Jump to content

.nl Domein registreren

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil een .nl domein registreren bij SIDN, maar ik snap helemaal niks van die grote lappen tekst die daar staan. De domeinnaam die ik wil registreren is beschikbaar. Ik heb alles doorgelezen, maar (nee, ik géén kleine vocabulaire) ik snap er geen bal van. Ik weet niet wat ze bedoelen bij punt 3, hoe zit dat allemaal?

Bewerkt: door blokcement
Geplaatst:

Een domein bestel je niet bij SIDN, maar bij een ISP. Een Internet Service Provider zorgt er dan weer voor dat zij via SIDN het adres werkend krijgen. Deelnemers, oftewel ISP's hebben daarvoor een erg duur contract wat hen mogelijk maakt om domeinen te verkopen. SIDN krijgt namelijk per dag zo enorm veel binnen dat het niet te doen is om het allemaal individueel aan te maken.

Kortom je moet dus op zoek naar een goed webhosting bedrijf die het voor jouw kan regelelen. Let wel op, ik spreek uit ervaring, goedkoop is achteraf vaak duurkoop. Kijk op Webhosters of er een pakket tussen zit wat jouw aanstaat. Een .nl domein ligt vaak tussen de 5 en de 10 euro, mochten er nog vragen over zijn? Dan verneem ik dat graag. ;)

Geplaatst:

Nou ik heb dan nog een vraagje.

Is er een gratis webhosting service met met FTP Access? Plus een KORT domein. Dus geen zooi zoals www.blablabla.nl/jouwsite of zo iets...

Geplaatst:
Nou ik heb dan nog een vraagje.

Is er een gratis webhosting service met met FTP Access? Plus een KORT domein. Dus geen zooi zoals www.blablabla.nl/jouwsite of zo iets...

Bedoel www.jouwnaam.nl gratis? Dat kan je vergeten, want dat kan niet meer. Soms krijg je dat wel bij een hostingpakket, maar reken maar dat de kosten van het domein in het pakket zit. Eigenlijk valt €10 per jaar voor een .nl domein best mee, maar dan heb je nog geen webruimte. En anders kan je een .tt.nl of .tk domein nemen, die zijn wel gratis ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...