Dutchy3010 Geplaatst: 13 april 2007 Rapport Geplaatst: 13 april 2007 In dit topic komen alle feiten over GTA IV op een rijtje te staan, en deze beginpost zal dus ook regelmatig geupdate worden met nieuwe feiten. Hier kunnen jullie je feiten plaatsen, maar discussie daarover moet in het daarvoor bestemde reactietopic van de feiten. Zorg altijd voor een duidelijke bronvermelding, zonder bronvermelding wordt de post gelijk verwijderd. Hou goed rekening met wat feiten zijn en wat geruchten, als je niet precies weet wat het inhoud kan je in dit topic kijken. Reageren
michaelfivez Geplaatst: 13 april 2007 Rapport Geplaatst: 13 april 2007 (bewerkt) Ik heb een paar geruchten gevonden op een site: De trailer is door zo'n beetje iedereen gezien. Maar hoe heet die vage kerel nou die zo onduidelijk sprak? En wat kunnen we verder van GTA 4 verwachten?- De hoofdpersoon heet Niko Bellic. Hij komt uit Oost Europa. - Door een E-mail van zijn neef Roman gaat hij naar Liberty City. Hij schrijft namelijk dat het een geweldige stad is en dat hij twee mooie dames en een coole sportwagen heb. Niko gelooft het. Hij wilt ook wel twee mooie dames en een coole sportwagen. - Roman heeft echter gelogen. Hij is arm en heeft geen twee dames en een coole sportwagen. En daar zit Niko dan... - Rockstar wilt de speler meer vrijheid en mogelijkheden bieden. De structuur en de handeling onderscheiden zich van eerdere GTA's. - Er zal een multiplayer zijn. - De animaties zijn realistischer, en de physics zijn verbeterd. - Het MetLife gebouw heet Getalife, het vrijheidsbeeld heet Statue of Happiness. Dumbo (Down Under the Manhattan Bride Overpass) heet Boabo (Beneath the Offramp of the Alonquin Bridge Overpass) - De wereld is minder groot dan die van GTA San Andreas. Hij is echter wel mooier en beter uitgewerkt dan ooit. Zo zal het zonlicht het zicht van gebouwen en van de omgeving beïnvloeden. Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/33313/ PS: je mag hier toch posten ? Bewerkt: 13 april 2007 door michaelfivez Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 13 april 2007 Rapport Geplaatst: 13 april 2007 - Niko Bellic is de hoofdrolspeler van GTA IV. - De map is kleiner dan die van GTA San Andreas, maar er wordt geen ruimte gebruikt voor uitgestrekte woestijnen of grote stukken platteland. - Liberty City is gebaseerd op vier van de vijf wijken in New York en een gedeelte van New Jersey. Liberty City is de enige stad in GTA IV. - Het spel begint bij Niko's neef Roman, die diep in de schulden zit. - Je kunt een mobiele telefoon gebruiken om met opdrachtgevers te bellen. - Het is niet mogelijk om vliegtuigen te besturen - GTA IV bevat multiplayer, maar dit zal geen enorm onderdeel van het spel uitmaken. Wat de multiplayer precies gaat inhouden is nog niet bekend. Bron: WikiGTA. Reageren
caz Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 geruchtewn die zeker zijn >>> Door Dutchy3010: Geruchten die zeker zijn, zijn feiten. Gesplitst en samengevoegd met het feiten-topic. <<< -geen vliegtuigen -meer motorewn -veel andere auto's -meer details -kleinere leefomgeving dan san andreas -komt in 27 oktober op de playstation 3 en xbox 360 uit\ grtz cas Reageren
Arjen Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 geruchtewn die zeker zijn-geen vliegtuigen -meer motorewn -veel andere auto's -meer details -kleinere leefomgeving dan san andreas -komt in 27 oktober op de playstation 3 en xbox 360 uit\ grtz cas Dat zijn feiten caz. Maar geruchten over meer motoren kan nog best wel. btw. Hij komt op 16 oktober en 19 oktober (europa) uit. Reageren
