Jump to content

Tutorial - Een Newschopper Krijgen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Tutorial -Een nieuwsheli krijgen

Hoi daar, ik had vandaag eens zin om een tutorial te maken. Waar over? Dat zal je nu wel doorhebben :clown: Ik wil graag jou/jullie uitleggen hoe je een nieuwshelikopter kan krijgen. Wat is daar zo moeilijk aan? Hij heeft geen spawnplaats...

Dit is goedgekeurd door de Crew, en wel door Bling :)

Edit: Er is nog een andere, simpelere manier, die wel minder leuk is. Bekijk daarvoor mijn Edit ergens onderaan.

Allereerst

Om het simpel te doen kan je het beste cheats gebruiken. De volgende cheats moet je maar even op de Wikigta pagina zoeken, maar voor de PC staat het schuingedrukt erachter.

• Oneindig Ammo Fullclip
  • Onsterfelijkheid Baguvix
  • +2 sterren Turnuptheheat
  • Verwijder wanted level Turndowntheheat

De cheats zijn niet schadelijk voor je savegame en kunnen altijd worden uitgezet!

Het kan ook zonder cheats, maar dat is wel een stuk moeilijker. Probeer dan gewoon te doen wat ik met cheats heb gedaan...

Wat te doen

Nu ga ik je dus uitleggen wat je moet doen :)

1. Ga naar de pyramide van The Camels Toe in Las Venturas. Geen idee waar dat is?

Screen van de map. Het ligt waar de Rode Marker nu ligt.

Misschien is een Jetpack daar wel handig voor.

2. Als je daar bent, actieveer je de volgende codes:

Onsterfelijk (baguvix) en 2 keer de +2 sterren code (turnuptheheat). Als je een jetpack had, doe je die nu uit.

3. Als dat gedaan is zoek je een goed plekje op de pyramide. Niet bovenaan, maar ook niet onderaan. Een beetje zoals op de screen staat aangegeven.

Screen

4. Wacht nu totdat er een nieuwshelikopter aankomt. Weet je niet hoe hij eruitziet? Kijk hier.

5. Zorg dat de nieuwshelikopter in de buurt van de punt van de pyramide komt. Hoe verder je naar beneden gaat, hoe dichter hij naar de punt gaat.

6. Zodra hij dicht in de buurt van de punt is sprint je naar de heli toe en probeer je er snel in te komen (met dezelfde knop als dat je een auto in/uit gaat. Als CJ er niet in stapt of je bent te laat heb je gewoon pech gehad, ik zou zeggen probeer het opnieuw ;)

7. Met een beetje geluk stapt CJ nu in de helikopter. Misschien valt het je op dat die geen bestuurder heeft? :clown: Type nu snel de code voor Geen wantedlevel (Turndowntheheat), want anders komen er politiehelikopters achter je aan. Als dat gedaan is, kan je rustig met de Newschopper doen wat je wilt. Als je hem wilt bewaren, is het slim om hem in de hangar van Verdant Meadows te zetten.

Als je tijdens het uitvoeren van deze stappen last hebt van 1 of meerdere politiehelikopters moet je die maar neerschieten :clown:

Edit: Er is nog een andere manier. Vlieg tijdens de vliegrace 'Whirly Bird Waypoint' naar de Hangar van Verdant Meadows. Zet hem in de Hangar. Blaas hem nu op (Mission Failed!) Zodra de Hangardeuren weer dichtzijn is je helikopter weer heel :)

Door MartyCeha:

Nog een manier:

Benodigdheden: Verdant Meadows Airstrip Hangar (je moet het gekocht hebben), Dozer, een wanted level van meer als 3 sterren en een vuurwapen (het beste een minigun, Rocket Launcher of een Heat seeking Rocket Launchet).

Werkwijze:

Ga met het wanted level, het wapen en de Dozer naar de Verdant Meadows Airstrip. Stap uit de Dozer en ga er een stukje vandaan staan (zo wordt hij niet gesloopt door de politie). Wacht tot eenNews Chopper in de buurt van je is. Ondertussen moet je jezelf wel verdedigen tegen de politie(heli's), en eventueel ook de SWAT, de FBI en het leger.

