Talietje Geplaatst: 12 april 2007 Rapport Geplaatst: 12 april 2007 Weet iemand een simpel duidelijk programmaatje voor een point-and-click adventure game te maken?? liefst niet te uitgebreid! Ik maakte het vroeger met power point, maar nu wil ik met een prog. werken waarvoor het geschikt is, power point is eigenlijk voor een diavoorstelling en dient feitelijk niet voor games te maken. En als het misschien bestaat, een nederlandse versie?? Reageren
Thundercover Geplaatst: 12 april 2007 Rapport Geplaatst: 12 april 2007 Bedoel je een simpel programma'tje om games te maken? Dan zou je GameMaker kunnen proberen (www.gamemaker.nl). Op de site staat een Nederlandstalige handleiding, maar het programma is Engels. Het programma is ook te koop in een uitgebreidere versie (zo'n €15). Versie 7 is niet zo heel lang uit. Succes Reageren
Talietje Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 april 2007 (bewerkt) ik vind dat meer een ingewikkeld prog. :$ bestaat er dan nog iets anders dan game maker? bestaat er dan ... .... geen simpel prog in het nederlands??? kijk op deze site zijn er ongeloofelijk veel point and click games, er zijn zelfs simpele games, maar met WELK PROGRAMMA MAKEN ZE HET?? Bewerkt: 13 april 2007 door tallex Reageren
Thundercover Geplaatst: 12 april 2007 Rapport Geplaatst: 12 april 2007 ik vind dat meer een ingewikkeld prog. :$ Dat kan ik me goed voorstellen, maar het probleem is eigenlijk dat er zeer weinig makkelijke programma's bestaan om een game te maken. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat GameMaker nog makkelijk is, omdat je voor simpel spel niet hoeft te programmeren. Als je er mee blijft oefenen en gewoon stap voor stap de handleiding volgt (ja, ik weet het, het is best veel) en er rustig de tijd voor neemt, dan moet het best lukken denk ik. Het hoeft niet in één avond af te zijn. Tevens heb ik even voor je gekeken op een Nederlandse site over GameMaker (www.game-maker.nl), en daar staan ook een aantal tutorials op het forum. Dus ik zou niet zo snel de moed opgeven, tenzij iemand anders natuurlijk met een makkelijker programma komt. Succes Reageren
Talietje Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 april 2007 (bewerkt) en je weet heel zeker dat ja daar point and click games met kan maken??? Bewerkt: 12 april 2007 door tallex Reageren
nick11123 Geplaatst: 13 april 2007 Rapport Geplaatst: 13 april 2007 (bewerkt) Als je echte spellen wilt maken zoals point and click games, (ik neem aan dat dat spellen zijn waar je moet klikken enzo) dan zou ik Macromedia Flash gebruiken. maarja dat is wel heel moeilijk om te doen. ik kan me er zelf ook niet echt in verdiepen maar er zijn wel genoeg tutorials ervoor. verder weet ik niet echt een programma om om point and click games te maken Er zijn veel spellen die je op het Internet vind met Flash gemaakt dus dat is de enige die ik eigenlijk weet. Bewerkt: 13 april 2007 door nick11123 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.