kristof01 Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 (bewerkt) -Als het regend blijven er plassen staan. -> Zie trailer. -Er is ook criminaliteit tussen burgers. -> In de trailer schiet ook een burger. -Burgers gaan werken -> Zie WikiGTA, er is een spitsuur. Bewerkt: 29 april 2007 door kristof01 Reageren
The Scientist Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 (bewerkt) Heleboel feiten: De bruggen in de stad zullen de verschillende stadsdelen Algonquin, Broker en Dukes met elkaar verbinden. - De game zal geheel Pop-up vrij zijn. Bovendien is de draw-distance meerdere kilometers lang! - De hoofdpersoon Niko Belic is ongeveer midden 30 en kwam naar Liberty City via een schip. - Voetgangers zullen niet allemaal op elkaar lijken maar veel verschillende dingen doen. De één zal met tassen met gekochte spullen rondlopen, de ander zal aan het bellen zijn een ander aan het roken. Er is veel variatie. - Werkzaamheden aan Grand Theft Auto IV begonnen in November 2004, vlak nadat GTA: San Andreas werd gereleased. De game heeft dus ongeveer drie jaar productietijd gehad, als het de release in oktober 2007 haalt. - Grand Theft Auto op de Playstation 2 waren de games die alles uit de hardware van de Playstation 2 haalde. GTA IV zal het begrip ‘High Definition’ een nieuwe betekenis geven met niet alleen prachtige graphics maar ook de design aspecten zoals sound en het verloop van de missies. - Rockstar heeft diverse politiemensen en rechercheurs geïnterviewd, om de passende sfeer van New York City over te nemen in GTA IV. - Bij het wisselen van een stadsdeel zullen er geen laadtijden zijn, zoals bij de eerdere GTA games wel was. - De maffia zal als één van de gangs in GTA IV meespelen. - Er zullen geen personages uit eerdere Grand Theft Auto games terugkeren in GTA IV. Volgens Rockstar zouden de meeste al dood zijn of zouden ze niet passen in de stijl van deze nieuwe Grand Theft Auto IV. - De auto’s in GTA IV zullen er uiteindelijk (grafisch)zo goed uit zien dat ze zelfs in een eigen racegame zouden kunnen meespelen. - In een demo was te zien dat Niko tegen een voetganger aanliep, die hem vervolgens boos aankeek en hem een duw gaf. - In GTA IV kun je ook geldautomaten gebruiken. - Aan de soundtrack wordt momenteel nog hard gewerkt maar volgens Dan Houser zal deze ‘modern’ zijn. - In het stadsdeel Alonquin zullen de meeste winkels, winkelcentra en toeristen zijn. - Of het stadsdeel Alderney al vanaf het begin van de game bereikbaar zal zijn is nog onduidelijk. - De metro die in de trailer te zien was is een reproductie van de ‘Roosevelt Island Tramway’. BRON : PS3 Only.nl Bewerkt: 29 april 2007 door The Scientist Reageren
Eros Geplaatst: 30 april 2007 Rapport Geplaatst: 30 april 2007 Zijn ongeveer de zelfde als hierboven, plus een paar nieuwe. * De stadsdelen Algonquin, Broker en Dukes zijn verbonden door grote bruggen. * Er is geen Pop-Up meer, het uitzicht beslaat enkele kilometers. * Niko Bellic, het hoofdpersonage, kan van kleding verwisselen. Hij is rond de 30 jaar oud en is met een schip in Liberty City aangekomen. * Nogmaals, de NPC's zijn allemaal realistischer dan ooit. Ze dragen boodschappentassen, roken, telefoneren enz. * In november 2004 is Rockstar aan de game begonnen. * GTA IV zal zijn wat Next-gen hoort te zijn. Niet alleen op het gebied van graphics, maar ook geluid, verloop van de missies enz. * Rockstar heeft interviews gehouden met