Schiet met het wapen de News Chopper uit de lucht. Wacht tot hij klaar is met ontploffen (een heli/vliegtuig ontploft altijd een paar keer) en schuif hem met de Dozer in de hangar van Verdant Meadows. Laat de poorten sluiten. Save in het savehouse aldaar, zodat je het wanted level kwijtraakt, en je hebt een News Chopper in je hangar staan ;)

Als je cheats gebruikt, gebruik dan deze:

turnuptheheat (zodat je politie achter je aan krijgt)

turndowntheheat (zodat de politie weggaat)

baguvix (oneindig leven, maar door vallen, explosies, verdrinken en kogels uit een politieheli ga je nog wel dood)

aezakmi/testaductionskills (nooit meer politie, ook om je wanted lever weg te krijgen)

Een trainer om de Dozer te spawnen, maar dan kun je ook de Newschopper spawnen

hesoyam (om je health en armor balk aan te vullen)

Dit is een handige manier voor Xbox en PS2 gebruikers.

Zie hier de Xbox en PS2 Cheats.

Dit was het dan, veel plezier met je nieuwshelikopter :) Heb je vragen of opmerkingen, post ze hier gerust :)

Bewerkt: door Koen729
Geplaatst:

Proficiat Koen729! Duidelijke, en leuke tut!

Je mag van mij nog wel wat tutorials maken!

Alles is heel mooi uitgelegt, en nu weet ik ook weer wat bij!

Het is wel een mooie tut, maar er bestaat al een topic waar wordt uitgelegd hoe je het op een aantal manieren kunt doen. Die zoek ik wel even voor je op.

Edit: Hier heeft Summerbase het ook al eens uitgelegd. Wel op een andere manier, maar misschien zelfs makkelijker...

Bewerkt: door kristof01
Geplaatst:

Er was toch nog een manier om aan een nieuws heli te komen, of heb ik het nu mis? Je kon die te pakken krijgen in eén van de Air Races. :engel:

Whirly Bird Waypoint

Gebruikt voertuig: News Chopper

Lengte race: 2.73 Miles (4.37 KM)

Je vliegt hem naar je hangar, schiet hem kapot (de missie faalt nu) en laat de deuren sluiten. Als de deuren terug opengaan, heb je een splinternieuwe News Chopper!

Geplaatst:

Idd ja, die manier heb ik ook toegevoegd :)

@kristof01, dat is toch wel anders. Er is al zo'n 10000 keer uitgelegd hoe je een Nieuwsheli kan krijgen ;)

Geplaatst:

beetje ingewikkeld maar wel goed gedaan, Volgens mij veel moeite ingestoken

die 2e manier lijkt me veel makkelijker 8)

Goede Tutorial :Y Maar het is eigenlijk niet zo speciaal die newshopper niet ? :) Toch een zeer mooie tut !

KeepUpTheGoodWork :tu:

Bewerkt: door Aeroplane
Hoe ben je er eigenlijk op gekomen Koen 729?

het is erg knap van je!

Nou, ga maar eens met 'Nieuwshelikopter' zoeken in het SA forum :clown: Die is erg zeldzaam omdat hij niet ergens 'spawnt' (uit de lucht valt).

Goede Tutorial :Y Maar het is eigenlijk niet zo speciaal die newshopper niet ? :) Toch een zeer mooie tut !

KeepUpTheGoodWork :tu:

Omdat hij niet ergens 'spawnt' (uit de lucht valt).

Iedereen bedankt voor de complimenten!

Bewerkt: door Koen729
Geplaatst:

Goed uitgelegd hoor, toppertje.

Maar ik kan het nog makkelijker... gewoon die News Chopper spawnen met de Car Spawner...

Altijd handig als je een zeldzaam bakkie in je garage wilt ;)

(De Car Spawner is niet alleen voor auto's maar voor ALLE voertuigen in SA)

Geplaatst:
Goed uitgelegd hoor, toppertje.

Maar ik kan het nog makkelijker... gewoon die News Chopper spawnen met de Car Spawner...

Altijd handig als je een zeldzaam bakkie in je garage wilt ;)

(De Car Spawner is niet alleen voor auto's maar voor ALLE voertuigen in SA)

Weet ik, maar vooral de 2e manier is makkelijker, want voor een Car Spawner moet je New Game doen...

Geplaatst:
Weet ik, maar vooral de 2e manier is makkelijker, want voor een Car Spawner moet je New Game doen...

Dat is niet waar! Ik gebruik ook een Car Spawner als ik wat voertuigen nodig heb voor mijn filmpjes, en die vervangt de main.scm niet, maar is gewoon een apart klein programma dat in Windows draait.

carspawnjv2.png

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...