Jump to content

Video kaart

Recommended Posts

Geplaatst:

beste leden,

Ik heb sinds gister eindelijk mijn PC terug want eerst was die processor stuk nou daar heb ik al een topic van gemaakt. en dat is nu eindelijk allemaal gemaakt door de garantie service.

maar nou zette ik hem aan XP geinstalleerd en alles werkt prima, totdat ik Gta Vice city erop douwde. :sigaar:

en toen wou spelen zag het er zo uit:

post-27982-1177432721.jpg

nou ik weet niet wat dit is. maar ik denk dat mijn video kaart niet helemaal spoort,

en ga alstublieft niet zeggen dat ik Vice city opnieuw moet installeren ofso want dat helpt niet.

wat ik nou zo raar vind is dat de rest van Windows het gewoon wel doet de bureablad ziet er ook goed uit enz.

mijn video kaart is;

Nvidia Geforce 6150 LE onboard

met 256 mb gedeeld geheugen met mijn werkgeheugen. :Y

maar nou zat ik te denken om de garantie weer te laten komen maar dan ben ik hem weer een maand kwijt :duh:

dus wil ik misschien een nieuwe video kaart kopen een goedkope van 30 euro ofso

maar ik wil ook eerst effe weten of het nou wel aan mijn video kaart ligt?? want misschien is het wel iets anders. weet iemand daar misschien raad mee??

alvast bedankt :cya:

Geplaatst:

ik geloof dat jij je videokaart eens moeten updaten

zo te zien heb jij een Nvidia videokaart => www.nvidia.com

Geplaatst:
ik geloof dat jij je videokaart eens moeten updaten

zo te zien heb jij een Nvidia videokaart => www.nvidia.com

nee hij is al helemaal geupdate :?

dus ik denk toch dat de kaart stuk is, maar ik ben bang als ik een nieuwe koop dat dit probleem er nog is. of kan dat niet??

Geplaatst:

Misschien kan je proberen te kijken of na het updaten van je videokaart drivers het probleem zich nog steeds voordoet.

Aangezien je een nVidia videokaart hebt zal je ForceWare drivers nodig hebben: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Als na het installeren van de laatste videokaart drivers het probleem zich nog steeds voordoet dan kan het probleem ook nog aan GTA Vice City liggen. Dus je kan ook nog proberen om de GTA Vice City v1.1 patch te installeren en kijken wat dat voor effect heeft.

Geplaatst:

ik denk niet dat het aan de update legt want eerst hoefde dat niet en toen deed hij het wel. :?

maar ik ben toch van plan om een nieuwere te kopen want dan heb ik mijn werkgeheugen ook weer terug. want die is nu maar 448 mb door die video kaart.

nou wil ik wat advies weten wat voor een video kaart ik nodig heb. het liefst onder de 40 euro. en ik ben geen hardcore gamer. dus ik speel gewoon Gta sanandreas, rollercoaster tycoon enz.

dus weet iemand misschien een degelijke goedkope video kaart?

Ik heb er wel een paar gevonden

dat is deze. de Nvidia Geforce 7100 GS met 128 mb geheugen.

nou lijkt deze mij wel wat maar is deze video kaart beter als mijn oude?? de 6150 LE

en ik heb ook nog een gevonden en dat is met turbo cache 512 mb van hetzelfde type en ik wil graag weten of dat wat is want die was maar een paar euro duurder.

en nou had ik er nog een gevonden dat was deze.

de Nvidia Geforce 6200 TC 64 mb met turbo cache ofso

maar ik weet niet of deze nou beter is als de 7100 of als mijn oude.

weet iemand misschien nog meer advies? welke beter is ofso :Y

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
ik denk niet dat het aan de update legt want eerst hoefde dat niet en toen deed hij het wel. :?

maar ik ben toch van plan om een nieuwere te kopen want dan heb ik mijn werkgeheugen ook weer terug. want die is nu maar 448 mb door die video kaart.

nou wil ik wat advies weten wat voor een video kaart ik nodig heb. het liefst onder de 40 euro. en ik ben geen hardcore gamer. dus ik speel gewoon Gta sanandreas, rollercoaster tycoon enz.

dus weet iemand misschien een degelijke goedkope video kaart?

