Jump to content

Hij laadt niet meer, corrupted file?


carcrash

Recommended Posts

Heey,

Ik heb vice city op mijn ps2 nu bijna uitgespeeld, maar telkens als ik het weer wil ga doen laad mijn savegame niet. Hij begint gewoon weer helemaal op het begin, terwijl ik dus veel verder was. Mijn memorycard zit er ook gewoon goed in, dus daar kan het niet aan liggen. Ook als ik load selecteer, staat mn savegame er niet meer tussen, terwijl ik 100% zeker weet dat ik het de laatste keer wel heb opgeslagen. Ik heb gekeken zonder de disc erin bij browser, en daar staat hij wel gewoon tussen, dus dan zou hij het toch moeten doen? Iemand die weet waar het aan ligt?

Iemand zei tegen me dat het misschien een corrupted file was, maar dat zou er dan toch bij moeten staan?

alvast bedankt :)

Bewerkt: door carcrash
Link to comment
Delen op andere websites

Heey,

Ik heb vice city op mijn ps2 nu bijna uitgespeeld, maar telkens als ik het weer wil ga doen laad mijn savegame niet. Hij begint gewoon weer helemaal op het begin, terwijl ik dus veel verder was. Mijn memorycard zit er ook gewoon goed in, dus daar kan het niet aan liggen. Ook als ik load selecteer, staat mn savegame er niet meer tussen, terwijl ik 100% zeker weet dat ik het de laatste keer wel heb opgeslagen. Ik heb gekeken zonder de disc erin bij browser, en daar staat hij wel gewoon tussen, dus dan zou hij het toch moeten doen? Iemand die weet waar het aan ligt?

Iemand zei tegen me dat het misschien een corrupted file was, maar dat zou er dan toch bij moeten staan?

alvast bedankt :)

De savefile is inderdaad waarschijnlijk corrupt. Het volgende weet ik van de PC versiie, maar het zal voor de PS2 versie waarschijnlijk hetzelfde zijn. Voordat het spel de lijst met beschikbare savegames op het scherm zet, controleerd hij eerst of alle file wel ok zijn, met behulp van een zogenaamde checksum.

Dat hij je file niet laat zien, duid er dus op dat de checksum niet klopt, dus de file corrupt is.

Ik vrees dat er niet veel ander opzit dat opnieuw te beginnen.

Wat ik zelf altijd doe, en iedereen aan kan raden, is altijd om en om op twee verschillende slots opslaan. Als een van de twee dan corrupt raakt, heb je altijd de vorige nog, en hoef je alleen de laatste missie opnieuw te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...