Jump to content

Drum 'n Bass

Drum n Bass  

11 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vinden jullie ervan?

• Echt vet
      4
    • Vind er niks aan
      1
    • Gaat wel, niet allemaal
      2
    • Ik ken 't niet
      3

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey :cya:

Wat vinden jullie van de muziek soort Drum 'n Bass. Misschien kennen jullie 't niet bij naam, maar als je 't hoort dan komt 't je wel bekend voor.

>>> Door NandroDavids: Als je informatie niet zelf schrijft graag even bronvermelding...*KLIK*<<<

Informatie:

Drum and Bass is een muziekstijl die in de jaren 90 opgekomen is en nu (begin 21ste eeuw) nog steeds grote bekendheid geniet. Het genre staat ook bekend als Drum 'n' Bass en DnB.

De stijl wordt vooral gekenmerkt door haar ritmisch slagwerk (drum) en het gebruik van lage tonen (bass) als belangrijkste onderdeel van de melodie in de muziekstijl. Typerend voor drum 'n' bass is de breakbeat, een gebroken vierkwartsmaat, op een zeer hoge snelheid (meestal 170-180 bpm).

Drum and Bass is ontstaan uit de breakbeatmuziek in de rave-scene van begin 1990er jaren en de daaruit ontwikkelde jungle van midden 1990er jaren. Er wordt ook wel eens gezegd dat het genre ontstaan is toen iemand een vrij onbekend nummer van James Brown sneller afspeelde dan normaal, waardoor het typische ritme van Drum and Bass ontstond.

Over het verschil tussen Jungle en Drum and Bass lopen de meningen nogal uiteen. Het onderscheid tussen Drum and Bass en Jungle is volgens velen eerder een nuance verschil, dan een verschil tussen aparte stijlen. Het verschil in termen voor dezelfde stijl kan verklaard worden door het verschil in publiek dat op de stijlnamen afkomt. Andere verschillen tussen Jungle en Drum and Bass kunnen zich manifesteren in het gebruik van complexe ritmes door Jungle, waar in Drum and Bass juist meer aandacht is voor het dans/swing aspect van de muziek. Jungle wordt in dit geval gekenmerkt als ruiger en meer beïnvoed door hiphop, ragga en dub. Drum and Bass wordt in deze gekarakteriseerd als synthetischer, meer gelijkend op techno. Onderstaande lijst substijlen lijkt dit verschil echter tegen te spreken.

Substijlen van drum 'n' bass zijn:

techstep / neurofunk - synthetische "science fiction"-achtige drum 'n' bass

darkstep - donkere drum 'n' bass met de nadruk op snoeiharde baslijnen

jump-up - ruige drum 'n' bass met buigende LFO toonhoogte, waardoor de sub-bass een wobble-effect krijgt. De drumpatronen zijn eerder simpel maar met distortion.

ambient / atmospheric / intelligent drum 'n' bass - dromerige "lounge"-achtige drum 'n' bass

ragga jungle - ragga- en dancehall-beïnvloede drum 'n' bass, vaak met reggae-zang

jazzstep - jazzy drum 'n' bass

drumfunk - met uiterst complexe drumpatronen samengesteld uit een aantal verschillende samples

liquid funk - met veel invloeden van funk, Latin en jazz

drill and bass / breakcore - experimentele drum 'n' bass met complexe drumprogrammering en techno- en Intelligent Dance Music-invloeden

Belangrijke Drum and Bass artiesten/dj's

Adam F

Alex Reece

Ancronix

Andy C

Aphrodite

Asian Dub Foundation

Black Sun Empire

Bad Company UK

Bong Ra

Calyx

Concord Dawn

Congo Natty

Cyantific

DJ Crystl

DJ Fresh

DJ Hype

DJ Kontrol

DJ Trace

DJ Zinc

D-Kay

Dillinja

DJ Dieselboy

DJ Crossfire

Doc Scott

Ed Rush

Evol Intent

Eye-D & Hidden

EZ-rollers

Goldie

Grooverider

High Contrast

Jumping Jack Frost

Klute

London Elektricity

Logistics

LTJ Bukem

MC Tali

Mampi Swift

Matrix

Moving Shadow

Noisia

Optical

Panacea

Pendulum

Photek

Prodigy

RAM trilogy

Rawthang

Roni Size

Saphir

Shy FX

Sub Focus

TeeBee

Technical Itch

Venetian Snares

Belangrijke Platenlabels

Bingo

Full Cycle

Ganja Records

Hospital Records

Ram Records

Second City Records

True Playaz

Ram Records

Valve Recordings

PRSPCT records

Geplaatst:

Nee 'k vind er niet zoveel aan eerlijk gezegd. R* heeft het ook maar één keer in GTA gedaan, en daarna niet meer(misschien konden ze op de een of andere manier weten wat het meest geluisterd werd).

Geplaatst:

Wa is da?

Nee, spreekt me niet echt aan denk ik.

Wat voor stijlen er nu allemaal zijn.

Elk jaar worden er weer vele nieuwe uitgevonden.

Geen mij dan maar de Merceybeat.

Merceybeat: Komt van de rivier Mercey in Liverpool. Alle leden van The Beatles zijn in Liverpool geboren. Dus The MerceyBeat is de stijl van The Beatles.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Sorry van de bump, maar ik wil graag weten of ik de enige ben die hier DnB luisterd. Ik luister het de laatste tijd echt gestoord veel, en ik zou 't vet vinden als der mensen hier zaten die 't ook luisteren en ook artiesten kennen enzo.

Geplaatst:

En wat zijn je favorite Dj's dan?

Mijne:

- Shy FX

- DIllinja

- Omni Trio

- Calyx

- Evol Intent

- Photek

- Rascal & Klone

- Venetian Snares (Breakcore)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...