Jopper47 Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 Beste mede modders, Ik mod de laatste tijd alleen nog maar in textures en model. Nu zou ik graag scm willen modden, maar ik weet niet of dat moeilijk is of niet... Daarom wil ik jullie modders vragen of SCM modden nu moeilijk of makkelijk is! Van J.V Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 25 april 2007 Rapport Geplaatst: 25 april 2007 Ik hier zelf niet veel verstand van maar ik weet dat het heel moeilijk kan worden als je ingewikkelde dingen wilt doen. Je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wil. Reageren
PatrickW Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 Sommige dingen zijn inderdaad vrij eenvoudig en met een goed tool (b.v. sanny builder) en een tutorial ( Master Tutorial List ) zijn de eerste stappen snel gezet. Daarna is het een kwestie van onderzoeken en uitproberen. Als je moeilijkere dingen wilt gaan doen, moet je er wel de nodige tijd insteken, maar het is de moeite meer dan waard kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Reageren
AwiVC Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 Sommige dingen zijn inderdaad vrij eenvoudig en met een goed tool (b.v. sanny builder) en een tutorial ( Master Tutorial List ) zijn de eerste stappen snel gezet. Daarna is het een kwestie van onderzoeken en uitproberen. Als je moeilijkere dingen wilt gaan doen, moet je er wel de nodige tijd insteken, maar het is de moeite meer dan waard kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Maar blijft het dat als GTA IV uitkomt? Werken ze dan volgens dezelfde commando's of hebben ze weer iets compleet nieuws? Reageren
PatrickW Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Sommige dingen zijn inderdaad vrij eenvoudig en met een goed tool (b.v. sanny builder) en een tutorial ( Master Tutorial List ) zijn de eerste stappen snel gezet. Daarna is het een kwestie van onderzoeken en uitproberen. Als je moeilijkere dingen wilt gaan doen, moet je er wel de nodige tijd insteken, maar het is de moeite meer dan waard kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Maar blijft het dat als GTA IV uitkomt? Werken ze dan volgens dezelfde commando's of hebben ze weer iets compleet nieuws? Dat is helaas moeilijk te voorspellen. Mogelijk lijkt het wel iets op met aanpassingen. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze het helemaal anders maken. Reageren
Jarno Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 Als GTA IV uitkomt zal de SCM verdwenen zijn hoogstwaarschijnlijk omdat GTA IV, RAGE (Rockstars Advanced Game Engine) gebruikt (GTA: LCS en VCS ook) i.p.v. RenderWare (Gebruikt voor o.a. GTA: SA, GTA: VC en GTAIII). Reageren
PatrickW Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Als GTA IV uitkomt zal de SCM verdwenen zijn hoogstwaarschijnlijk omdat GTA IV, RAGE (Rockstars Advanced Game Engine) gebruikt (GTA: LCS en VCS ook) i.p.v. RenderWare (Gebruikt voor o.a. GTA: SA, GTA: VC en GTAIII). Rare conclusie.. Renderware is het grafische deel van de game-engine, waar de 3D GTA's tot nu toe op draaide. Daarnaast diende de door rockstar zelf ontwikkelde SCM-engine, voor het missie verloop,etc. Zoals bekend zal GTA IV op de RAGE engine draaien, maar voorzover ik weet is het niet bekend of dit alleen een grafische engine is, of dat hier ook de missieverloop door wordt geregeld. Op zich ook niet zo belangrijk, want in beide gevallen is het heel goed mogelijk dat een doorontwikkelde SCM-engine voor het missieverloop deel wordt gebruikt, omdat dit al een eigen rockstar ontwikkeling was. Reageren
Rivel Geplaatst: 6 mei 2007 Rapport Geplaatst: 6 mei 2007 Als GTA IV uitkomt zal de SCM verdwenen zijn hoogstwaarschijnlijk omdat GTA IV, RAGE (Rockstars Advanced Game Engine) gebruikt (GTA: LCS en VCS ook) i.p.v. RenderWare (Gebruikt voor o.a. GTA: SA, GTA: VC en GTAIII). Rare conclusie.. Renderware is het grafische deel van de game-engine, waar de 3D GTA's tot nu toe op draaide. Daarnaast diende de door rockstar zelf ontwikkelde SCM-engine, voor het missie verloop,etc. Zoals bekend zal GTA IV op de RAGE engine draaien, maar voorzover ik weet is het niet bekend of dit alleen een grafische engine is, of dat hier ook de missieverloop door wordt geregeld. Op zich ook niet zo belangrijk, want in beide