Twenty Eyes Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 (bewerkt) Wetenschappers ontwikkelen een alternatief voor borstvoeding, dat de behoefte aan voedsel blijvend vermindert. Als baby’s het hormoon leptine krijgen toegediend, worden de hersenen geprogrammeerd vetzucht te voorkomen.'Ik zeg niet dat het de hele wereld geneest van zwaarlijvigheid, maar het is wel iets dat een verschil kan maken,' aldus professor Mike Cawthorne, die het onderzoek aan de universiteit van Buckingham leidt, tegen AP. Ratten Het onderzoek, gepubliceerd in American Journal of Physiology, toont aan dat het gebruik van het hormoon leptine op jonge leeftijd de hersenen blijvend verandert, op een manier die de behoefte aan eten permanent vermindert. Het is nog niet getest op baby’s, maar het voeden van leptine aan zwangere ratten leidde ertoe dat hun kroost nooit dik werd, zelfs als zij alleen vetrijk voedsel toegediend kregen. Leptine staat bekend als het ‘honger-hormoon’. Het reguleert de behoefte aan voedsel en de stofwisseling. Hoe meer leptine in het bloed, des te verzadigder men zich voelt. Tot nog toe werd verondersteld dat leptine bij mensen veel minder goed werkte dan bij dieren. Als muizen op latere leeftijd leptine toegediend krijgen, verliezen ze 40 procent van hun lichaamsgewicht. Bij mensen heeft het dit effect niet, maar het onderzoek toont aan dat leptine weldegelijk effect heeft op mensen als het op jonge leeftijd wordt gebruikt. Beangstigend Experts zetten vraagtekens bij de mogelijkheden van leptine. ‘Het idee dat een toevoeging aan het voedsel het brein permanent kan veranderen is interessant, maar tegelijkertijd heel beangstigend.’ Dat zegt dr. Nick Finer, directeur van het ‘Wellcome Clinical Research Facility’ in Cambridge. Cawthorne vindt dat overdreven: ‘Ik vergelijk het met het toedienen van levertraan.’ Bron:klik hier Geweldig nieuws toch? Ik ben blij om zoiets te horen. Ik heb dan wel geen overgewicht, maar ik ben er toch blij mee dat er meer oplossingen komen tegen overgewicht. Hoe minder overgewicht, hoe meer eten voor de armen. Edit: Hoe minder overgewicht, hoe minder mensen met hart en vaatziekten. (speciaal voor Dutchy ) Bewerkt: 25 april 2007 door Twenty Eyes Reageren
GTA Monster Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Ja, geweldig nieuws. Fijn dat ik geen overgewicht heb! Nogmaals, geweldig nieus! Reageren
kristof01 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Ja, geweldig nieuws. Fijn dat ik geen overgewicht heb! Nogmaals, geweldig nieus! Bwa, volgens mij verschijnt deze voeding in de rekken met ook een zeer hoge prijs.... Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Hoe minder overgewicht, hoe meer eten voor de armen. Deze uitspraak slaat werkelijk waar nergens op. Dunne mensen eten even veel, of misschien zelfs meer, als mensen met overgewicht. Sommige mensen kunnen zoveel eten als ze willen, en worden er niet dik van (krijgen geen overgewicht). De stelling kan je beter maken: Hoe minder overgewicht, hoe minder mensen met hart en vaatziekten. Want hoe meer eten voor de armen slaat echt nergens op. Iemand met overgewicht eet niet per definitie meer. Ik denk zelfs dat dunne mensen die maar niet dikker worden veel meer eten als mensen die er toch op moeten letten. Dat neemt niet weg dat het goed zou zijn als dit werkelijk zou lukken. Minder mensen met overgewicht betekend minder mensen met hart en vaatziekten en zullen de premies van bijvoorbeeld de ziektenkosten ook dalen. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 (bewerkt) Maar dat betekent nooit meer dikke mensen uitlachen. Hiermee wordt mij één van mijn hobby's ontnomen. Ik teken bezwaar aan. Bewerkt: 24 april 2007 door NilsHolgersson Reageren