Ik heb er wel een paar gevonden

dat is deze. de Nvidia Geforce 7100 GS met 128 mb geheugen.

nou lijkt deze mij wel wat maar is deze video kaart beter als mijn oude?? de 6150 LE

en ik heb ook nog een gevonden en dat is met turbo cache 512 mb van hetzelfde type en ik wil graag weten of dat wat is want die was maar een paar euro duurder.

en nou had ik er nog een gevonden dat was deze.

de Nvidia Geforce 6200 TC 64 mb met turbo cache ofso

maar ik weet niet of deze nou beter is als de 7100 of als mijn oude.

weet iemand misschien nog meer advies? welke beter is ofso :Y

Alvast bedankt :cya:

De nVidia Geforce 6150LE is best goed hoor, onderschat hem niet!

Als je verschil wilt merken kun je beter een nVidia Geforce 8500 nemen ofzo.

Geplaatst:

Ik heb de Nvidia Geforce 7100 GS al besteld :sigaar:

met 128 mb geheugen voor 35 euro :*D

ik weet niet of dat dat een goede video kaart is maarja ik heb niet z,n groot budget dus is het vast wel een redelijke kaart.

morgen komt hij in de brievenbus als het goed is _O_

Geplaatst:
Ik heb de Nvidia Geforce 7100 GS al besteld :sigaar:

met 128 mb geheugen voor 35 euro :*D

ik weet niet of dat dat een goede video kaart is maarja ik heb niet z,n groot budget dus is het vast wel een redelijke kaart.

morgen komt hij in de brievenbus als het goed is _O_

Welk merk? (die asus heeft maar 64mb geheugen, kijk uit!, en er zijn nog een heleboel andere merken die datsoort grappen uithalen).

Geplaatst:

Ik heb vandaag mijn video kaart binnen gekregen :sigaar:

maar hij doet het niet :duh::duh::duh::duh:

Ik heb hem goed aangesloten in mijn PC op mijn PCI Express slot en ik sluit de stekkers van de monitor aan, en geen beeld. dus ik dacht er zit een onboard video kaart op en die moet worden uitgezet. maar HOE?? er staat bij Onboard device settings staan Onboard audio en lan enzo die kan ik op disable zetten maar hoe zet ik in jezus naam die video kaart uit :cry:

en ik kan gewoon geen reet vinden nou heb ik het boekje van me Mobo wel doorgelezen maar daar staat in het engels een zooitje dingen van IRQ nummers enzo veranderen :? maar ik snap daar geen reet van. en het is ook zo lekker gebruiksvriendelijk gemaakt :Y

Mijn moederbord is een Asus A8n-VM

en weet iemand misschien hoe ik dat dan toch uit kan zetten??

Alvast heel erg bedankt :Y

Geplaatst:
Ik heb vandaag mijn video kaart binnen gekregen :sigaar:

maar hij doet het niet :duh::duh::duh::duh:

Ik heb hem goed aangesloten in mijn PC op mijn PCI Express slot en ik sluit de stekkers van de monitor aan, en geen beeld. dus ik dacht er zit een onboard video kaart op en die moet worden uitgezet. maar HOE?? er staat bij Onboard device settings staan Onboard audio en lan enzo die kan ik op disable zetten maar hoe zet ik in jezus naam die video kaart uit :cry:

en ik kan gewoon geen reet vinden nou heb ik het boekje van me Mobo wel doorgelezen maar daar staat in het engels een zooitje dingen van IRQ nummers enzo veranderen :? maar ik snap daar geen reet van. en het is ook zo lekker gebruiksvriendelijk gemaakt :Y

Mijn moederbord is een Asus A8n-VM

en weet iemand misschien hoe ik dat dan toch uit kan zetten??

Alvast heel erg bedankt :Y

Dat had ik bij mijn vriend ook.

Hoe doe je dat:

Zet je nieuwe videokaart in je PC.

Sluit het scherm aan op de onboard.

Ga naar de bios (bij asus meestal DELETE gelijk na het aanzetten blijven indrukken tot je bij de bios komt)

En dan staat er bij advanced o.i.d. wel iets om je onboard videokaart uit te zetten en je primary video adapter op PCE-Express te zetten.