politiekorpsen om zo de goede sfeer neer te zetten in de game. * De Mafia speelt ook een rol in het verhaal. * Bij het betreden van een ander stadsdeel zal je geen laadtijden tegenkomen. * Er zullen geen personages uit eerdere delen terugkomen in GTA IV, simpelweg omdat ze niet in het verhaal zouden passen. Oh, en de meeste belangrijke personages zijn toch al dood... * De voertuigen zullen er zo goed uitzien dat ze zo in een racegame terecht zouden kunnen. * Je kunt geldautomaten gebruiken. * De soundtrack is nog volop in ontwikkeling. De meeste muziek zal 'modern' zijn. * Staten Island, een deel van Liberty City in GTA III, zit niet in GTA IV. Het is misschien wel de plaats waar Niko weg is gekomen. * De enige overeenkomst met andere GTA delen is dat je in een grote open wereld missies uitvoert. De rest is van de grond af aan opnieuw opgebouwd. Zo wil Rockstar dat shootouts heel anders aangepakt gaat worden. * De politie is meer aanwezig dan in de vorige delen. * Er zullen verschillende helicopters in de game zitten. * De Playstation 3 en Xbox 360 hebben beide hun voor-en nadelen als het aankomt op hardware. Rockstar heeft een speciaal team in San Diego welke met deze technische aspecten bezig is. * De Sixaxis motion controls zullen alleen gebruikt worden als er daadwerkelijk leukere gameplay mee bereikt kan worden. * Er zullen meerdere multiplayer-modi in de game zitten. * De missies zullen levensecht aanvoelen. Dit komt vooral door de personages die dit keer veel menselijker over zullen komen. * Van buitenaf kun je de binnenkant van de gebouwen zien. Je kunt daarentegen niet elk gebouw betreden. * In vorige GTA delen werd jij altijd aangesproken. Deze keer kan Niko zelf ook bellen om missies te starten. * "Misschien' zal er de mogelijkheid zijn je eigen MP3's in de game te stoppen. Dit kan al een hele tijd bij de PC versies van GTA, voor de console versies zou dit nieuw zijn. * De missies zijn langer en kunnen op meerdere manieren voltooid worden. * Er zal waarschijnlijk romantiek in het verhaal zitten. * Je zal geen gebouwen kunnen kopen. Dit zou namelijk niet in het verhaal passen. Niko die ineens een multimiljonair was zou het verhaal alleen maar onrealistisch maken. * Elk stadseel zal zijn eigen sfeer hebben. Denk aan bomen en planten waardoor je meteen dat stadsdeel kunt herkennen. Reageren
Arjen Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 (bewerkt) Even een duidelijk argument waarom er geen vliegtuigen in Liberty City zitten + mijn eigen mening: OPM: Given that they were talking about this clearly enormous world, presumably you'll be able to use aerial transport to get around.Dan Houser: Well, because it's only one city, there won't be any planes. OPM: Planes would create their own problems too I guess... Dan Houser: It's more that there's not enough to fly. If you were trying to make it feel like a realistic speed, you'd be across the map in three seconds (laughs) and there's only one airport so it would be a bit stupid. There are helicopters, though. Once you've spent some time here, you don't really see people flying planes around for obvious reasons. You do see plenty of people flying helicopters, and it feels very New York to have helicopters and much more like part of what we need to have. Er zitten dus geen vliegtuigen in het spel, omdat het maar één stad is (feit 1: één stad). Ook zitter er geen vliegtuigen in het spel, omdat je anders met een realistische snelheid. Een straaljager kan 2500 km/h per uur