Puma Geplaatst: 15 april 2007 Rapport Geplaatst: 15 april 2007 Hey ik heb dit: if(strcmp(cmdtext, "/sftune", true) == 0) {new cartype = GetPlayerVehicleID(playerid); new State=GetPlayerState(playerid); {if(State!=PLAYER_STATE_DRIVER) {SetPlayerPos(playerid,-2700.0000,212.0000,5.1250);} else if(IsPlayerInVehicle(playerid, cartype) == 1) {SetVehiclePos(cartype,-2700.0000,212.0000,5.1250); SetVehicleZAngle(cartype,270);} else {SetPlayerPos(playerid,-2700.0000,212.0000,5.1250);} GameTextForPlayer(playerid,"~w~Wheel Arch Angels",2500,3);} return 1; } Als je nu ingame /sftune typt dan teleport je naar de Wheel Arch angels. Maar ik wil niet dat je ergens naartoe teleport met coördinaten, maar naar íemand toe. Dus dat je bijvoorbeeld "/teleport 4" doet en dat je dan naar degene met id 4 toe teleport. Maar hoe script ik dat? Reageren
Flame^ Geplaatst: 15 april 2007 Rapport Geplaatst: 15 april 2007 strtok/dcmd gebruiken, staat op dit forum nog wel een tutorial over.. Reageren
Puma Geplaatst: 15 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 april 2007 Ik heb wel gezocht, maar snap er niks van. Kun je die coördinaten niet gewoon voor iets als "playerid" ofzo vervangen? Reageren
bramiesaus Geplaatst: 17 april 2007 Rapport Geplaatst: 17 april 2007 (bewerkt) zoek je iets als dit? K heb dit ff snel in elkaar geknutselt en niet gestest als er fouten in zitten, dan zeg het maar ff Ik hoop dat je er iets aan hebt en wat flame ook zegt strtok/dcmd gebruiken, staat op dit forum nog wel een tutorial over.. je kan beter een paar goede tuts doorlezen en ff hier --> http://forum.sa-mp.com/index.php goed rondkijken (en leer de basis van pawn, dan snap je er veel meer van) gegroet bram bovenaan: #define COLOR_GRAD1 0xB4B5B7FF #define COLOR_GRAD2 0xBFC0C2FF #define COLOR_GRAD3 0xCBCCCEFF #define COLOR_GRAD4 0xD8D8D8FF #define COLOR_GRAD5 0xE3E3E3FF #define COLOR_GRAD6 0xF0F0F0FF new Float:TelePos[MAX_PLAYERS][6]; Bovenaan bij OnPlayerCommandText: (net onder public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]){ dus) new string[256]; new tmp[256]; new cmd[256]; new idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); ergens tussen je andere commands: if(strcmp(cmd, "/goto", true) == 0) { tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD2, "USAGE: /goto [playerid/PartOfName]"); return 1; } new Float:plocx,Float:plocy,Float:plocz; new plo; if(IsStringAName(tmp)) { plo = GetPlayerID(tmp); } else { plo = strval(tmp); } if (IsPlayerConnected(plo)) { if (IsPlayerAdmin(playerid)) { GetPlayerPos(plo, plocx, plocy, plocz); if(plocz > 530.0) //the highest land point in sa = 526.8 { SetPlayerInterior(playerid,1); } if (GetPlayerState(playerid) == 2) { new tmpcar = GetPlayerVehicleID(playerid); SetVehiclePos(tmpcar, plocx, plocy+4, plocz); TelePos[playerid][0] = 0.0;TelePos[playerid][1] = 0.0; } else { SetPlayerPos(playerid,plocx,plocy+2, plocz); } SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD1, " You have been teleported"); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD1, " you are not authorized to use that command!"); } } else { format(string, sizeof(string), " %d is not an active player.", plo); SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD1, string); } return 1; } ergens onderaan: public IsNumeric(const string[]) { for (new i = 0, j = strlen(string); i < j; i++) { if (string[i] > '9' || string[i] < '0') { return 0; } } return 1; } public IsStringAName(string[]) { for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i) == 1) { new testname[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(i, testname, sizeof(testname)); //printf("IsS:testname = %s : string = %s",testname,string); if(strcmp(testname, string, true, strlen(string)) == 0) { //printf("TRUE IsS:testname = %s : string = %s",testname,string); return 1; } } } return 0; } public GetPlayerID(string[]) { for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i) == 1) { new testname[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(i, testname, sizeof(testname)); //printf("GetP:testname = %s : string = %s",testname,string); if(strcmp(testname, string, true, strlen(string)) == 0) { //printf("TRUE GetP:testname = %s : string = %s playerid %d",testname,string, i); return i; } } } return INVALID_PLAYER_ID; } strtok(const string[], &index) { new length = strlen(string); while ((index < length) && (string[index] <= ' ')) { index++; } new offset = index; new result[20]; while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1))) { result[index - offset] = string[index]; index++; } result[index - offset] = EOS; return result; } Bewerkt: 17 april 2007 door bramiesaus Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.