Jump to content

PC waar je ook zware games op kan spelen.


Tunix

Recommended Posts

Weet iemand wat de specs zijn van een goeie PC waar je ook best zware games op kan spelen, zoals Oblivion en Counter Strike? Of een kant en klare mag ook, maar dan wel waar ik hem kan kopen, maar het liefste gewoon de specificaties. Ik heb daar namelijk niet zoveel verstand van... Alvast bedankt :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ifc3

    15

  • Tunix

    11

  • Big-Bear

    3

  • Preddy

    1

Top Posters In This Topic

Weet iemand wat de specs zijn van een goeie PC waar je ook best zware games op kan spelen, zoals Oblivion en Counter Strike? Of een kant en klare mag ook, maar dan wel waar ik hem kan kopen, maar het liefste gewoon de specificaties. Ik heb daar namelijk niet zoveel verstand van... Alvast bedankt :)

Lijkt mij meer een topic voor Hardware, bij deze dus verplaatst.

Om antwoord op je vraag te geven, ik denk dat als je een computer hebt die Oblivion goed aankan Counter Strike ook geen probleem moet zijn. Wanneer je dan de vereisten opzoekt voor Oblivion kom je ongeveer op de volgende PC uit:

Minimaal:

  • Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit
  • 512MB System RAM
  • 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
  • 128MB Direct3D compatible video card
  • and DirectX 9.0 compatible driver;
  • 8x DVD-ROM drive
  • 4.6 GB free hard disk space
  • DirectX 9.0c (included)
  • DirectX 8.1 compatible sound card
  • Keyboard, Mouse

Wil je het spel spelen zonder al te veel problemen of teveel aan graphics in te leveren moet een aantal onderdelen aan deze eisen voldoen:

  • 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
  • 1 GB System RAM
  • ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Link to comment
Delen op andere websites

Okee bedankt. Ook enig idee hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

Ik dacht volgens mij toch echt dat ik hem in hardware had gezet... Niet goed opgelet zeker.

Dat Aanbevolen systeem kost zo'n 400 euro (uitgegaan van iets als een Nvidia Geforce 7600GT, want die andere 6800 is bijna niet meer te koop).

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje :) Als de Nvidia Geforce 6800 niet meer te koop is, weet je dan nog een andere goeie videokaart? Ik wil namelijk wel normaal goede games kunnen spelen.

Zie mijn eerdere post: Een Nvidia Geforce 7600GT. Die is ruim voldoende. Zelfs met een Nvidia Geforce 6100 onboard (0mb dus en 64mb shared) kun je al fatsoenlijk Battlefield 2 doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit een goede game-pc, laat me niet lachen. Mensen zeggen altijd game-pc kopen, al zeg je eerst is je Budget, dan kunnen de mensen een PC Samenstellen. Als ik jou was zou ik voor een Intel e6400 of een AMD 5200+ gaan als processor, als Videokaart een 8800GTS 320MB versie of nog iets langer wachten tot de 8600GT, beiden een DX10 GPU, hoef je later ook gelijk niet meer te upgraden. Als geheugen zou ik 2GB nemen, ddr2-667 of ddr2-800, Als je dit zo optelt met een goede kast + voeding, een dvd-brander, en een 250GB Harddisk, zit je zo rond de 750-800 euro, maar dan heb je wel gelijk een goede PC.

Nu heb ik even wat samengesteld voor je, voor het budget van zon 750 euro:

Moederbord: Asus M2N

Processor: AMD 5200+

Videokaart: Club 3D Nvidia 8800GTS (320 MB)

Geheugen: 2GG DDR2-667

Harddisk: 250GB HD

Met kast+voeding+dvd-brander erbij, zit ik zo rond de 850 euro, ik heb een 460W Zalman voeding genomen, een simpele kast, en een NEC DVD-Brander. Maar nogmaals het hangt van je budget af ;)

En wat betreft de winkels, koop hem bij Azerty of Alternate, tenminste daar gaat mijn voorkeur naar, waarom:

- Ze zijn beiden goedkoop

- Hebben veel artikelen (vooral Azerty)

- En je kan een PC zelf samenstellen, en voor weat extra kosten ook nog eens in elkaar zetten.

Suc6 ermee ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit een goede game-pc, laat me niet lachen. Mensen zeggen altijd game-pc kopen, al zeg je eerst is je Budget, dan kunnen de mensen een PC Samenstellen. Als ik jou was zou ik voor een Intel e6400 of een AMD 5200+ gaan als processor, als Videokaart een 8800GTS 320MB versie of nog iets langer wachten tot de 8600GT, beiden een DX10 GPU, hoef je later ook gelijk niet meer te upgraden. Als geheugen zou ik 2GB nemen, ddr2-667 of ddr2-800, Als je dit zo optelt met een goede kast + voeding, een dvd-brander, en een 250GB Harddisk, zit je zo rond de 750-800 euro, maar dan heb je wel gelijk een goede PC.

