Big-Bear Geplaatst: 9 april 2007 Rapport Geplaatst: 9 april 2007 Hallo, Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, nu zit ik erover na te denken, om hem in elkaar te laten zetten, of zelf in elkaar zetten. Nou heeft mijn vader vroeger PC's in elkaar gezet, en ik heb al PC's uit elkaar gehaald etc. Maar nu zit ik met de garantie, want als er nou iets kapot gaat, dan zie ik de bui al hangen, als ik hem in elkaar laat zetten, dan repareren ze hem wel. Maar als ze hem dan repareren, zouden ze dan dezelfde hardware erin doen? Dus wat kan ik beter doen, ik heb de voordelen en nadelen hier op een rijtje gezet, als je hem zelf in elkaar zet, en als je hem in elkaar laat zetten: Voordelen als je hem zelf in elkaar zet: 1. Het kost je €50,- minder 2. Als je er iets nieuws wil inzetten hoef je niet terug naar de zaak, zodat zij het er in moeten zetten. 3. Je kan er aanpassingen aanbrengen als je wlt Nadelen als je hem zelf in elkaar zet: 1. Als er iets akpot gaat, hangt de bui al 2. Je weet niet 100% of je hem aan de praat krijgt En als je hem in elkaar laat zetten, is het juist andersm, de voordelen worden nadelen, en de nadelen worden voordelen Reageren
Schno009 Geplaatst: 9 april 2007 Rapport Geplaatst: 9 april 2007 Het hangt volledig van jouw deskundigheid af. Weet je hoe alles moet? heb je iemand om het te vragen als je twijfelt? Dan zit je wel goed. Garantie is garantie. Op een gemiddeld computeronderdeel zit een jaar garantie. Werkt het niet, en je weet zeker dat alles goed is aangesloten kun je gewoon beroep doen op je garantie. Is een onderdeel na een jaar stuk? Dan heb je pech, maar zo is het ook met een kant-en klare pc. Na de garantieperiode is het gewoon einde. Daarbij komt, computers gaan tegenwoordig bijna nooit hardwarematig stuk, echt een enkeling overkomt dit. Mijn pc is eigenbouw, en draait al 2 jaar stabiel. Hij heeft al heel wat hardware-upgrades doorstaan. Als je niet zeker bent, wat is 50 euro dan? (alternate, neem ik aan?) Reageren
Big-Bear Geplaatst: 9 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 april 2007 Het hangt volledig van jouw deskundigheid af. Weet je hoe alles moet? heb je iemand om het te vragen als je twijfelt? Dan zit je wel goed.Garantie is garantie. Op een gemiddeld computeronderdeel zit een jaar garantie. Werkt het niet, en je weet zeker dat alles goed is aangesloten kun je gewoon beroep doen op je garantie. Is een onderdeel na een jaar stuk? Dan heb je pech, maar zo is het ook met een kant-en klare pc. Na de garantieperiode is het gewoon einde. Daarbij komt, computers gaan tegenwoordig bijna nooit hardwarematig stuk, echt een enkeling overkomt dit. Mijn pc is eigenbouw, en draait al 2 jaar stabiel. Hij heeft al heel wat hardware-upgrades doorstaan. Als je niet zeker bent, wat is 50 euro dan? (alternate, neem ik aan?) Jep Altarnate woont er in de buurt en is goedkoop, maar ik denk vooral eraan dat de CPU kapot gaat, of dat ik de kabels net ff verkeerd op het moederbord hebt geplugd, en dat erkortsluiting onstaat. Reageren
Schno009 Geplaatst: 9 april 2007 Rapport Geplaatst: 9 april 2007 Het hangt volledig van jouw deskundigheid af. Weet je hoe alles moet? heb je iemand om het te vragen als je twijfelt? Dan zit je wel goed.Garantie is garantie. Op een gemiddeld computeronderdeel zit een jaar garantie. Werkt het niet, en je weet zeker dat alles goed is aangesloten kun je gewoon beroep doen op je garantie. Is een onderdeel na een jaar stuk? Dan heb je pech, maar zo is het ook met een kant-en klare pc. Na de garantieperiode is het gewoon einde. Daarbij komt, computers gaan tegenwoordig bijna nooit hardwarematig stuk, echt een enkeling overkomt dit. Mijn pc is eigenbouw, en draait al 2 jaar stabiel. Hij heeft al heel wat hardware-upgrades doorstaan. Als je niet zeker bent, wat is 50 euro dan? (alternate, neem ik aan?) Jep Altarnate woont er in de buurt en is goedkoop, maar ik denk vooral eraan dat de CPU kapot gaat, of dat ik de kabels net ff verkeerd op het moederbord hebt geplugd, en dat erkortsluiting onstaat. Geloof me, alles op zo'n moederbord is zo verschrikkelijk fool-proof. Als je kunt schieten in gta, snap je ook hoe de stekkers moeten. Alles is tegenwoordig zo verschrikkelijk goed aangegeven. Oude computers zijn een stuk onduidelijker. Reageren
Backsmash Geplaatst: 9 april 2007 Rapport Geplaatst: 9 april 2007 daarin kan ik compleet mee gaan. op de nieuwere moederborden staan soms de dingen er al bij. er staat waar je wat moet aansluiten. als 2e is t vrij simpel eigenlijk. een quote uit een computerblad: t is net als lego. je kijkt gewoon waar wat past, en werkt t niet haal je t gewoon uit elkaar en probeer je t nog eens. overigens kan de meeste hardware wel tegen een stootje. ik heb al 2 keer kortsluiting in mn pc gehad en t werkt nog steeds allemaal. Reageren
Schno009 Geplaatst: 10 april 2007 Rapport Geplaatst: 10 april 2007 Sterker nog; mijn 'beruchte' pentium 3 (de pc die ik in de tutorial gebruikt heb) heeft een keer een kapotte geluidskaart gehad. Vonken en alles, klein brandje zelfs (1 pci slot is helemaal zwart, is niet goed te zien op de foto's) en hij werkt PERFECT. Zelfs na het overklokken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.