Jump to content

LAN-server hosten

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey ik wil een gamemode uitproberen, en daarvoor heb ik dus een server nodig. Gewoon op m'n eigen PC gehost, geen ports open dus alleen op 't lokale netwerk hier thuis. Omdat ik de server zélf host en 'm zélf wil joinen, moet ik 'm met mijn interne IP toevoegen dacht ik. Dat heb ik gedaan (IP's mag je hier niet posten :engel: ), in de server.cfg heb ik een "1" gezet bij "Lanmode", 'm een naam gegeven en opgestart. Daarna toegevoegd in "Favorites" in Sa-Mp 0.1, en.... Hij ziet 'm niet.

Kan iemand mij helpen, hoe ik 'm wél zichtbaar krijg? Ligt het aan m'n server.cfg of aan die éne zelfgemaakte en misschien wel buggede gamemode die erin zit? Dat zal wel niet want als ik de "Las Venturas Landgrab" gamemode gebruik ziet-ie 'm ook niet..

??

Geplaatst:

Puma, waar zou je die gamemode voor maken? :dans: Zonder gekheid, het is niet zo moeilijk om een connectie tot jouw server te krijgen. Gebruik gewoon het adres ''localhost'' die zich automatisch toezend naar het interne IP die moet werken. Dit werkt in ieder geval wel voor MTA, maar hoe het zit met SA-MP weet ik niet, maar goed... niet geschoten is altijd mis geschoten dus ik hoor wel als het niet lukt. Tevens heeft een gamemode geen invloed op de server status, alleen bij het daadwerkelijk betreden van de server kan de map een crash veroorzaken of zo. In ieder geval succes en ben benieuwd naar je gamemode.

Geplaatst:

Het is een gamemode om cruises in te doen, lekker met veel mensen door heel San Andreas rijden in gepimpte auto's, bussen, busjes, motoren, quads, helikopters etc.

Het is gelukt! Bedankt!

• 2 maanden later...
Geplaatst:
  Puma zei:
Het is een gamemode om cruises in te doen, lekker met veel mensen door heel San Andreas rijden in gepimpte auto's, bussen, busjes, motoren, quads, helikopters etc.

Het is gelukt! Bedankt!

Uuh kan iemand me eventueel even precies uitleggen hoe het moet :) ik wil een eigen game modus uitproberen dus ... kan dat

Alvast bedant :)

Geplaatst:
  venco zei:
het is heel makkerlijk ^_^

zet in je server.cfg

lanmode 1

en je bent klaar :Y

Fout, lanmode 1 zorgt er alleen maar voor dat er meer informatie per seconde wordt doorgezonden van de server naar de clients voor een lan server is dat geen probleem want binnen een netwerk kan je vaak een 50Mbps gebruiken en dat is dus geen probleem ook omdat binnen een netwerk onbeperkt dataverkeer mag verbruikt worden voor servers in een datacenter is dat wel een probleem ook omdat daar moet betaalt worden per Gb dat ze verbruiken.

Je moet gewoon dit (klik hier) downloaden en de map zet je bijvoorbeeld in je SA:MP map dan open je het bestand "samp-server.exe" en normaal kan je dan de server binnengraken via de tab (vanonder in je sa:mp client staan de tabs) "favorieten" en dan klik je vanboven op de oranje knop met een vinkje in (de enigste oranje knop die zichtbaar is als je geen enkele server van je favorieten hebt geselecteerd) dan vul je daar in "127.0.0.1" en klik je op "ok" dan kom je in jouw eigen server.

Om een gamemode op je server te zetten zet je een bestand in de map "gamemodes" en dan vul je in het bestand server.cnf als rcon password een password in en doe je als je op jouw server bent "/rcon login password" en dan als je succesvol ingelogd bent doe je "/rcon changemode naamVanJouwMode" dan kan je normaal jouw mode spelen. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...