sevaboy Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 Ik heb een vraag. Hoe woeet je dat dat je eens virus hebt? Reageren
gybrus Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Geplaatst: 29 april 2007 Even scannen met een virus scanner dan is je virus meestal ook gelijk weg. Je kunt dan gelijk ook naar spyware zoeken ect. Grats Reageren
sevaboy Geplaatst: 29 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2007 Maar als je geen antivirus hebt? Vraagje van een vriend die juist een nieuwe pc heeft zow 14 maanden xD Reageren
ifc3 Geplaatst: 30 april 2007 Rapport Geplaatst: 30 april 2007 Maar als je geen antivirus hebt?Vraagje van een vriend die juist een nieuwe pc heeft zow 14 maanden xD Neem bv. Avast antivirus. Die is gratis en heel goed (scant ook je downloads als ze nog bezig zijn of virussen die via een website in je pc proberen te komen). Reageren
sevaboy Geplaatst: 30 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2007 En waar vind je dat? Site? Reageren
kristof01 Geplaatst: 30 april 2007 Rapport Geplaatst: 30 april 2007 (bewerkt) Dit is de site van Avast, maar wees gerust. Als je geen last hebt van een extreem langzame PC, heel veel popups, etc... Dan heb je vast geen Virus. Het kan wel zijn dat je spyware hebt. Dit zijn vervelende programmatjes die je bestanden inkijken en naar de boosdoener sturen. Het kan ook dat je een keylogger hebt en dat programma registreerd al je toetsen die je indrukt en stuurt deze weer door naar de zender van de keylogger. Als je nog vragen of opmerkingen hebt mag je ze gerust stellen! Bewerkt: 30 april 2007 door kristof01 Reageren
ifc3 Geplaatst: 30 april 2007 Rapport Geplaatst: 30 april 2007 Dit is de site van Avast, maar wees gerust. Als je geen last hebt van een extreem langzame PC, heel veel popups, etc... Dan heb je vast geen Virus. Het kan wel zijn dat je spyware hebt. Dit zijn vervelende programmatjes die je bestanden inkijken en naar de boosdoener sturen. Het kan ook dat je een keylogger hebt en dat programma registreerd al je toetsen die je indrukt en stuurt deze weer door naar de zender van de keylogger.Als je nog vragen of opmerkingen hebt mag je ze gerust stellen! Ik heb 1GB DDR2 800 geheugen en een Intel C2D E6400 processor (dualcore) en mijn pc is heel sloom. Wat is de oplossing? Simpel: neem geen Windows. Klaar. Simpel toch? Reageren
sevaboy Geplaatst: 30 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2007 (bewerkt) Weer een vraagje voor die gratis scan,ik heb hem gedownload en ik hem direct uitgeprobeert. Maar er zijn bestanden die hij niet kan openen.Er staat op file can not by scanned. Is dat erg of is dat normaal? En van die keylogger kun je die ook weg doen met die gratis scan en kun je dat dan weg doen.? En nog 1 : Hoe moet je dat doen als je iets download en die scan starten zoals ifc3 zei. Bewerkt: 30 april 2007 door sevaboy Reageren
kristof01 Geplaatst: 2 mei 2007 Rapport Geplaatst: 2 mei 2007 (bewerkt) Keyloggers -Corect me if I'm wrong- behoren ook tot de categorie spyware dus die kun je ook verwijderen met programma's zoals spywaredoctor, spywareblaster, enz... Bewerkt: 2 mei 2007 door kristof01 Reageren
gta_rulez Geplaatst: 2 mei 2007 Rapport Geplaatst: 2 mei 2007 (bewerkt) Een keylogger is inderdaad spyware. Daarvoor raad ik Hitman Pro aan. Dat is een programma dat meerdere antispyware programma's gebundeld heeft en alles automatisch start. En voor virussen gebruik ik zelf Norman antivirus, dat is een heel goed programma. Hij vindt meer dan Norton en neemt bijna geen geheugen in. Je kan hem 30 dagen gratis proberen en daarna kun je bepalen of je de code koopt. Zie hier. Daar kan je een formuliertje invullen om hem te downloaden. Edit: Hier dus. Bewerkt: 2 mei 2007 door gta_rulez Reageren
kristof01 Geplaatst: 2 mei 2007 Rapport Geplaatst: 2 mei 2007 (bewerkt) Een keylogger is inderdaad spyware. Daarvoor raad ik Hitman Pro aan. Dat is een programma dat meerdere antispyware programma's gebundeld heeft en alles automatisch start. En voor virussen gebruik ik zelf Norman antivirus, dat is een heel goed programma. Hij vindt meer dan Norton en neemt bijna geen geheugen in. Je kan hem 30 dagen gratis proberen en daarna kun je bepalen of je de code koopt. Zie hier. Daar kan je een formuliertje invullen om hem te downloaden.Edit: Hier dus. Hitman pro raad ik eigenlijk ten strengste af! Dit programma veroorzaakt vaak problemen daardat deze zonder je toestemming zijn gevonden 'virussen' verwijdert. Vaak zitten hier noodzakelijk bestanden in die je PC nodig heeft om te kunnen werken! Bekijk ook eens dit topic. Hier worden alle voor- en nadelen van Hitman pro vermeld. Bewerkt: 2 mei 2007 door kristof01 Reageren
gta_rulez Geplaatst: 2 mei 2007 Rapport Geplaatst: 2 mei 2007 Je kan het programma ook wel zelf instellen dacht ik, maar ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.