kevin software Geplaatst: 15 april 2007 Rapport Geplaatst: 15 april 2007 hallo ik ben bezig met een game aan het maaken ik heb met een 3D programma (3dsmax) een autotje gemaakt en een wereldje. nu is mijn vraga hoe ik die auto kan laaten beweegen met de pijltoetsen? ik heb al hulp gehad van kees 1993 (bedankt ) maar de liknjes kwam ik niet erg uit dus vraag ik aan het ele forum ie het weet ik hoop dat iemand mij kan helpen. alvastbedankt kevinsoftware PS: sorry als dit tipic in het verkerrde forum deel staat Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 15 april 2007 Rapport Geplaatst: 15 april 2007 (bewerkt) Als je een auto wilt laten bewegen in een wereld moet je dit in een programeren in een code. Om de auto te laten bewegen heb je van alles nodig: Een engine (Zoals Irrlicht, RAGE, Euphoria) die het rekenwerk doet, een handling en bewegingen (de wielen laten draaien, geluid en botsingen). Dit is héél véél werk. P.S: Moet dit niet in Computer Talk- Webdesign en Programmeren? Bewerkt: 15 april 2007 door blokcement Reageren
Jowx Geplaatst: 15 april 2007 Rapport Geplaatst: 15 april 2007 P.S: Moet dit niet in Computer Talk- Webdesign en Programmeren? Tja, eigenlijk kan het in beide fora. Het gaat over games, maar het gaat ook over programmeren. Maar de kans is groter dat hij in dat forum tegen de juiste leden aanloopt, dus bij deze verplaatst. Reageren
kevin software Geplaatst: 15 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 april 2007 maar wie wil et stap voor stap uitleggen? Reageren
Goudvis Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 maar wie wil et stap voor stap uitleggen? Voordat het uitgelegd wordt zul je eerst even moeten vertellen wat je kan en hebt. Je hebt dus de models gemaakt begrijp ik, maar verder weet ik niets. Allereerst zul je zelf wat keuzes moeten maken. Hoe goed ben je in programmeren? Heb je tijd en geduld om het goed te leren. En zo ja, voor welke omgeving ga je? Je zou bijvoorbeeld Delphi (of lazarus, de gratis variant) kunnen gebruiken met GLScene, dat is een omgeving de redelijk makkelijk is, en toch nog behoorlijk krachtig. C++ is nog krachtiger, maar heeft een iets steilere leercurve. Voor C++ heb je wel meer opties voor een engine, omdat nou eenmaal meer game ontwikkelaars met C++ werken. Houd er rekening mee dat je als beginner toch minimaal een jaar aan het prutsen bent voordat je je echt een beetje thuisvoelt in een ontwikkelomgeving. Je zou er ook voor kunnen kiezen om te gaan samenwerken met een ontwikkelaar. Als ik mezelf als voorbeeld neem: een beetje ontwikkelen kan ik wel, maar als ik wat moet maken in 3ds wordt het gegarandeerd lelijk.... Reageren
kevin software Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2007 oke wat heb ik alemaal al ===3DSMAX 9.0================================= -een wereldje (maak zo ff een download link hoe het er uit ziet) -een veortuigje (maak zo ff een download link hoe het er uit ziet) ============================================ ik hoop egt dat iemand mij wil helpen met zo iets Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 (bewerkt) Waar werk je nu eigenlijk mee? Delphi, C++, Visual Basic... Dan kan ik een beetje je helpen P.S: Heb je wel een engine? Een goede (en gratis!) engine is Irrlicht. Bewerkt: 16 april 2007 door blokcement Reageren
kevin software Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2007 (bewerkt) dit is de wereld dit is het voertuig en het menu Ik weet dat het gewoon simpel;e dingen zijn maar als ik het voertuigje kan laaten rijden in de wereld ga ik meer aandaht besteeden aan de textures en voertuigen Bewerkt: 16 april 2007 door kevin software Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 Het ziet er inderdaad simpel uit. Maar, zoals ik al zei, je hebt echt meer nodig dan twee models. Zeg alsjeblieft even wat je zoal gebruikt. Welke engine, welke programmeertaal en hoeveel ervaring heb je? Reageren
kevin software Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2007 nou hoevel is veel ervaaring? kan je mij misschien de 1e keer gewoon helpen om het voortuig te laaten bewegen door het level. dan kan ik later zelf wat er voor maaken (uitberijden en mooienr maaken) Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 nou hoevel is veel ervaaring?kan je mij misschien de 1e keer gewoon helpen om het voortuig te laaten bewegen door het level. dan kan ik later zelf wat er voor maaken (uitberijden en mooienr maaken) Onder ervaring versta ik dat je minstens de basis van een programmeertaal kent. Reageren
kevin software Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2007 nou hoevel is veel ervaaring?kan je mij misschien de 1e keer gewoon helpen om het voortuig te laaten bewegen door het level. dan kan ik later zelf wat er voor maaken (uitberijden en mooienr maaken) Onder ervaring versta ik dat je minstens de basis van een programmeertaal kent. Ja dat ken ik wel Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 En welke programmeertaal dan? Reageren
kevin software Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2007 En welke programmeertaal dan? het meeste van vb 6.0 maar C++ ook een beetje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.