GTAFreak007 Geplaatst: 14 april 2007 Rapport Geplaatst: 14 april 2007 ik heb met scm een auto laten spawnen in GTA SA ik had het op 101 gezet zodat hij er altijd staat ik compile hem en dan start ik gta met een NIEUW savegame de auto staat er ik begin de missie Big Smoke je ziet je in de auto van Smoke stappen dan zie ik de auto opnieuw spawnen maar nu staat hij er niet meer dus als er iemand mij kan helpen ik had de auto bij het huis van Og Loc gezet rechtover Johnsons House dus ik zag hem even Reageren
Black Force Geplaatst: 6 mei 2007 Rapport Geplaatst: 6 mei 2007 misschien heb je per ongeluk die regel van die auto in die missie geplaatst? zodat na die missie de auto niet meer word gespawnt, anders weet ik niet hoe het kan denk ik. mark Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 6 mei 2007 Rapport Geplaatst: 6 mei 2007 Het beste is het om dit in de IPL te doen. Wazuup had in dit topic uitgelegd hoe dat moet. Je kunt alle IPL's gebruiken in de MAPS map, behalve de paths.ipl. Ik citeer z'n post wel: Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is.Open het IPL bestand met 'kladblok'. In die ipl zie je de woorden ''cars'' en op de volgende regel ''end''. Dit kun je zien als bb code, het woord je cars opent de cars lijnen en het woordje end sluit het. Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent: ------------------------------ -57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 ------------------------------ -57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan, 0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat, 515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen. Zoiets moet je dus in de IPL regel zetten: ------------------------------ cars -57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end De auto staat er niet altijd, houd daar rekening mee. En de coordinaten kun je verkrijgen met de SA place manager of met de Map IO. Die laatste is het meest nauwkeurig. Import gewoon een dff van je auto en plaats de ''chassis'' ergens en laat de MapIO de coordinaten berekenen Succes! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.