vliegen, als we Dan serieus nemen over zijn 3 seconden, zou de map 2.10km breed zijn. (feit 2: In San Andreas vloog je nooit met 2500km/h over de stad. De mensen die verstand hebben van modificaties kunnen waarschijnlijk uitrekenen hoe snel ze gingen vergeleken met de auto's. Maar dit wil zeggen dat Liberty City niet zo heel veel kleiner is dan San Andreas.) Wat Dan Houser wel weer duidelijk zegt is dat er wel helikopters zijn (feit 3: Er zijn helikopters.). Dan Houser woont in New York. Hij zegt in de OPM dat als je eenmaal daar een tijdje woont dat je echt geen vliegtuigen ziet overvliegen. Maar je ziet wel veel mensen in helikopters en het geeft echt het 'New York-gevoel' om er helikopters in te stoppen. (feit 4: Mensen in New York vliegen niet in vliegtuigen, maar in helikopters.) >>> Door PatrickW: Kleine correctie: 3 seconden lang 2500 Km/uur betekent iets meer dan 2 km. Nog steeds niet echt een realistische afmeting. Dus ik denk dat we die opmerking van Dan met een korreltje zout moeten nemen. Met deze snelheid zou je 10 seconden nodig hebben om de Map van SA over te steken.<<< edit Ik wist dat ik er geen verstand van had. Bedankt Patrick! edit2 Ik vergat 0.70 x 3 te doen. Bewerkt: 1 mei 2007 door Arjen Reageren
JasonStatham Geplaatst: 5 mei 2007 Rapport Geplaatst: 5 mei 2007 De map is kleiner dan die van GTA San Andreas, maar er wordt geen ruimte gebruikt voor uitgestrekte woestijnen of grote stukken platteland. Liberty City is gebaseerd op vier van de vijf wijken in New York en een gedeelte van New Jersey. Liberty City is de enige stad in GTA IV. Het spel begint bij Niko's neef Roman, die diep in de schulden zit. Auto's kun je stelen door een ruit in te slaan om naar binnen te kunnen. Er is veel aandacht besteed aan animatie en physics. Ook de graphics zijn veel beter dan we gewend zijn, en zijn ondertussen al beter dan die in de eerste trailer. Je kunt een mobiele telefoon gebruiken om zelf anderen te bellen. Het gebruik van de telefoon brengt een nieuwe interface in de HUD. De telefoon bevat mogelijk nog andere functies, maar hierover is nog niets bekend. Het is niet mogelijk om vliegtuigen te besturen, maar helikopters daarentegen wel. Liberty City bevat één vliegveld. Niko kan in telefoonpalen klimmen. Niko kan van kleding wisselen, maar het is niet mogelijk om zijn uiterlijk op andere wijze aan te passen. De maffia is aanwezig, maar speelt geen prominente rol. Er komen 'vrijwel' geen bekende personages uit vorige GTA's terug. Evenals GTA San Andreas is het mogelijk om er vriendinnen op na te houden. De camera van het spel hangt dichter en lager achter de auto als dan we gewend zijn van de vorige GTA's, en is meer te vergelijken met de camera in Midnight Club. GTA IV bevat nadat het spel eenmaal gestart is geen laadschermen meer, zelfs niet bij het betreden van een interieur. De lengte van GTA IV is vergelijkbaar met die van voorgaande GTA's, alhoewel dit nog kan veranderen aangezien het spel nog ontwikkeld wordt. De Xbox 360- en PS3-versie zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar er komt exclusieve downloadbare 'episodic content' voor de Xbox 360 versie. GTA IV bevat multiplayer, maar dit zal geen enorm onderdeel van het spel uitmaken. Wat de multiplayer precies gaat inhouden is nog niet bekend. Voetgangers en automobilisten gedragen zich naar de tijd: 's ochtends zul je minder mensen tegenkomen dan in de spits. GTA IV is, in tegenstelling tot vorige GTA's, niet geïnspireerd op films. Er is meer aandacht besteed aan de mogelijkheden die je buiten de missies om hebt. >>> Door PatrickW: Wil iedereen die feiten post, eerst kijken wat er al in dit topic vermeld is, en zich dus beperken tot nieuwe feiten. Om deze post als voorbeeld te nemen, er zit weinig nieuws in.