S-te-Fan Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Hallo medespammers. Ik zat op vrijdag avond 8 uur het spel Rome: Total War te spelen, totdat mijn scherm blauw werd (geen blue sceen of death) en als ik mijn pc op wil starten dan laad hij de bios maar verder komt ie niet. Toen ik het een paar keer geprobeerd had, kwam er een ambulance geluidje uit mijn pc. Dit had ik wel eens eerder gehoord deze zomer toen mijn pc oververhit was geraakt, maar nadat ik mijn zeer stoffige pc had schoongemaakt deed hij het weer. Deze keer heb ik ook de pc schoongemaakt van binnen, maar er was niet veel vuil te bekennen. Toch blijft ie afsluiten als hij de bios laad, weet iemand een oplossing? (zou het mischien komen door de warme dag vandaag in Noord-Brabant?) Alvast bedankt. >>> Door Preddy: Lijkt mij Hardware fout, voorlopig daar neer gezet<<< Reageren
-Roy- Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Hallo medespammers.Ik zat op vrijdag avond 8 uur het spel Rome: Total War te spelen, totdat mijn scherm blauw werd (geen blue sceen of death) en als ik mijn pc op wil starten dan laad hij de bios maar verder komt ie niet. Toen ik het een paar keer geprobeerd had, kwam er een ambulance geluidje uit mijn pc. Dit had ik wel eens eerder gehoord deze zomer toen mijn pc oververhit was geraakt, maar nadat ik mijn zeer stoffige pc had schoongemaakt deed hij het weer. Deze keer heb ik ook de pc schoongemaakt van binnen, maar er was niet veel vuil te bekennen. Toch blijft ie afsluiten als hij de bios laad, weet iemand een oplossing? (zou het mischien komen door de warme dag vandaag in Noord-Brabant?) Alvast bedankt. Probeer de Bios even te resetten, het kan niet uit zichzelf veranderen maar toch de moeite van het proberen waard. En als je PC telkens oververhit raakt moet je ook aan extra koeling gaan denken. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 27 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 april 2007 bedankt voor het helpen, maar het helpt niet . Reageren
nick11123 Geplaatst: 27 april 2007 Rapport Geplaatst: 27 april 2007 Heb je al geprobeerd om Windows in veilige modus op te starten ? dus telkens op F8 drukken als je PC net opstart. tenminste zo doe ik het. als veilige modus werkt dan moet je effe Systeem herstel doen. dat wil misschien wel helpen. En tot hoever start je PC op krijg je alleen de BIOS te zien of laat hij ook nog de Windows laad scherm zien? Succes nog Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 28 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2007 Heb je al geprobeerd om Windows in veilige modus op te starten ?dus telkens op F8 drukken als je PC net opstart. tenminste zo doe ik het. als veilige modus werkt dan moet je effe Systeem herstel doen. dat wil misschien wel helpen. En tot hoever start je PC op krijg je alleen de BIOS te zien of laat hij ook nog de Windows laad scherm zien? Succes nog Hij laad de bios maar half. Dus ik krijg de kans niet om in windows te komen. mischien ligt het aan mijn moederbord . Er brand in ieder geval wel een geel lampje. en ik krijg af en toe wel eens dat ambulance melodietje. Reageren
Wrieh Geplaatst: 28 april 2007 Rapport Geplaatst: 28 april 2007 Kijk is wat er staat meestal komt er zoon rijtje: Slave:Harddisk Master:DVD-Writer Staat daar achter in plaats van harddisk niet none?Dan moet je ff de stekkers van je hardeschijf aandrukken.of een andere hardeschijf proberen. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 28 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2007 Dat kan niet, hij laad de bios maar half. Ik krijg de intel pentium 4 bootscreen te zien en dan valt hij uit. Reageren
ikt Geplaatst: 28 april 2007 Rapport Geplaatst: 28 april 2007 'Oi, das niet best! Dus als je je computer opstart laat hij de bootscreen zien, en dan is hij opeens uit.. Dan kun je weinig doen... Zoals je al zei,komt he misscien door het warme weer. Iemand die ik ken heeft dat ook als het wqarm is, de compur valt soms uit. Kijk dus even je voeding na. en andere hardware. Misschien heb je er iets stiekem bijgezet. Verwijder dat ook eens. Reageren
ifc3 Geplaatst: 28 april 2007 Rapport Geplaatst: 28 april 2007 (bewerkt) Dat kan niet, hij laad de bios maar half.Ik krijg de intel pentium 4 bootscreen te zien en dan valt hij uit. Lastig dat je niet bij de bios-temperaturen kunt enzo. Heb je al eens het batterijtje van de bios er al eens uitgehaald en er weer ingezet (let op: doe dan wel de stroom van je pc af!) Je kunt ook eens naar het merk van je bios zoeken en kijken wat dat piepgeluid betekend (bv. geheugen stuk, cpu stuk, oververhit, voeding stuk, mobo stuk). Bewerkt: 28 april 2007 door ifc3 Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 28 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 april 2007 Het werkt allemaal niet . Ik denk dat ik een nieuwe pc ga kopen, deze is toch al 3 jaar oud. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.