Tomato Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 Hey Ik vraag me af hoe je een MMORPG maakt. Je weet wel een Multiplayer Online Role Playing Game. Als jij er iets over weet. Leg het dan uit. Maar goed hé want ik heb er nog ni veel verstand van. En als je dan iets weet leg het dan vanaf de eerste stap uit ok. Starten maar Reageren
JGuntherS Geplaatst: 16 april 2007 Rapport Geplaatst: 16 april 2007 Ik snap dat je dit graag wilt en dat je heel enthousiast bent, maar de zaken liggen toch íéts ingewikkelder dan jij nu voor ogen ziet waarschijnlijk. Je hebt er heel veel verstand voor nodig van programmeren, 3D-werelden bouwen en netwerkbesturing. Maar ik zal je toch even wat basisinformatie geven: Voor een MMORPG heb je 2 dingen nodig, een server (serveerder) en een client (klant). De server staat 24/7 op een computer aan, en deze computer moet een flinke (en daarmee bedoel ik echt een flinke) internetverbinding hebben. De server verzorgt de communicatie tussen alle clients, en de server houdt alle gegevens van alle spelers bij. De server wordt meestal door de maker van een spel (jij dus) op een computer geinstalleerd, de spelers van het spel hebben er verder niet zoveel mee te maken. Dan de client. Dit is het stukje software waar de speler mee te maken krijgt, deze moet er dus ook gelikt uitzien, wil je het een succes laten worden. De client zorgt dat alle acties van de speler (en de andere spelers) op het scherm komen, en informeert de server over de toestand van de speler, zodat alle spelers zien wat de speler aan het doen is, bijvoorbeeld vechten of chatten. Ik neem aan dat je het 3D wilt laten zijn, dus zul je moeten nadenken over een 3D-engine. Een 3D-engine is de "motor" die alle objecten, zoals de wereld en de spelers, op het scherm "tovert". Er bestaan kant en klare engines, ik geloof dat Toi wel een goede schijnt te zijn, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. En dan nog het programmeren zelf; ik denk dat je het het beste in C++ kunt programmeren, hier kun je namelijk werkelijk álles mee, maar het is wel moeilijk te leren. En voordat je een mooi spel hebt moet je natuurlijk de wereld zelf maken, dit zul je waarschijnlijk in een 3D-bewerkingsprogramma als 3DS Max moeten doen. Ik hoop dat je nu een beetje inziet wat je er allemaal voor moet doen, en als je toch graag wilt doorzetten, bedenk dan dat het héél lang gaat duren tot het af is waarschijnlijk, achter spellen als Runescape zitten hele teams van programmeurs maandenlang te werken... Veel succes in elk geval . Reageren
Tomato Geplaatst: 17 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2007 Ik ben gedreven en ik wil wel dat C++ onder de knie krijgen. Ik weet dat het lang kan duren maar echt een megaspel hoeft het ook weer niet te worden. Als je nog wat weet of je kent een paar handige sites post dit dan hier. Lets Go !!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.