Geplaatst: (bewerkt)

nou ik weet het niet meer wat voor een hel BIOS dat is :@

ik heb alles gedaan wat ik kon doen maar toch werkt dat p*****s ding niet

ik heb nog eens in dat moederbord boekje gekeken. en er stond in van IRQ ofso dat je dat moest aan maken. :? kan dat??

en bij die graphic adapter kon ik hem zetten op: PCI -> PCI EXPRESS ->IGP en IGP -> PCI EXPRESS -> PCI

Dus ik kan gewoon de bovenste gedaan. maar dat werkt weer blijkbaar niet.

en nog iets als ik naar Southbridge configuration ga dan staat daar PCI Spread Spectrum en HT Spectrum. Nou staan ze alletwee op Center Spread en toen had ik ze alletwee op Disable gezet en toen deed de onboard video kaart het niet meer maar ook die ik heb aangesloten die deed het ook niet. dus wat dat nou mag wezen. :?

en ik kan dus kiezen uit drie opties Center spread, Down spread, en disable dus weet iemand wat dit dan is?

en nou heb ik nog een vraag.... hoor ik dit wel eigenlijk te doen moet dit niet door een proffesional worden gedaan?? :puh: en is dit wel te doen ??

Alvast hartelijk dank :Y

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:
nou ik weet het niet meer wat voor een hel BIOS dat is :@

ik heb alles gedaan wat ik kon doen maar toch werkt dat p*****s ding niet

ik heb nog eens in dat moederbord boekje gekeken. en er stond in van IRQ ofso dat je dat moest aan maken. :? kan dat??

en bij die graphic adapter kon ik hem zetten op: PCI -> PCI EXPRESS ->IGP en IGP -> PCI EXPRESS -> PCI

Dus ik kan gewoon de bovenste gedaan. maar dat werkt weer blijkbaar niet.

en nog iets als ik naar Southbridge configuration ga dan staat daar PCI Spread Spectrum en HT Spectrum. Nou staan ze alletwee op Center Spread en toen had ik ze alletwee op Disable gezet en toen deed de onboard video kaart het niet meer maar ook die ik heb aangesloten die deed het ook niet. dus wat dat nou mag wezen. :?

en ik kan dus kiezen uit drie opties Center spread, Down spread, en disable dus weet iemand wat dit dan is?

en nou heb ik nog een vraag.... hoor ik dit wel eigenlijk te doen moet dit niet door een proffesional worden gedaan?? :puh: en is dit wel te doen ??

Alvast hartelijk dank :Y

Een videokaart erin zetten kan bijna iedereen.

Je hoeft niet een IRQ te maken.

Je moet PCI-Express -> IGP zetten in je bios.

en Spread Spectrum maakt niets uit volgens mij.

Geplaatst:

Nee inderdaad een video kaart erin zetten is niet moeilijk hoort het ook gelijk te doen toch :sigaar:

nou ik ben vandaag met me vader naar de PC winkel geweest waar ik me PC ook heb gekocht. en we hadden gevraagd of hij die video kaart kon instellen dat hij het deed. dus die vent van die winkel heb gekeken naar de BIOS enzo. en alles zat goed ingesteld dus hij dacht eerst dat die video kaart misschien stuk is. dus heeft hij een andere video kaart erin gedaan. Maar die deed het ook niet. dus het moederbord is gewoon ''weer'' stuk :@

en vandaag hebben we die fabrikant weer opgebeld dat ze het weer lekker mogen maken :schater:

eerst mijn PC een maand weg krijg ik hem terug werkt dat pokke ding nog niet.... :duh:

maargoed hij word dus weer gemaakt :duh:

Geplaatst:
Nee inderdaad een video kaart erin zetten is niet moeilijk hoort het ook gelijk te doen toch :sigaar:

nou ik ben vandaag met me vader naar de PC winkel geweest waar ik me PC ook heb gekocht. en we hadden gevraagd of hij die video kaart kon instellen dat hij het deed. dus die vent van die winkel heb gekeken naar de BIOS enzo. en alles zat goed ingesteld dus hij dacht eerst dat die video kaart misschien stuk is. dus heeft hij een andere video kaart erin gedaan. Maar die deed het ook niet. dus het moederbord is gewoon ''weer'' stuk :@

en vandaag hebben we die fabrikant weer opgebeld dat ze het weer lekker mogen maken :schater:

eerst mijn PC een maand weg krijg ik hem terug werkt dat pokke ding nog niet.... :duh:

maargoed hij word dus weer gemaakt :duh:

Je moet echt de bios goedzetten, als je onboard video hebt en nog een aantal trucs uithalen als je een mATX board hebt. Waarschijnlijk zet diegene van de winkel nooit een video kaart op een mATX board.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...