<<< Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 mei 2007 Rapport Geplaatst: 10 mei 2007 In weer een nieuwe preview, dit keer in de engelse "official Xbox magazine" word dezelfde demo beschreven als ook in eerdere magazine previews en ook zij hadden een interview met Dan Houser. Naast meer van hetzelfde, hebben ze ook nog wat nieuwe opmerkelijke feitjes: Boten zijn beschikbaar als voertuig. Je kunt sommige wolkenkrabbers betreden. Je kunt mensen van wolkenkrabbers gooien. Je kunt brandladders beklimmen. Vechten met de blote vuisten is verder uitgewerkt en ziet er beter uit. Central Park zal in het spel zitten, onder welke naam is nog niet bekend. Liberty City zal groter zijn dan iedere losse stad die ze ooit gemaakt hebben, en bijna zo groot als heel San Andreas. Maar het grote verschil met voorgaande GTA delen, zal vooral de mate van detail zijn in de stad. Easteregg zoekers kunnen gerust zijn, de eerste "69" verwijzing is al gespot : "69th Street Diner" Bron: Official Xbox Magazine Reageren
K.O. Geplaatst: 10 mei 2007 Rapport Geplaatst: 10 mei 2007 (bewerkt) aanvulling op PatrickW hierboven: - GTA IV is op het moment 66% klaar - Niko kan op brandtrappen klimmen. - Sommige vergaderingen e.d. vinden hoog in wolkenkrabbers plaats - één van de radio stations heeft 'oost-europees klinkende' muziek - in een auto kun je de camera veranderen - als je je mobiel selecteert, verschijnt er rechtsonder een ingezoomde versie van je mobiel waarop je alles kan selecteren - Deze liberty city is de grootste enkele stad die ze ooit gemaakt hebben. Dus meer detail - de besturn van de boten is 'really nice' - er komen 'fun ridiculous' wapens in de game, want ze willen niet té realistisch doen - ze evolueren in de manier hoe de radio werkt. op welke manier is nog onbekend. Bron: www.gta4.net, waarvan de bron Official XBox Magazine is. en nog meer nieuwe: - bij de demo zag je dat Nico een bushalte naderde. Toen hij er bij kwam, verscheen er een icoon waarmee hij het busschema kon besturen. je kunt dus bussen gebruiken als OV - als Niko een wapen pakt, komt de camera boven de schouder en verschijnt er een 'view-finder' op het scherm. je kunt een slachtoffer locken en toch bewegen net zoiets als het schieten in scarface[/font] - je kunt niet zomaar een auto jatten en er vandoor gaan. je moet naar de auto toe sneaken, glas breken met je elleboog, startkabels gebruiken om te starten (of iets dergelijks, iets met kabeltjes) en dan kan je de auto pas gebruiken - niko kan overal in klimmen dat mogelijk is. - Philip Glass, de auteur van de trailer muziek, is bij de productie van de soundtrack (radiostations) betrokken - de grafische verbeteringen zijn heel evident als je over een 'grating' (rooster?) loopt op de stoep. Je kunt zien wat zich eronder bevindt en de lichten 'trickle' realistisch om de ijzeren staven. Bron hiervan: www.gta4.net, die OPM Italy als bron heeft Bewerkt: 10 mei 2007 door K.O. Reageren
PatrickW Geplaatst: 11 mei 2007 Rapport Geplaatst: 11 mei 2007 - bij de demo zag je dat Nico een bushalte naderde. Toen hij er bij kwam, verscheen er een icoon waarmee hij het busschema kon besturen. je kunt dus bussen gebruiken als OVOf je de bussen ook echt kunt gebruiken was nog niet 100% duidelijk, maar die kans bestaat inderdaad.In de engelse vertaling door de editor van de Italiaanse GTAsite: GTA-series.com las ik nog een leuk feitje: - Om aan de politie te ontkomen is het niet meer genoeg om je auto over te laten spuiten. Het faillissement van Pay 'n Spray in GTA ? Reageren
