespreek ik niet hier.

Mijn vriend heeft een legale versie, maar er staat illegaal.

Hij doet er nu al een half jaar(!) mee...

????

Geplaatst:

Het kan best zijn dat je een legale versie van XP hebt liggen, maar dat betekent niet dat je hem zomaar op elke pc mag/kan installeren. Een zogenaamde OEMversie van XP mag maar op één pc geïnstalleerd worden. Crashed die pc, en moet je het opnieuw installeren is het geen probleem. Wil je die versie ook op een andere pc installeren zal je hem moeten activeren. Per telefoon, of via het internet. Het probleeem met een OEMversie is dat het aan het moederbord van de pc gebonden is, dus stel dat je moederbord kapot gaat zal je contact met Microsoft moeten opnemen om een nieuwe activatiesleutel te krijgen. Installeer je het programma op een andere pc zal Microsoft via de WGA (Windows Genuine Advantage) tool erachter komen dat die activatiesleutel al in gebruik is, en zal het zien als illegale versie van XP.

Dat kan verklaren dat jouw vriend een melding ontvangt dat zijn versie illegaal is.

Dan heb je nog de zogenaamde "Kale" installatie versies van XP. Ook zo'n versie mag maar op één pc geïnstalleerd worden. Wil je het installeren op meerdere pc's, zal je via Microsoft een extra licentie moeten kopen. Dat is minder duur dan een heel pakket, maar toch het kost geld.

Het heeft allemaal te maken met licenties. Je kan best een officiele cd-rom van Windows XP hebben, maar als de bijbehorende (extra) licenties ontbreken zal je er niet veel aan hebben...

Geplaatst: (bewerkt)

@TS: waarom wil je eigenlijk XP erop hebben?

Installeer je het programma op een andere pc zal Microsoft via de WGA (Windows Genuine Advantage) tool erachter komen dat die activatiesleutel al in gebruik is, en zal het zien als illegale versie van XP.

Dat kan verklaren dat jouw vriend een melding ontvangt dat zijn versie illegaal is.

Die melding is zóó makkelijk weg te krijgen. Mag ik dat hier beschrijven?

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:
@TS: waarom wil je eigenlijk XP erop hebben?
Installeer je het programma op een andere pc zal Microsoft via de WGA (Windows Genuine Advantage) tool erachter komen dat die activatiesleutel al in gebruik is, en zal het zien als illegale versie van XP.

Die melding is zóó makkelijk weg te krijgen. Mag ik dat hier beschrijven?

Wat denk je zelf.... Natuurlijk mag dat niet.

Heb je een probleem met een legale versie van Windows XP zal je gewoon contact moeten opnemen met Microsoft. Ze hebben niet voor niets een helpdesk en support via email...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...