Big Boss Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 Ik ben even met de TXD Workshop bezig geweest om een nieuwe wegwijzer in elkaar te steken. --- Eerst heb je dit: Dan maak ik er dit van: En als eindresultaat krijg ik in-game (op sommige borden) dit: Verklaring? Reageren
Nickonly Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 (bewerkt) Ik ben even met de TXD Workshop bezig geweest om een nieuwe wegwijzer in elkaar te steken.--- Eerst heb je dit: Dan maak ik er dit van: En als eindresultaat krijg ik in-game (op sommige borden) dit: [plaatje] Verklaring? Verklaring: Bovenop die textuur van dat bord zit nog een andere textuur met die text. Die zou je moetten weg halen of juist die veranderen en die andere niet. Het zijn er dus gewoon 2 textures op elkaar, en jij hebt er slechts 1 aangepast. Bewerkt: 21 april 2007 door Nickonly Reageren
SWYV Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 tsja, de tekst zit niet in de texture maar in de model zelf (met HEX editor zou jij hem normaal gezien kunnen aanpassen maar is niet zo gemakkelijk vind ik) Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 21 april 2007 Rapport Geplaatst: 21 april 2007 Ik heb een verklaring hiervoor, Misschien komt dit omdat R* dezelfde textuur (dus die ene met tekst) gebruikt heeft, en dan uitgetrokken heeft! Reageren
Jarno Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 De teksten van de borden zijn inderdaad hardcoded en zou je d.m.v. memory hacking of exe hacking kunnen aanpassen. Jammer genoeg is dat niet makkelijk. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 28 april 2007 Rapport Geplaatst: 28 april 2007 De teksten van de borden zijn inderdaad hardcoded en zou je d.m.v. memory hacking of exe hacking kunnen aanpassen. Jammer genoeg is dat niet makkelijk. kun je dit beter uitleggen? Waar is de text ingecodded? in de DFF zelf of? En waarom zou R* zo onhandig doen? Raar dat ik hier zelf nooit achter gekomen ben! Reageren
Jarno Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 De teksten zijn in de spel exe gecodeerd. Je ziet de tekst van die borden vaak ook al eerder dan de borden zelf (Let er maar is op). Je kan door de EXE te hacken alles veranderen zover ik weet. Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 (bewerkt) De tekst hoeft niet perse gehardcoded zijn. Het zou net zo goed ook in de DFF of COLL kunnen zitten. Maar toch niet alle geharcoded dingen zitten in de .exe? Sommige toch ook in de .dll? Of heb ik het fout? Ik zit nu in de .exe met een programma die ik niet mag zeggen. En er is bijna niks te doen, alleen dat de pictogrammen en de drives te veranderen zijn. Of moet ik in een andere afdeling kijken? Ontopic: Ik denk toch dat het aan de .dff of .coll ligt! Mocht ik hier illigaal mee bezig zijn zeg het dan! Dan verwijder ik het meteen! Bewerkt: 29 april 2007 door Apple-Mac Reageren
Jarno Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 De DLLs zijn library's voor bijvoorbeeld geluid (OGG-support) etc. wat jij doet is niet hacken maar de resources eruit plukken. Je hebt een hex editor nodig . HEX editten is legaal alleen een ge-editte exe sturen is verboden (Warez). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.