Youp Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 (bewerkt) Mooi nieuws! Maar ik ben benieuwd of het gaat helpen. Er staat te weinig informatie bij om een "groot lichtpuntje" te zien. Het is ongeveer hetzelfde als ik zou zeggen dat Ozon kan worden bijgemaakt. We weten dan niet dat het een duur en lang proces is, en de hoeveelheid die we dan aanmaken is veel te klein. Overigens kan het wel . Ik probeer hiermee te zeggen dat we bijvoorbeeld niet weten of je er bijverschijnselen van krijgt. Maar we zijn wel weer een stapje verder in de wetenschap en het verbeteren van sommige mensens leven. Dus: Goed Nieuws! Dutchy: Als de premies toch omlaag gaan, hou je toch meer geld over en kunnen arme meer kopen! Bewerkt: 25 april 2007 door Youp Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 24 april 2007 Rapport Geplaatst: 24 april 2007 Maar dat betekent nooit meer dikke mensen uitlachen. Hiermee wordt mij één van mijn hobby's ontnomen. Ik teken bezwaar aan. Wat ben jij voor iemand ofzo? Dutchy: Als de premies toch omlaag gaan, hou je toch meer geld over en kunnen arme meer kopen! Ben je zo naïef? Als die premies omlaag gaan, gaat de belasting ofzo weer omhoog. En de premies zouden voor de armen niet zo heel veel omlaag gaan, alleen voor de rijkere. Dat gedoe allemaal weet niet precies hoe het zit, maar ik denk dat de armen hier niet veel van zouden krijgen. In ieder geval slaat die stelling nog altijd nergens op. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 Wel zeer goed nieuws, en ik ben het eigenlijk ook volledig eens met Dutch3010. Zo mogen ze nog veel dingen uitvinden! Maar toch zou ik het mijn kind niet willen geven, vind dit ook nogal onnatuurlijk. Reageren
Big Playahh Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 Maar dat betekent nooit meer dikke mensen uitlachen. Hiermee wordt mij één van mijn hobby's ontnomen. Ik teken bezwaar aan. ey rustig ik ben dik goed nieuws voor me ik wil het testen Reageren
Youp Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 ey rustig ik ben dik goed nieuws voor me ik wil het testen Het zal nog lang duren voordat het op de markt komt, het zal ontzettend vaak moeten worden getest dus dan zal je nog even moeten wachten. Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 Maar dat betekent nooit meer dikke mensen uitlachen. Hiermee wordt mij één van mijn hobby's ontnomen. Ik teken bezwaar aan. ey rustig ik ben dik goed nieuws voor me ik wil het testen Helaas zou dat niet kunnen, Frans. Want het is voor baby's om the VOORKOMEN dat ze dik gaan worden. Maar je kan altijd nog Reduce Fat Fast gebruiken. Reageren
RobertSA Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 (bewerkt) Goed nieuws natuurlijk, maar zo'n dingen hoor je vaker. Ik heb zelf geen overgewicht, ook al eet ik niet echt gezond. @ NilsHolgersson: Zoek een leuke hobby, stakker. Bewerkt: 25 april 2007 door robertpsv Reageren
Rivel Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Dit noem ik nou eens een goed medicament! Dit is erg handig, geen overgewicht! en meer eten is er dan over! Dit is geweldig, maar als ze nu nog maar op ratten testen, dan duurt het nog lang, eerst doen ze het ook met mensapen dachtik, omdat die functioneren als een mens! Maar dat weet ik niet! Het zal iig. nog zeker 10 jaar duren voordat het op de markt is! Rivel Reageren
revealed Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Ik snap wel dat dat voor de meeste goed is, maar in mijn geval zou ik er niet goed aan toe zijn geweest. Ik heb namelijk een schildklierafwijking, dus m'n stofwisseling gaat te snel. Ik weeg nu al veel te licht. Ik zou niet willen weten hoe mager ik zou zijn als ze mij dat spul toe diende als baby. Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Ik heb wel overgewicht. Maarja ik geloof dit nieuws bericht niet zo.. Je moet toch van je leven genieten? Dat doe ik dus door te eten drinken etc. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.