NandroDavids Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Ik weet niet zeker of het hier op de juiste plek staat maar volgens mij valt iTunes onder Software en dan hoort dit topic hier wel thuis. Luxuries was ook een optie, maar dat is meer voor de iPod zelf lijkt me. Maar goed, om even naar de reden van dit topic te gaan: Ik heb een vraag over het muziekprogramma iTunes. Met iTunes kun je muziek afspelen die op de computer staan; er wordt als het ware een soort mediabibliotheek gevormd. Deze bibliotheek kun je op 2 manieren uitbreiden: Óf je selecteert een nummer op de pc die je aan de mediabibliotheek wilt toevoegen, óf je selecteert een map met muziekbestanden die je toe wilt voegen. Het probleem is bij mij dan: Ik weet niet precies welke nummers er al wel of niet in de bibliotheek staan en zou wel graag al m'n muziek in die bibliotheek willen krijgen. Met een aantal GB aan muziek is het nogal veel werk om alle nummers te controleren, dus mijn vraag: Is er een simpele manier om nieuwe nummers aan de mediabibliotheek van iTunes toe te voegen? Alvast mijn oprechte dank aan de persoon die een oplossing heeft... Reageren
kristof01 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 (bewerkt) Ik weet niet zeker of het hier op de juiste plek staat maar volgens mij valt iTunes onder Software en dan hoort dit topic hier wel thuis. Luxuries was ook een optie, maar dat is meer voor de iPod zelf lijkt me. Maar goed, om even naar de reden van dit topic te gaan: Ik heb een vraag over het muziekprogramma iTunes.Met iTunes kun je muziek afspelen die op de computer staan; er wordt als het ware een soort mediabibliotheek gevormd. Deze bibliotheek kun je op 2 manieren uitbreiden: Óf je selecteert een nummer op de pc die je aan de mediabibliotheek wilt toevoegen, óf je selecteert een map met muziekbestanden die je toe wilt voegen. Het probleem is bij mij dan: Ik weet niet precies welke nummers er al wel of niet in de bibliotheek staan en zou wel graag al m'n muziek in die bibliotheek willen krijgen. Met een aantal GB aan muziek is het nogal veel werk om alle nummers te controleren, dus mijn vraag: Is er een simpele manier om nieuwe nummers aan de mediabibliotheek van iTunes toe te voegen? Alvast mijn oprechte dank aan de persoon die een oplossing heeft... Dit kan inderdaad, eerst moet je al je muziek in één map opslaan. daarna druk je op Ctrl+Shift+O (in Itunes) en selecteer je al je nummers in die map, vervolgens klik je simpelweg op "ok" Deze worden dan geimporteerd . Laat maar iets weten als er nog problemen zijn . Bewerkt: 24 april 2007 door kristof01 Reageren
NandroDavids Geplaatst: 24 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Dit kan inderdaad, eerst moet je al je muziek in één map opslaan. daarna druk je op Ctrl+Shift+O (in Itunes) en selecteer je al je nummers in die map. Deze worden dan geimporteerd .Alle muziek staat al in één map, maar toch begrijp ik je uitleg niet. Ik heb op CTRL + Shift + O gedrukt in iTunes, maar kan dan slechts één nummer per keer selecteren. Daarmee lukt het dus niet om alleen de nummers die nog niet in iTunes staan in de mediabibliotheek te krijgen. Reageren
kristof01 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 (bewerkt) Dit kan inderdaad, eerst moet je al je muziek in één map opslaan. daarna druk je op Ctrl+Shift+O (in Itunes) en selecteer je al je nummers in die map. Deze worden dan geimporteerd .Alle muziek staat al in één map, maar toch begrijp ik je uitleg niet. Ik heb op CTRL + Shift + O gedrukt in iTunes, maar kan dan slechts één nummer per keer selecteren. Daarmee lukt het dus niet om alleen de nummers die nog niet in iTunes staan in de mediabibliotheek te krijgen. Dit is de manier om te importeren, maar ik denk niet dat je kunt zien welke je al geimporteerd hebt en welke niet. De enigste oplossing is denk is ze allemaal afgaan als het er niet te veel zijn, maar ik zal nog eens voor je zoeken. Als ik het heb gevonden edit wel . Edit: onder afspeellijst vindt je wel de optie onlangs toegevoegd. Hier kun je het misschien zien. Edit2: Probeer eens als je op CTRL + Shift + O hebt gedrukt de hele map waar je muziek in staat te importeren i.p.v één voor één. Bewerkt: 24 april 2007 door kristof01 Reageren
Bassiej Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 (bewerkt) [...]maar kan dan slechts één nummer per keer selecteren. Daarmee lukt het dus niet om alleen de nummers die nog niet in iTunes staan in de mediabibliotheek te krijgen. Als je Ctrl ingedrukt houd kun je ook meerdere nummers selecteren. Als je toch alle muziek al in één map hebt staan kun je ook gewoon je hele iTunes leeggooien, en vervolgens alleen je map weer importeren. Dat duurt inderdaad even, maar allicht is het sneller dan al je nummers afgaan... Edit @ Edit1 hierboven >> Hier staan alleen de nummers die je recentelijk toegevoegd hebt... Edit @ Edit2 hierboven >> Hiermee importeer je nummers die je er al in hebt staan wat betekend dat je deze dubbel in je bibliotheek hebt staan. Dit is niet erg handig en dus ook geen geschikte oplossing vrees ik.. Edit @ Kristof01 hieronder >> Nee, dan zou je dubbele nummers krijgen... Bewerkt: 24 april 2007 door Bassiej™ Reageren