Nu heb ik even wat samengesteld voor je, voor het budget van zon 750 euro:

Moederbord: Asus M2N

Processor: AMD 5200+

Videokaart: Club 3D Nvidia 8800GTS (320 MB)

Geheugen: 2GG DDR2-667

Harddisk: 250GB HD

Met kast+voeding+dvd-brander erbij, zit ik zo rond de 850 euro, ik heb een 460W Zalman voeding genomen, een simpele kast, en een NEC DVD-Brander. Maar nogmaals het hangt van je budget af ;)

En wat betreft de winkels, koop hem bij Azerty of Alternate, tenminste daar gaat mijn voorkeur naar, waarom:

- Ze zijn beiden goedkoop

- Hebben veel artikelen (vooral Azerty)

- En je kan een PC zelf samenstellen, en voor weat extra kosten ook nog eens in elkaar zetten.

Suc6 ermee ;)

Volgens mij ging het om een zo goedkoop mogelijk systeem wat aan die eisen voldeed.......

Dan Kom je volgens mij al snel bij:

Kast: X-gear Mundo met 400W voeding (Zwart/zilver)

Moederbord: Asrock AM2NF6G-VSTA (SATAII/ PCI-E/ 6X USB 2.0)

Geheugen: 1GB DDR2 PC5300 Dual Channel (667mhz)

Hardeschijf: WD 160GB SATAII hardeschijf

Optisch station: Samsung 16X CD/DVD +/- brander

Processor: AMD Sempron 3000+ (SAM2) 256kb L2 Cache / 1.6GHZ (1.6GHZ FSB)

Video: Nvidia Geforce 6100 onboard (max. 256mb)

Geluid: Nforce 7.1 Channel HD-audio on-board

Netwerk: Nforce Networking controller, 100mbit

met een goede videokaart.....

of voor een budget van zo'n 750 euro:

Kast: X-gear Chrono kast (zilver) met 450W PSU

Moederbord: MSI P6N SLI-FI, nForce 650I SLI

Geheugen: 2GB DDR2 PC6400 Dual Channel (800mhz)

Hardeschijf: Samsung SP2504C 250GB SATAII hardeschijf

Optisch station: Samsung 18X CD/DVD +/- brander

Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHZ

Video: Asus GeForce 8600 GTS 256MB DDR3

Geluid: Nforce 7.1 Channel HD-audio on-board

Netwerk: Nforce Networking controller, 1000mbit

edit: kast vergeten...

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Dit een goede game-pc, laat me niet lachen. Mensen zeggen altijd game-pc kopen, al zeg je eerst is je Budget, dan kunnen de mensen een PC Samenstellen. Als ik jou was zou ik voor een Intel e6400 of een AMD 5200+ gaan als processor, als Videokaart een 8800GTS 320MB versie of nog iets langer wachten tot de 8600GT, beiden een DX10 GPU, hoef je later ook gelijk niet meer te upgraden. Als geheugen zou ik 2GB nemen, ddr2-667 of ddr2-800, Als je dit zo optelt met een goede kast + voeding, een dvd-brander, en een 250GB Harddisk, zit je zo rond de 750-800 euro, maar dan heb je wel gelijk een goede PC.

Nu heb ik even wat samengesteld voor je, voor het budget van zon 750 euro:

Moederbord: Asus M2N

Processor: AMD 5200+

Videokaart: Club 3D Nvidia 8800GTS (320 MB)

Geheugen: 2GG DDR2-667

Harddisk: 250GB HD

Met kast+voeding+dvd-brander erbij, zit ik zo rond de 850 euro, ik heb een 460W Zalman voeding genomen, een simpele kast, en een NEC DVD-Brander. Maar nogmaals het hangt van je budget af ;)

En wat betreft de winkels, koop hem bij Azerty of Alternate, tenminste daar gaat mijn voorkeur naar, waarom:

- Ze zijn beiden goedkoop

- Hebben veel artikelen (vooral Azerty)

- En je kan een PC zelf samenstellen, en voor weat extra kosten ook nog eens in elkaar zetten.

Suc6 ermee ;)

Volgens mij ging het om een zo goedkoop mogelijk systeem wat aan die eisen voldeed.......

