Mendez Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 eej mensen ik wil een gta crimegame gaan maken zoals crimeclub enzo maar dan van gta zoals gta voertijgen en huizen kan iemand me daarbij helpen want ik weet niet zo goed hoe dat moet is daar een programma voor helf mij A.U.B. grt Mendez Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 (bewerkt) Kun je het iets beter formuleren? Voor zover ik weet wil jij een tekst-based online crime-game maken, waarbij je wapens en wagens uit GTA kan kopen, of je bedoeld dat je een soort van crimeclub wilt maken maar dan in 3D. Uitgaande van het eerste, je kan gratis scripts downloaden voor tekst-based crime games. Om ze te modificeren en een eigen "look" te gevn, heb je kennis van PHP, CSS en HTML nodig. Uitgaande van het tweede, je zult het hele spel zelf moeten scripten en zelf de models moeten maken. Je zult een engine nodig hebben, zoals RAGE. Een gratis en goede engine is Irrlicht. Bewerkt: 26 april 2007 door blokcement Reageren
Mendez Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 april 2007 Kun je het iets beter formuleren? Voor zover ik weet wil jij een tekst-based online crime-game maken, waarbij je wapens en wagens uit GTA kan kopen, of je bedoeld dat je een soort van crimeclub wilt maken maar dan in 3D.Uitgaande van het eerste, je kan gratis scripts downloaden voor tekst-based crime games. Om ze te modificeren en een eigen "look" te gevn, heb je kennis van PHP, CSS en HTML nodig. Uitgaande van het tweede, je zult het hele spel zelf moeten scripten en zelf de models moeten maken. Je zult een engine nodig hebben, zoals RAGE. Een gratis en goede engine is Irrlicht. Ik bedoel de 1e zoals je zegt Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 (bewerkt) Dan zul je het óf zelf scripten moeten, óf een kant-en-klaar script downloaden en een eigen look moeten geven. Ik zoek wel even een script op, ik weet echter niet zeker of het succesvol wordt. Je kunt Gamemaker proberen, ik weet niet of je er ook tekst-based games mee kan maken. Bewerkt: 26 april 2007 door blokcement Reageren
Argon Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Dan zul je het óf zelf scripten moeten, óf een kant-en-klaar script downloaden en een eigen look moeten geven.Ik zoek wel even een script op, ik weet echter niet zeker of het succesvol wordt. Je kunt Gamemaker proberen, ik weet niet of je er ook tekst-based games mee kan maken. GameMaker maakt games die je niet online kan spelen. Maar om als leek een online text based game te maken, dat raad ik je volledig af. Toen ik leek was wou ik het ook groots aannemen, dat zal iedereen wel willen doen. En al doende leert men maar zo verlies je erg veel tijd. Je begint best met kleine scripts zoals een aftel script, een script met wat functies uit php, een reactie systeem, ... Altijd meer en meer op bouwen eerst gebruik je alleen PHP en de basis functies, dan kan je wat gaan proberen met de reken functies en opperators, dan kan je als alles goed lukt er een DataBase bij betrekken. Voor ik het vergeet, je moet natuurlijk wel eerst HTML kunnen dat is de opmaak methode voor tekst die je op het internet ziet. Bijvoorbeeld om tekst in het midden van de monitor te zetten, om hem vet te zetten, etc. Ik wil je ook even zeggen dat veel hosts standaard "criminals" scripts niet toelaten vanwege de grote beveilligings lekken en server load die het met zich meebrengt. Je kan dus best iets zelf maken maar als je het nog niet goed snapt zou je misschien eerst veel kunnen oefenen. Je kan ook zoals hier boven vermeld vragen naar een scripter, een goede scripter kan soms 100€ kosten voor zo'n script en dan heb je hem nog goedkoop. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kan altijd de tutorials van de master tutorial list hier op het forum even raadplegen voor wat ellementen. Ik kan je ook de site "http://www.handleidinghtml.nl/" raadplegen en "http://www.php.be/" daar vind je alles over elk(e) "PHP functie"/"HTML ellement" terug. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.