gevallen is het heel goed mogelijk dat een doorontwikkelde SCM-engine voor het missieverloop deel wordt gebruikt, omdat dit al een eigen rockstar ontwikkeling was. Het kan ook zijn dat IV niet modbaar is(omwille van de Hot coffee toestanden indertijd) Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 6 mei 2007 Rapport Geplaatst: 6 mei 2007 Ligt eraan wat je moeilijk vind. Als je slecht in leren en onthouden bent, is SCM niks voor je. En Rivel, Natuurlijk zal GTA IV wel modbaar zijn. Bijna alles valt te hacken. Rockstar kan en zal GTA IV niet waterdicht maken. Alleen moeten er nieuwe tools en andere programma's gemaakt worden. Reageren
Moonbeam Geplaatst: 6 mei 2007 Rapport Geplaatst: 6 mei 2007 Het kan ook zijn dat IV niet modbaar is(omwille van de Hot coffee toestanden indertijd) Die scènes zijn er toch echt door R* zelf ingestopt en later inefficiënt verwijderd en dus niet te wijten aan de mogelijkheid om te modden. Ik meen me zelfs te herinneren dat je ze ook kunt bekijken op de PS2, zónder mods. (Correct me if i'm wrong ) Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 6 mei 2007 Rapport Geplaatst: 6 mei 2007 Dat klopt helemaal. Alleen had rockstar voor de release besloten al die scenes te blokkeren (let op: NIET verwijderen) Later zat een Admin van dit fora, wiens naam met een P begint, en met een W eindigt, en die in dit topic gepost heeft, te klooien in de .scm. Daarna zijn er rechtzaken en conflicten geweest rondom de Admin en Rockstar. Later bekende rockstar dat die scenes erin zaten. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 En sindsdien probeert R* alles waterdicht te maken zodat ze niet weer voor de rechter moeten gaan staan. Ik weet bijna zeker dat ze iets anders proberen, scm (wordt) verleden tijd. Enscm coden is erg moeilijk, één typfout heb je al gelijk een crash. Reageren
Black Force Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 En sindsdien probeert R* alles waterdicht te maken zodat ze niet weer voor de rechter moeten gaan staan.Ik weet bijna zeker dat ze iets anders proberen, scm (wordt) verleden tijd. Enscm coden is erg moeilijk, één typfout heb je al gelijk een crash. SCM kan wel moeilijk zijn, maar het is wel hartstikke leuk als je de moeite neemt het te leren en een redelijke standaard schietmissie eruit kan halen, zoals ik dus. en als je een typfout maakt, dan exporteert Sanny builder je missie niet eens, want dan geeft het programma aan wat er fout is of dat er te weinig dingen staan ofzo, dus volgens mij zeg je maar wat en heb je het nog nooit zelf geprobeert, wat je best is een keer zou moeten dan als je tijd hebt, want het is best tof mark Reageren
GTA_XP Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 (bewerkt) En sindsdien probeert R* alles waterdicht te maken zodat ze niet weer voor de rechter moeten gaan staan.Ik weet bijna zeker dat ze iets anders proberen, scm (wordt) verleden tijd. Enscm coden is erg moeilijk, één typfout heb je al gelijk een crash. SCM kan wel moeilijk zijn, maar het is wel hartstikke leuk als je de moeite neemt het te leren en een redelijke standaard schietmissie eruit kan halen, zoals ik dus. en als je een typfout maakt, dan exporteert Sanny builder je missie niet eens, want dan geeft het programma aan wat er fout is of dat er te weinig dingen staan ofzo, dus volgens mij zeg je maar wat en heb je het nog nooit zelf geprobeert, wat je best is een keer zou moeten dan als je tijd hebt, want het is best tof mark Ik heb het weleens gedaan! Het is inderdaad erg gaaf! Alleen zegt ie dat er te veel parameters zijn en dat soort dingen. En verder ben ik erg geintereseerd in al die opcodes en variables en die zinnen!! Ik raak nog zowat opgewonden Bewerkt: 15 mei 2007 door GTA_XP Reageren
Black Force Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 (bewerkt) weet je al wat je probleem is de error dan, anders moet je maar is pbén naar mij, meestal weet ik wel wat er is als er te veel of te weinig parameters zijn, dus als je met vragen zin, ik wil je best helpen.... EDIT: @ patrick W: dan had hij de regels van zijn code moeten posten, maar die stonden er niet dus dacht ik allereerst aan de pb, maar ik zal er de volgende keer op letten... mark Bewerkt: 22 mei 2007 door Black Force Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.