Dan Kom je volgens mij al snel bij:

Kast: X-gear Mundo met 400W voeding (Zwart/zilver)

Moederbord: Asrock AM2NF6G-VSTA (SATAII/ PCI-E/ 6X USB 2.0)

Geheugen: 1GB DDR2 PC5300 Dual Channel (667mhz)

Hardeschijf: WD 160GB SATAII hardeschijf

Optisch station: Samsung 16X CD/DVD +/- brander

Processor: AMD Sempron 3000+ (SAM2) 256kb L2 Cache / 1.6GHZ (1.6GHZ FSB)

Video: Nvidia Geforce 6100 onboard (max. 256mb)

Geluid: Nforce 7.1 Channel HD-audio on-board

Netwerk: Nforce Networking controller, 100mbit

met een goede videokaart.....

of voor een budget van zo'n 750 euro:

Kast: X-gear Chrono kast (zilver) met 450W PSU

Moederbord: MSI P6N SLI-FI, nForce 650I SLI

Geheugen: 2GB DDR2 PC6400 Dual Channel (800mhz)

Hardeschijf: Samsung SP2504C 250GB SATAII hardeschijf

Optisch station: Samsung 18X CD/DVD +/- brander

Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHZ

Video: Asus GeForce 8600 GTS 256MB DDR3

Geluid: Nforce 7.1 Channel HD-audio on-board

Netwerk: Nforce Networking controller, 1000mbit

edit: kast vergeten...

Die voeding in die kast is alleen niet echt zo super, die kan je beter veranderen door een wat bekender merk zoals Antec, Cooler-Master, Zalman of Tagan, dat zeggen ze ook op de meeste Hardware fora's. Voorderest een mooie systeempje.

Link to comment
Delen op andere websites

Die voeding in die kast is alleen niet echt zo super, die kan je beter veranderen door een wat bekender merk zoals Antec, Cooler-Master, Zalman of Tagan, dat zeggen ze ook op de meeste Hardware fora's. Voorderest een mooie systeempje.

Ik heb met de bekende merken veel meer problemen gehad dan met X-gear, vandaar dat ik X-gear kies.

>>> Door Preddy: Onnuttige quotes er even uitgehaald, wordt het topic zo onoverzichtelijk van :)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader had gisteren van zijn school een pc meegenomen (hij wist trouwens niet dat ik info over een pc wou) en daar zit het volgende in:

-Windows XP Home Edition Service Pack 2

-Intel Celeron 2,4 GHz

-256 MB DDR-SDRAM

-60 GB Ultra DMA vaste schijf

-Geïntegreerde Intel Extreme video

-DVD-rom drive

-CD-writer

Hij is weliswaar niet zo goed, maar als je het geheugen wat uitbreidt en er een goede videokaart instopt is hij dan wel goed?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader had gisteren van zijn school een pc meegenomen (hij wist trouwens niet dat ik info over een pc wou) en daar zit het volgende in:

-Windows XP Home Edition Service Pack 2

-Intel Celeron 2,4 GHz

-256 MB DDR-SDRAM

-60 GB Ultra DMA vaste schijf

-Geïntegreerde Intel Extreme video

-DVD-rom drive

-CD-writer

Hij is weliswaar niet zo goed, maar als je het geheugen wat uitbreidt en er een goede videokaart instopt is hij dan wel goed?

Het antwoordi s nee omdat:

De Processor bagger is.

Er geen fatsoenlijke videokaart in kan

Waarschijnlijk niet eens SATA heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

-60 MB Ultra DMA vaste schijf

Kleine verbetering. Ik denk dat je 60 GB bedoelt. Anders was het wel rampzalig als dat zo zou zijn. M'n MP3-speler heeft nog meer geheugen :puh:.

Bewerkt: door Nickonly
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader had gisteren van zijn school een pc meegenomen (hij wist trouwens niet dat ik info over een pc wou) en daar zit het volgende in:

-Windows XP Home Edition Service Pack 2

-Intel Celeron 2,4 GHz

-256 MB DDR-SDRAM

-60 GB Ultra DMA vaste schijf

-Geïntegreerde Intel Extreme video

-DVD-rom drive

-CD-writer

Hij is weliswaar niet zo goed, maar als je het geheugen wat uitbreidt en er een goede videokaart instopt is hij dan wel goed?

Met een 2.4Ghz computer kan je nog redelijk een aantal mooie spellen spelen, maar dat zal ook niet lang meer duren. Probeer eens een Dual-Core of een AMD64.

256MB RAM is erg weinig, maar zoals je al aangegeven had kan je dit gemakkelijk uitbreiden.

60Gb harddisk is eigenlijk ook geen probleem, maar toch raad ik meer ruimte aan.

Geïntegreerde videokaart is ook niet zo heel goed, een nVidia 7xxx serie zal goed van pas komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...