Jump to content

Rare lijnen in het scherm

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Sinds vandaag doet mijn computer opeens heel erg raar. Er verschijnen namelijk, telkens als ik mijn videokaart een beetje gebruik (dus games/ 3ds max e.d.) rare lijnen in het scherm:

7.jpg

Ik heb echt geen idee wat ik hier aan kan doen, maar volgens mij ligt het aan m'n videokaart.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Overigens heb ik nog een tweede vraag:

Voordat ik dit had, werd soms, als ik een redelijk zwaar spel speelde, zomaar opeens m'n scherm zwart, en kon ik hem niet meer aanzetten. Weet iemand waar dit door komt, en wat ik eraan kan doen?

Met Vriendelijke Groeten,

Mickey

Geplaatst:
Voordat ik dit had, werd soms, als ik een redelijk zwaar spel speelde, zomaar opeens m'n scherm zwart, en kon ik hem niet meer aanzetten. Weet iemand waar dit door komt, en wat ik eraan kan doen?

Mickey

Dat probleem had ik ook dat m'n scherm zwart werd. Na hoeveel tijd gebeurd dit bij jou? Bij mij varieerde het van 2 tot 5 minuten, en de oorzaak bleek uiteindelijk de koeler van mijn videokaart te zijn, die was kapot. Nu heb ik een nieuwe kaart, en alles is opgelost. :)

Om het zeker te weten, download eens de 'Videocard Stability Test', als je scherm hierdoor ook zwart word is het bijna zeker dat het de koeler van je kaart is die kapot is. Met een beetje geluk is het nog te maken, maar het beste is om gewoon een nieuwere en beter presterende kaart te kopen. ;)

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. :)

Maar nu zit ik met het volgende probleem:

Welke videokaart zal ik kopen?

Ik wil graag een kaart waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan, maar die niet heel erg duur is.

Weet iemand dus een goede, redelijk goedkope videokaart, waar ik volgend jaar ook nog wat aan heb?

Mickey

PS: Ik kan slecht lezen wat ik typ trouwens :puh:

Geplaatst:
Bedankt voor de reacties. :)

Maar nu zit ik met het volgende probleem:

Welke videokaart zal ik kopen?

Ik wil graag een kaart waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan, maar die niet heel erg duur is.

Weet iemand dus een goede, redelijk goedkope videokaart, waar ik volgend jaar ook nog wat aan heb?

Mickey

PS: Ik kan slecht lezen wat ik typ trouwens :puh:

Zelf heb ik hierna een ATI Sapphire X1600 PRO met 512MB gekocht, heeft wel goede prestaties, niet zo duur, maar als je echt de games op 'high' wilt spelen en nog een aantal jaar meewilt denk ik dat je beter een andere koopt. Maar wat is je budget, en welk slot heb je?

Héél veel verstand heb ik er niet van, maar de Nvidia 7900-serie lijkt me wel een geschikte kaart, aangezien ik al veel heb gelezen/gehoord over deze kaart, ook in dit forum. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Een budget heb ik niet echt, maar ik zat zelf te denken het de prijsklasse: 100- 200 euro.

Over die Ati X1500 Pro: Ik had een X1650 Pro gezien, is deze beter? (in 256 mb en 512 mb)

Over die Nvidia 7900: Klinkt goed, ik ga eens even naar de prijs kijken. :puh:

Mickey

Edit: Ik heb even m'n computer open gemaakt, en het blijkt dat ik een AGP kaart heb.

Edit2: Is dit wat?

Nog een vraag: Zou het zo kunnen zijn dat ik én een AGP én een PCI(-E) slot heb?

Bewerkt: door mickey
Geplaatst:
Een budget heb ik niet echt, maar ik zat zelf te denken het de prijsklasse: 100- 200 euro.

Over die Ati X1500 Pro: Ik had een X1650 Pro gezien, is deze beter? (in 256 mb en 512 mb)

Over die Nvidia 7900: Klinkt goed, ik ga eens even naar de prijs kijken. :puh:

Mickey

Edit: Ik heb even m'n computer open gemaakt, en het blijkt dat ik een AGP kaart heb.

Edit2: Is dit wat?

Nog een vraag: Zou het zo kunnen zijn dat ik én een AGP én een PCI(-E) slot heb?

Die kaart die je noemt is flink duur voor zijn prestaties, maar ja dat heb je denk ik met AGP.

Je hebt voor 45 euro al wel een moederbord met PCI-E... dus mischien dat je beter daarvoor kunt doorsparen en daar iets als een nVidia Geforce 7600GT opzetten voor 100 euro.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...