K.O. Geplaatst: 11 mei 2007 Rapport Geplaatst: 11 mei 2007 (bewerkt) nog een rijtje nieuwe feiten van www.gta4.net, deze keer van OPM Australia - tijdens de demo verscheen er een icoontje in de buurt van een geldautomaat, die aangaf dat je er iets mee kon doen - als deel van de nieuwe physics, kun je de bas voelen/horen van voorbij rijdende autos die hun radio aan hebbe staan - in je mobiele telefeeon zit een "meet me here" functie - je kunt de singleplayer niet co-op spelen, dit kan alleen bij de nog onbekende multiplayer modi - R* weet nog niet of er weer een hele trilogie komt, ze focussen zich nu alleen op deze game. Dan Houser, VP of Creative for Rockstar Games, heeft "een zeker vertrouwen" in het zetten van een GTA buiten de US. - de gebruikelijke auto-rij-controls zijn helemaal aangepast en eentje over een mogelijke GTA: SAS (tsja stond er ook bij) - op het moment heeft R* er geen plannen voor. mocht het ooit gebeuren, dan zijn ze er nu in ieder geval nog niet aan begonnen Bewerkt: 11 mei 2007 door K.O. Reageren
karamanci Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Wederom heb ik wat nieuwe informatie gevonden over Grand Theft Auto IV voor de Xbox360 enPlayStation3. Deze game wordt ontwikkeld door Rockstar en staat nog altijd in de planning om in oktober dit jaar uit te gaan komen. - De game is op dit moment voor 66% afgerond - Wanneer het hoofdpersonage Niko zijn pistool trekt, verschijnt er een crosshair in het beeld. Dit zou kunnen betekenen dat er geen auto-aiming meer is, maar dat we dus voor het eerst in de franchise zelf mogen gaan richten. - Trappen aan de buitenkant van hoge gebouwen kan je beklimmen - Sommige meetings van Niko zullen op hoge locaties geschieden. Het schijnt zo te zijn dat je mensen naar beneden kan duwen. - Vechten met de blote vuisten zal veel realistischer aanvoelen als voorheen. - Eén van de radio zenders is een Oost Europees folklore dans radiostation. (Borat says: Nais!) - Het camerastandpunt is te veranderen tijdens het rijden in een auto. Rockstar is dit idee nog aan het fine tunen. Er zitten boten in de game. - Wanneer je je mobiele telefoon pakt, verschijnt er rechtsonder in je scherm een ingezoomde versie van het schermpje. Vanaf hier kan je opdrachten opvragen. - Central Park zal in de game zitten, al weten we nog niet onder wat voor een naam. Er zullen grappige wapens in de game, men wil niet te serieus worden. - Niko heeft een bankaccount. Hier kan hij geld opzetten. Als de speler dood gaat in de game, is alleen het geld dat hij bij zich droeg verloren. - Je kan beroven en beroofd worden. Ground Zero ziet niet in de game verwerkt - Als Niko dicht bij een bushalte komt, krijg je een kaart te zien van de stad met alle bushaltes. Hier kan je dan naar toe rijden. Bron : www.ownage.nl >>> Door PatrickW: Ik zal deze informatie voorlopig laten staan, hoewel veel ervan hierboven al gemeld is. De dingen die nog niet gemeld zijn, zou ik nog wel met een korreltje zout nemen. Ze zijn voor zover ik weet ook nog nergens in previews/fansites aan de orde geweest. En ownage.nl heeft wel vaker de neiging een eigen draai aan dingen te geven. Ook vermelden ze geen bron.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.