Die-hard Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Dus je wilt geen dubbele liedjes in je lijst, maar nog wel de liedjes die er nog niet instaan erinzetten? Verwijder alles van je playlist, en zet dan heel je muziek map er terug in, zo heb je sowieso geen dubbele.(al is dit wel een drastische manier) Reageren
kristof01 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 [...]maar kan dan slechts één nummer per keer selecteren. Daarmee lukt het dus niet om alleen de nummers die nog niet in iTunes staan in de mediabibliotheek te krijgen. Als je Ctrl ingedrukt houd kun je ook meerdere nummers selecteren. Als je toch alle muziek al in één map hebt staan kun je ook gewoon je hele iTunes leeggooien, en vervolgens alleen je map weer importeren. Dat duurt inderdaad even, maar allicht is het sneller dan al je nummers afgaan... En zou het niet helpen om gewoon alle nummers te selecteren door Ctrl+A en daarna alles de mediabibliotheek in te slepen? Reageren
NandroDavids Geplaatst: 24 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Dus je wilt geen dubbele liedjes in je lijst, maar nog wel de liedjes die er nog niet instaan erinzetten?Dat is inderdaad wat ik bedoel, want ik heb al eerder nummers dubbel in de mediabibliotheek gehad en het is vrij veel werk om dat weer allemaal te herstellen...Verwijder alles van je playlist, en zet dan heel je muziek map er terug in, zo heb je sowieso geen dubbele.(al is dit wel een drastische manier)Inderdaad vrij drastisch en dat is ook eigenlijk de oplossing die ik alleen ga gebruiken als er geen andere is. Want dan ben ik alle verdere gegevens over mijn muziek wel kwijt: Aantal keer afgespeeld, beoordeling, juiste titel, aantal keer overgeslagen...dat soort dingen. Lijkt misschien onbelangrijk, maar ik ben dol op statistieken en vind het geweldig om dat soort cijfers te bekijken.Maar goed, mocht het echt nodig zijn dan moet het maar op die manier. Is er misschien nog iemand die een subliem idee heeft? Reageren
kristof01 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Maar goed, mocht het echt nodig zijn dan moet het maar op die manier. Is er misschien nog iemand die een subliem idee heeft? Hmm, je kunt proberen alle nummer te exporteren en dan krijg je misschien een bericht met de boodschap dat de nummers al in de map staan en of je ze wilt vervangen je druk dan op ja en inporteerd de map in zijn geheel. Ik kan wel niet garanderen of de statestieken bewaard zullen blijven. Reageren
Die-hard Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Ik heb ook nog wel een handig oplossing, zet al je muziek in itunes, gegarandeerd heb je nu dubbele liedjes, maar deze kan je er als volgt uithalen: Onder het View menu (geen idee wat dat in het Nederlands is) in iTunes heb je de keuze "show duplicates".Als je dat aanklikt zal iTunes enkel de dubbels laten zien... en kan je die nummers verwijderen die dubbel zijn. Opgelet. Je moet er een van de dubbels laten staan, anders heb je er geen meer. Bemerking. Deze 'show duplicates' functie werkt enkel indien de namen en de artiesten juist gespeld zijn. Vergeet het vetgedrukte niet. Dit is misschien een beetje omslachtig, maar anders moet je alle liedjes manueel bekijken, en om de statistieken bewaard te houden houd je het liedje dat er al het langst instaat, kan je waarschijnlijk wel bekijken. Reageren
Eros Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Zet eerste alle liedjes die je hebt in één map, doe dan CTRL+A en dan zie je rechts hoeveel liedjes je hebt geselecteerd. Dan ga je naar iTunes en voeg je die map toe. Als je beneden in iTunes ziet dat het aantal liedjes overeenkomt met het aantal liedjes dat in die map stonden dan heb je geen dubbele. Reageren
kristof01 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Zet eerste alle liedjes die je hebt in één map, doe dan CTRL+A en dan zie je rechts hoeveel liedjes je hebt geselecteerd.Dan ga je naar iTunes en voeg je die map toe. Als je beneden in iTunes ziet dat het aantal liedjes overeenkomt met het aantal liedjes dat in die map stonden dan heb je geen dubbele. Neej, dan zijn in elke map evenveel nummers, maar het kan zijn dat er nog dubbele bij zijn... Reageren
Eros Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Dan heeft hij ze dubbel gedownload, maar hij wilt weten of ze in iTunes dubbel staan of niet. En als hij ze dubbel heeft gedownload dan kan je dit niet zien. Reageren
Mirrrr Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Je kan met I tunes door op weergave te klikken en dan klikken op dubbele tonen. Dan staan alle nummers die je dubbel hebt onder elkaar zodat je makkelijk alles wat er 2 keer in staat kan verwijderen. >>> Door Preddy: Was al gezegd Mirrrr, zie 4 posts terug <<< Reageren
GTAFreak007 Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Maar goed, mocht het echt nodig zijn dan moet het maar op die manier. Is er misschien nog iemand die een subliem idee heeft? Hmm, je kunt proberen alle nummer te exporteren en dan krijg je misschien een bericht met de boodschap dat de nummers al in de map staan en of je ze wilt vervangen je druk dan op ja en inporteerd de map in zijn geheel. Ik kan wel niet garanderen of de statestieken bewaard zullen blijven. hij vraagt niet of ze er dubbel instaan in mijn iTunes stonden er zelfs liedjes 3 x in dus dat is al geen optie Mvg gtafreak007 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.