Jump to content

kan geen connectie maken aan een server

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

ik wil sa-mp spelen maar ik kan geen connectie maken met een server.

ik kies een server in de lijst en klik op connectie fzo sa-mp start op.

ik kom op de plaats bij dat bord waar vinewood op staat en links boven staat er connecting to:dan een ip adres

verder gebeurt er niks.ik kan cj besturen met de pijltjes maar de camera gaat niet mee.

wie kan mij helpen?

Grtzzz Simon

Geplaatst:

Eerste wat in me opkomt bij dit probleem is dat je een verkeerde versie hebt en dat je daardoor SA-MP niet kan spelen. Dieper ingaan op die versies is wat lastig, maar het komt er op neer dat je met V1 (de originele versie) wel online kan en met V2 niet. Ik ga er nu nog dus van uit dat jij V2 hebt en dat je daardoor niet online kan, want je dubbelklikt neem ik aan wel op het SA-MP pictogram.

Zoals ik net ook al zei, zorg ervoor dat je V1 krijgt. Ten eerste zul je een patch moeten installeren, die hier te downloaden is. Vervolgens moet je twee V1 bestanden vervangen met je huidige bestanden. Het gaat om de 2 bestanden in de volgende map: '../Program Files/Rokcstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Daar staan als het goed is de 'Main.scm' en de 'Script.img', beide nog van V2.

In mijn bijlagen heb ik de bestanden toegevoegd, maar dan voor V1. Jij moet ze downloaden en vervangen met de huidige bestanden. Zorg er wel voor dat je even back-up's maak van je bestanden, zo heb je altijd je originele bestanden achter de hand!

Let op: Doordat je nu V1 hebt, zullen je huidige savegames het niet meer doen aangezien die van V2 zijn! (wil je verder met je V2 savegames, vervang dan de 'Main.scm' en de 'Script.img' van V1, voor die van V2.)

V1 Files:

Geplaatst:
maar op men vorige pc kon ik wel online met dezelfde san andreas.dus is het versie 1.0 wel.

Daar zal ik maar niet te zeker van zijn. Als je V1 zou hebben zou SA-MP het ook gewoon doen. Probeer sowieso die 'Main.scm' en 'Script.img' even. Ik kan me nog vaag herinneren dat ik zelf ook eens dit probleem had, omdat ik de 'Main.scm' en de 'Script.img' van V2 in mijn data map had staan. Toen ik de 'Main.scm' en de 'Script.img' verving met die van V1, deed SA-MP het gewoon. Dus, probeer eerst de 'Main.scm' en 'Script.img'. Doen deze het niet, laat het ons dan weer even horen.

Geplaatst:

soms kan het ook zijn dat je firewall de connectie niet toelaat het is dan ook gevaarlijker als je die uitschakelt als je echt wilt spelen

mvg gtafreak007 :sigaar:

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb hetzelfde probleem, ik weet waardoor het komt, maar ik snap het niet helemaal.

hij kan namelijk niet connecten als ik mijn gemodde gta3.img erin heb gezet, en anders wel. maar voordat ik m'n computer had geformatteerd, speelde ik het ook altijd met gemodde gta3.img, en nu kan dat ineens niet meer.

als ik 2 auto's of iets dergelijks aan gta3.img verander doet ie het ook nog steeds...

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hier ook het probleem, maar ik host een eigen server en deze werkt alleen niet als ik via mijn router speel op bv: 81.***.**.*** dan werkt het niet, maar zodra ik via lan speel: 10.0.0.*** dan werkt het wel.

Ik heb versie 1.00 van gta san andreas op mijn pc.

Daar ben ik zeker van, want in D:/Rockstar Games/GTA San Andreas/readme staat een bestandje waarin staat dat het 1.00 is.

De router heeft poort 7777 open en de firewall is uit, ik heb dit ingetypt op NAPT config:

Inside IP: (Adres van mijn PC) Inside Port: 7777

Outside IP: (Adres van mijn Router) Outside Port: 7777

SA-MP ziet de naam van server wel via 81.***** ip maar blijft hangen in Vinewood.

Mvg, Gtasa123.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...