Jump to content

Laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds een half jaar heb ik een laptop, maar eigenlijk nooit gebruikt omdat ik de kabel kwijt was. Gisteren ben ik een kabel gaan kopen en vandaag heb ik dus alles op mijn laptop gedaan. Maar toen gebeurde het, ik wilde een update van Windows Media Player installeren en mijn hele laptop sloeg vast. Even later kwam hij weer tot leven, toen zei hij dat ik WMP niet kon gebruiken tot ik opnieuw had aangemeld omdat er iets fout was gegaan met de installatie. Dus ik start hem vol goede moed op, en heel de laptop sloeg vast, niets meer mee te beginnen. Even later kreeg ik hem met moeite uit en ik gooide hem in mijn tas om mee te nemen. Toen ik hem daarna weer op wilde starten kreeg ik zwart beeld, de knopjes waren blauw dus hij stond wel aan, maar ik kon er niets mee. Uitgezet, even gewacht, en weer aangezet. Hij pakte hem wel, maar sloeg na minder als een minuut weer vast. En dat een paar keer. Op een gegeven moment kon ik dan wel GTA SA spelen, en werkte alles weer normaal. Maar nadat ik weer thuis kwam en ik hem weer op wilde starten, reageerde hij nergens meer op! De blauwe lampjes gingen niet aan, zelfs niet als ik de laptop aan de snoer legde (dus zeg nou niet dat de batterij leeg was ofzo :puh:), maar het lampje dat de batterij aangesloten was stond wél aan. Een paar gedrukt, geen reactie. Toen kreeg ik wel reactie, want de groene knopjes op het toetsenbord (bijv capslock) gingen ineens wel aan. De blauwe knopjes dat hij aan was waren nog wel uit, en het beeldscherm was zwart.

Ik kreeg wel een paar keer een foutmelding toen ik hem nog wel kon opstarten, dat "user32.dll" verplaatst was omdat die ruimte nodig was voor een ander bestand. Weet niet precies meer, maar zo ongeveer was het dat wel.

Weet iemand een oplossing?

Geplaatst:

Ik denk dat je processor misschien is doorgebrand, misschien ook je moederbord, ik heb dit ook gehad, ik had het alleen als ik kabels erin of eruit haalden. Je krijgt dus een heel zwart scherm? Misschien als je je laptop uit elkaar kan halen, en dan kijken of het aan de veoding ligt, door te kijken of er nog wel koelertjes draaien (tenminste als die erin zitten)

Geplaatst:
Ik denk dat je processor misschien is doorgebrand, misschien ook je moederbord, ik heb dit ook gehad, ik had het alleen als ik kabels erin of eruit haalden. Je krijgt dus een heel zwart scherm? Misschien als je je laptop uit elkaar kan halen, en dan kijken of het aan de veoding ligt, door te kijken of er nog wel koelertjes draaien (tenminste als die erin zitten)

Houd er rekening mee dat dutchy een meisje is hé:puh: Ze zal hier niet voor niks posten, dus advies geven om haar laptop zelf uit elkaar te halen en er vervolgens mee te gaan knoeien lijkt me niet hetgeen waar ze op wacht. Ik kan het mis heben hoor, dan ben je anders dan de meeste meisjes die ik ken ^_^

In ieder geval heb ikzelf dit ook gehad, mijn laptop kwam inderdaad erg moeilijk op gang, en eveneens maakte hij een knorrig geluid en kreeg ik geen kleur op mijn scherm.

Ik heb hem toen naar een computterwinkel gebracht, geen flauw idee wat ze ermee gedaan hadden, maar hij werkte wel weer.

Je zou dus eens lang een computterspeciaalzaak kunnen lopen.. :tu:

In ieder geval succes ermee,

Pennywise

Geplaatst:

Houd er rekening mee dat dutchy een meisje is hé:puh: Ze zal hier niet voor niks posten, dus advies geven om haar laptop zelf uit elkaar te halen en er vervolgens mee te gaan knoeien lijkt me niet hetgeen waar ze op wacht. Ik kan het mis heben hoor, dan ben je anders dan de meeste meisjes die ik ken ^_^

In ieder geval heb ikzelf dit ook gehad, mijn laptop kwam inderdaad erg moeilijk op gang, en eveneens maakte hij een knorrig geluid en kreeg ik geen kleur op mijn scherm.

Ik heb hem toen naar een computterwinkel gebracht, geen flauw idee wat ze ermee gedaan hadden, maar hij werkte wel weer.

Je zou dus eens lang een computterspeciaalzaak kunnen lopen.. :tu:

In ieder geval succes ermee,

Pennywise

Ja en, ken je haar IRL, ik denk het niet, dus kan je ook niet weten pf ze technisch is. En er zijn zat vrouwen die veel verstand hebben van computers, dus eigenlijk slaat dit nergens op :bonk:

Geplaatst:

Ik krijg hem niet eens meer aan... Er is bij de "aan-knop" een blauw licht en onderaan ook blauwe lampjes die dus blauw worden als je hem aanzet. Hij gaat dus totaal niet meer aan. Koelertjes zitten er iig in, die heb ik al eerder gezien gehoord. Maar ik moet hem dus uit elkaar draaien, en dat voor zo iemand die zo weinig van computers weet als ik :puh:. Iemand nog andere oplossingen?

Geplaatst:

Naja, dan naar de plaatselijk Hardware winkel gaan, maarja ik neem een paar schroefjes eruit draaien moet toch niert zo moeilijk zijn dutchy :clown:

Geplaatst:

Een paar schroefjes eruit draaien is niet zo moeilijk, maar als het weer in elkaar moet is het vaak een ander probleem. :engel: Ik heb dan wel niet zo enorm veel verstand van laptops, maar ik heb even wat vragen voor je opgesteld. Laptops zijn veel complexer dan normale PC's en kunnen dus vaker tegen de bijl aanlopen. Tevens geef je zelf al aan dat je er niks van af weet dus dan zal je denk ik wel naar die zaak moeten, maar we kunnen wel even kijken wat de kern van het probleem is. Hier de vragen...

1. Heeft jouw laptop last van hitte overlast?
  2. Heb je de laptop nieuw gekocht of is dit een tweede handse?
  3. Als het een tweedehandse laptop is, hoe oud is hij dan?
  4. Je zei dat je jouw laptop in de tas gooide, gooide je hem dan serieus hard, want dan kan er wat kapot zijn.
  5. Maak de batterij wel genoeg contact met de laptop? Dus dat hij niet los in de laptop bungelt.
  6. Is er ooit iets gebeurt met de laptop voor dit probleem?
  7. Mochten bovenstaande dingen geen oplossing bieden? Dan moet je toch naar een zaak gaan, die kijken er dan naar. En die kunnen beter een probleem inschatten dan wij over het internet.

Succes en mochten er nog hardware vragen wezen? Dan hoor ik, of iemand anders dat graag! :)

@ Jet: :puh:

Geplaatst:

Ik heb wat lopen draaien en doen en ineens deed hij het weer :puh:. Daarna een fix opgezocht wat die fout oploste, blijkbaar 2 dingen los van elkaar die toevallig tegelijkertijd kwamen.

En nee, Freek, dat was niet zo dat ik letterlijk de laptop in mijn tas gooide hoor :puh:.

Bedankt voor jullie hulp _O_.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...