Jump to content

Teleporten naar een persoon, niet naar coördinaten


Recommended Posts

Geplaatst:

Hey ik heb dit:

			 if(strcmp(cmdtext, "/sftune", true) == 0)
		{new cartype = GetPlayerVehicleID(playerid);
					new State=GetPlayerState(playerid);
		{if(State!=PLAYER_STATE_DRIVER)
  			{SetPlayerPos(playerid,-2700.0000,212.0000,5.1250);}
			else if(IsPlayerInVehicle(playerid, cartype) == 1)
		{SetVehiclePos(cartype,-2700.0000,212.0000,5.1250);
		SetVehicleZAngle(cartype,270);}
		else
		{SetPlayerPos(playerid,-2700.0000,212.0000,5.1250);}
	 GameTextForPlayer(playerid,"~w~Wheel Arch Angels",2500,3);}
return 1;

}

Als je nu ingame /sftune typt dan teleport je naar de Wheel Arch angels. Maar ik wil niet dat je ergens naartoe teleport met coördinaten, maar naar íemand toe. Dus dat je bijvoorbeeld "/teleport 4" doet en dat je dan naar degene met id 4 toe teleport. Maar hoe script ik dat?

Geplaatst: (bewerkt)

zoek je iets als dit?

K heb dit ff snel in elkaar geknutselt en niet gestest

als er fouten in zitten, dan zeg het maar ff

Ik hoop dat je er iets aan hebt :bier:

en wat flame ook zegt

strtok/dcmd gebruiken, staat op dit forum nog wel een tutorial over..

je kan beter een paar goede tuts doorlezen en ff hier --> http://forum.sa-mp.com/index.php goed rondkijken

(en leer de basis van pawn, dan snap je er veel meer van)

gegroet bram

bovenaan:

#define COLOR_GRAD1 0xB4B5B7FF
#define COLOR_GRAD2 0xBFC0C2FF
#define COLOR_GRAD3 0xCBCCCEFF
#define COLOR_GRAD4 0xD8D8D8FF
#define COLOR_GRAD5 0xE3E3E3FF
#define COLOR_GRAD6 0xF0F0F0FF
new Float:TelePos[MAX_PLAYERS][6];

Bovenaan bij OnPlayerCommandText:

(net onder public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]){ dus)

	new string[256];
new tmp[256];
new cmd[256];
new  idx;
cmd = strtok(cmdtext, idx);

ergens tussen je andere commands:

	if(strcmp(cmd, "/goto", true) == 0)
{
	tmp = strtok(cmdtext, idx);
	if(!strlen(tmp))
	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD2, "USAGE: /goto [playerid/PartOfName]");
		return 1;
	}
		new Float:plocx,Float:plocy,Float:plocz;
		new plo;
	if(IsStringAName(tmp))
	{
		plo = GetPlayerID(tmp);
	}
	else
	{
		plo = strval(tmp);
	}
		if (IsPlayerConnected(plo))
		{
			if (IsPlayerAdmin(playerid))
			{

				GetPlayerPos(plo, plocx, plocy, plocz);

				if(plocz > 530.0) //the highest land point in sa = 526.8
				{
					SetPlayerInterior(playerid,1);
				}
				if (GetPlayerState(playerid) == 2)
				{
					new tmpcar = GetPlayerVehicleID(playerid);
					SetVehiclePos(tmpcar, plocx, plocy+4, plocz);
					TelePos[playerid][0] = 0.0;TelePos[playerid][1] = 0.0;
				}
				else
				{
					SetPlayerPos(playerid,plocx,plocy+2, plocz);
				}
				SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD1, "   You have been teleported");
			}
			else
			{
				SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD1, "   you are not authorized to use that command!");
			}
		}
		else
		{
			format(string, sizeof(string), "   %d is not an active player.", plo);
			SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD1, string);
		}
	return 1;
}

ergens onderaan:

public IsNumeric(const string[])
{
for (new i = 0, j = strlen(string); i < j; i++) {
	if (string[i] > '9' || string[i] < '0') {
		return 0;
	}
}

return 1;
}

public IsStringAName(string[])
{
for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i) == 1)
	{
		new testname[MAX_PLAYER_NAME];
		GetPlayerName(i, testname, sizeof(testname));
		//printf("IsS:testname = %s : string = %s",testname,string);
		if(strcmp(testname, string, true, strlen(string)) == 0)
		{
			//printf("TRUE IsS:testname = %s : string = %s",testname,string);
			return 1;
		}
	}
}
return 0;
}

public GetPlayerID(string[])
{
for(new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerConnected(i) == 1)
	{
		new testname[MAX_PLAYER_NAME];
		GetPlayerName(i, testname, sizeof(testname));
		//printf("GetP:testname = %s : string = %s",testname,string);
		if(strcmp(testname, string, true, strlen(string)) == 0)
		{
			//printf("TRUE GetP:testname = %s : string = %s playerid %d",testname,string, i);
			return i;
		}
	}
}
return INVALID_PLAYER_ID;
}

strtok(const string[], &index)
{
new length = strlen(string);
while ((index < length) && (string[index] <= ' '))
{
	index++;
}

new offset = index;
new result[20];
while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1)))
{
	result[index - offset] = string[index];
	index++;
}
result[index - offset] = EOS;
return result;
}

Bewerkt: door bramiesaus

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...