Jump to content

Mijn PC valt zomaar uit.


White Gold

Recommended Posts

Hey, als ik spellen wil spelen op m'n pc, valt die opeens zomaar uit. Dit gebeurt bij elk redelijk 3D spel. Alle 3D GTA's, Soldier Front, Trackmania Nations etc. Ik heb dan geen andere programma's aanstaan en hij valt gewoon uit. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het begon in eerste instantie bij Trackmania Nations. Sindsdien is het niet meer weggegaan, terwijl ik toch al jaren lang GTA SA speelde zonder uitvallen en NFS MW.

Systeem:

Packard Bell

Pentium 4 3.00GHz

Kloksnelheid 2,99GHZ 512 MB.

Alvast bedankt, want ik wordt er gek van...

Edit: Hij valt gewoon uit en start niet opnieuw op... Als ik hem dan opnieuw aan wil doen valt die weer uit, dus moet ik even de stroom eraf halen..

Bewerkt: door White Gold
Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk word je processor te warm, een sensor in de computer meet hoe warm de processor word als hij te warm word, word de computer ter beveiliging uitgezet of opnieuw opgestart. Je zou is even SpeedFan moeten downloaden en installeren. Wat je moet doen is even zo'n spel is gaan spelen, nog voor dat hij ongeveer uit gaat naar windows (zorg wel dat het spel aan blijft) dat programma openen en bij Core kijken hoeveel graden je CPU is en hier even verelden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, als ik spellen wil spelen op m'n pc, valt die opeens zomaar uit. Dit gebeurt bij elk redelijk 3D spel. Alle 3D GTA's, Soldier Front, Trackmania Nations etc. Ik heb dan geen andere programma's aanstaan en hij valt gewoon uit. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het begon in eerste instantie bij Trackmania Nations. Sindsdien is het niet meer weggegaan, terwijl ik toch al jaren lang GTA SA speelde zonder uitvallen en NFS MW.

Systeem:

Packard Bell

Pentium 4 3.00GHz

Kloksnelheid 2,99GHZ 512 MB.

Alvast bedankt, want ik wordt er gek van...

Edit: Hij valt gewoon uit en start niet opnieuw op... Als ik hem dan opnieuw aan wil doen valt die weer uit, dus moet ik even de stroom eraf halen..

Ik zie dat het hier een Pentium 4 betreft. Die worden allemaal vreselijk heet, dus dat kan best zo zijn dat hij overhit wordt, je kunt eens speedfan proberen om te kijken hoe heet alles wordt. Als de kamer temp. 25 graden celsius is, Komt een AMD Sempron 2800+ (64bit) die iets beter presteerd dan een Pentium 4 3,0GHZ niet boven de 38 graden celsius (@ full load).

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

[Pentium 5 3,0GHZ

Knap ;)

Het is inderdaad algemeen bekend dat P4's heethoofden zijn, maar als de pc daarvoor wél goed werkte, dan zou ik het probleem bij het koellichaam zoeken. Draait je fan überhaupt nog wel?

Het is ook een probleem bij bepaalde packard bell pc's, dat de bracket van de koeler afbreekt. Dan zit je koellichaam niet meer recht op de processor en is er matige warmteoverdracht. Schroef hem eens los, verwijder het meeste stof en kijk of de koeler nog goed op de processor zit

Link to comment
Delen op andere websites

[Pentium 5 3,0GHZ

Knap ;)

Het is inderdaad algemeen bekend dat P4's heethoofden zijn, maar als de pc daarvoor wél goed werkte, dan zou ik het probleem bij het koellichaam zoeken. Draait je fan überhaupt nog wel?

Het is ook een probleem bij bepaalde packard bell pc's, dat de bracket van de koeler afbreekt. Dan zit je koellichaam niet meer recht op de processor en is er matige warmteoverdracht. Schroef hem eens los, verwijder het meeste stof en kijk of de koeler nog goed op de processor zit

Of zet uit voorzorg je moederbord + Processor bij het grofvuil en vervang de cpu door een AMD Sempron CPU en het moederbord door een met een nForce 4 chipset. Probleem opgelost.

Maar het zou ook het geheugen kunnen zijn, of je videokaart. Mischien kun je eens Memtest draaien of de videokaart stabiliteits test doen, of de onderdelen stuk voor stuk in een andere pc proberem.

Link to comment
Delen op andere websites

lol, het kan door veel dingen komen ..

1> update je video drivers

werkt dit niet controleer:

2> of je voeding constante stroom krijgt

3> video kaart niet over verhit raakt (welke video kaart hebje ?)

en ja p4 kan heet worden maar ze kunnen veel hebben

dus sluit het niet uit maar het is onwaarschijnlijk...

en nog een tip voor als je ooit een nieuwe pc moet kopen

.. koop geen packardbell ;)

Bewerkt: door Biocount
Link to comment
Delen op andere websites

Hier een screen van m'n bureaublad met speedfan na 2 minuten San Andreas.

speedfantc7.jpg

Het is ongeveer 22C in huis en de computer staat tussen 2 planken in een bureau met 15 cm tussenruimte met de ventilatoren naar de goede kant.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier een screen van m'n bureaublad met speedfan na 2 minuten San Andreas.

speedfantc7.jpg

Het is ongeveer 22C in huis en de computer staat tussen 2 planken in een bureau met 15 cm tussenruimte met de ventilatoren naar de goede kant.

Staat die ene altijd op 90C?

Heb je al eens vanaf een linux live dvd/cd een openGL programma geprobeerd?

Memtest is een programma om het geheugen te testen van de computer.

Windows XP neemt 512mb - 1GB in (voor de duidelijkheid dit is NIET hardeschijf, maar hoe sommige mensen het ook noemen:

WERKGEHEUGEN).

memtest staat ook wel op veel linux cd/dvd's

Link to comment
Delen op andere websites

Dank jullie voor de hulp! Op dit topic mag zo'n leuk :slotje:. Ik moest met de stofzuiger gaan stoffen tussen m'n bak :schater: . En toen was alles weer in orde :D.

EDIT: @ profile: Ik had muziek nodig dus snel geïnstalleerd ^^ en voor de rest voeg je niks nuttigs toe naar mijn mening...

Bewerkt: door White Gold
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zelfde probleem , ligt dit dan aan me Video kaart of aan me processor.

dit is me hardware:

AMD Athlon 64 X2 4200+

NVidea G-Force 6200 FX turbo cache

EDITJE:

stel nou dat ik een ventilator er voor plaats en GTA het dan wel doet , moek dan een extra Fan kopen , want hij heeft nog geen directe Processor Fan.

Bewerkt: door gta gekkske
Link to comment
Delen op andere websites

stel nou dat ik een ventilator er voor plaats en GTA het dan wel doet , moek dan een extra Fan kopen , want hij heeft nog geen directe Processor Fan.

Verklaar je nader...

Hoe groot is het koelblok wat je nu heb?

En daarbij, zelfs voor een passief enorm koelblok ben je nog een casefan nodig (meestal dan)...

Geen wonder als je pc steeds uitvalt zonder fan op je processor....

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog ff me computer van binnen gecheckt , alleen er zit zo'n normale ventilator alleen ik kon de case er nu niet afhalen dus ik zie verders niks. Zit er altijd een normale ventilator of kan je nog iets beters er op zetten?

(Let neit op mijn onwetendheid , ik ben gewoon niet goed in dit soort stuf XD)

Bewerkt: door gta gekkske
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...