Jump to content

PC pakt geen boot-cd's

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil dus windows opnieuw installeren, maar toch mijn grote verbazing pakt hij de boot cd's niet meer :O, hoewel ze eerst wel altijd werken en ik NIETS heb verandert in de bios. Ik heb daarbij geen CD/DVD drives of HD's erbij geplaatst.

Geplaatst: (bewerkt)

Even een kleine handleiding gemaakt =D

Zou kunnen dat die niet helemaal klopt :puh:

©Gybrus

Wanneer plaatst je je cd in de cd/dvd speler?

Tijdens windows? zie 1

Tijdens het opstarten? Zie 2

1:. Ziet je computer je cd/dvd speler wel?

Ja zie 3

Nee zie 4

2:. Staat in je bios ingesteld dat die eerst je Cd/dvd speler moet starten?

Ja zie 5

Nee zie 6

3:.Leest je speler de cd/dvd?

Ja zie 7

Nee zie 8

4:.Kijk of er conflicten zijn met de hardware.

(ergens in het Configuratie scherm)

5:. Probeer het dan toch even via je account.

Lukt het nu wel?

Ja ok dan zijn we klaar

Nee zie 10

6:. Stel je bios dan zo in dat je cd/dvd speler het eerste apparaat is dat wordt opgestart.

7:.Zit er een kras op je cd?

Ja zie 9

Nee zie 10

8:. Zie 4

9:.Probeer een werkend exemplaar te verkrijgen.

(Zo legaal mogelijk natuurlijk)

10:. Raadpleeg een computerzaak bij jou in de buurt.

©Gybrus

Hopelijk lukt het nu wel :)

Grats

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Geplaatst:

De CD zit er al in, voor ik de pc aanzet, in de belangrijkste la, (primary master in bios), en als ik de pc aanzet, brand het lampje van die drive eventjes, maar gaat daarna weer uit. Ik zie ASUS afbeeldingen, wat dos gedoe en verwacht dan iets te zien als: press 'h' to start from cd , of iets dergelijks, maar hij gaat gewoon door en ik zie ineens het XP plaatje te zien en de pc start op. Dan kies ik een gebruiker en kan de CD gewoon openen zonder enige problemen. Daarnaast heb ik hetzelfde geprobeerd met de CD van mijn moederbord, wederom geen succes, hoewel ik een maand terug ofzo die nog gewoon kon gebruiken, als boot CD dan.

Geplaatst:
De CD zit er al in, voor ik de pc aanzet, in de belangrijkste la, (primary master in bios), en als ik de pc aanzet, brand het lampje van die drive eventjes, maar gaat daarna weer uit. Ik zie ASUS afbeeldingen, wat dos gedoe en verwacht dan iets te zien als: press 'h' to start from cd , of iets dergelijks, maar hij gaat gewoon door en ik zie ineens het XP plaatje te zien en de pc start op. Dan kies ik een gebruiker en kan de CD gewoon openen zonder enige problemen. Daarnaast heb ik hetzelfde geprobeerd met de CD van mijn moederbord, wederom geen succes, hoewel ik een maand terug ofzo die nog gewoon kon gebruiken, als boot CD dan.

Probeer het eens met een opstart-diskette, en dan "Boot From CD" te kiezen. Misschien werkt dat...

Geplaatst:

Bedankt voor de hulp, de fout zat dus blijkbaar toch in de bios, de prioriteiten bij het booten waren verandert, vraag me niet hoe, maar CD zat ineens achter HD.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...