Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik wil graag de Glendale van Big Smoke op zijn oprit plaatsen, net zoals de Greenwood bij Sweet voor de deur staat en die van Ryder, enz.

Nu heb ik in de Master Tut. List gekeken, en daar zag ik alleen een tut over een model in SA te zetten, maar niks over een auto ergens plaatsen, en het is alweer een poosje terug dat ik heb gemod. Ik snap dus lang niet alles meer, en als iemand me hier dus even mee wil helpen?? ;)

Alvast bedank,

Donwell

Bewerkt: door Donwell
  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Donwell

13

• Wazuup

7

• Apple-Mac

4

• jaah90

3

Geplaatst:

Kan je best met IPL doen, als je wil dat je savegames nog werken. Je kan hem op 2 manieren met de IPL doen. Met een helper, of handmatig. In deze tutorial door Wauzie kan je alles rustig nalezen over allerhande IPL placement. Je kan ook deze tool gebruiken om je Auto's gemakkelijker te plaatsen. Om de coordinaten te achterhalen, gebruik je best SA Place manager. Het kan zijn dat je auto soms niet spawnt, dat komt omdat er informatie in de Savegame opgeslagen word. Verder kan je daar niets aan doen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Ik zal eventjes kijken of het me allemaal lukt, ik laat het wel even horen. ;)

Alvast bedankt!

Donwell

Edit: Ik heb het allemaal eventjes zitten te bekijken, maar die tut van Wauzie snap ik niet helemaal... Welke code is nu van de auto??

Geplaatst:

Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is.

Open het IPL bestand met 'kladblok'. In die ipl zie je de woorden ''cars'' en op de volgende regel ''end''. Dit kun je zien als bb code, het woord je cars opent de cars lijnen en het woordje end sluit het. Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent:

------------------------------

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

-57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan,

0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat,

515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map

-1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen.

Zoiets moet je dus in de IPL regel zetten:

cars

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

end

De auto staat er niet altijd, houd daar rekening mee. En de coordinaten kun je verkrijgen met de SA place manager of met de Map IO. Die laatste is het meest nauwkeurig. Import gewoon een dff van je auto en plaats de ''chassis'' ergens en laat de MapIO de coordinaten berekenen :sigaar:

Bedankt Wazuup, ik zal het meteen proberen!!

Edit: Ok, ik heb zojuist even de ipl aangepast, alles gedaan, en ben er even heen gegaan, maar na een paar keer heen en weer rijden stond hij er nog niet. Ik zal het later allemaal nog een paar keer nakijken, en zodra ik hem zie staan laat ik het horen en laat ik wel even een screen zien! ;)

Geplaatst:

hehe :bonk::bonk::bonk:

jullie weten zoovveeeeelll van modding en ander :klap::schater:

echt cool, ik begin het ook al een beetje door te krijgen.. moet nog een beetje erg veel lezen en leren, maar dat zal hopelijk wel lukken :engel:

Ik ben er nu al 'tig keer langsgereden maar hij staat er nóg niet... Moet ik niet een bepaalde IPL hebben misschien?

Edit: Ik heb eventjes de IPL geupload, je kan hem hier vinden.

Nee dat is de foute. Dat is voor de paths. Als je hem ergens in Grove Street bijvoorbeeld wilt hebben moet je bijvoorbeeld LAE2.IPL nemen.

Good Luck! :bier:

Bewerkt: door Apple-Mac
Geplaatst:

Ok, maar ik moet hem niet in Grove Street hebben, maar in Idlewood, waar Big Smoke woont. Wat is hier de IPL dan van?

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

Gooi geen punten en commas door de war, ik heb het even voor je verbetered:

cars

2063.278, -1694.337, 13.54688, 0.0, 466, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

end

Owja, doe hem inderdaad in een normale IPL zoals Apple-Mac zei, maar het maakt niet uit welke. Je hoeft niet een speciale IPL te hebben om hem in Grove Street te krijgen zoals Apple-Mac claimt. Je kan ook gewoon een nieuwe IPL aanmaken hiervoor, meld deze wel even aan in de gta.dat

Met vriendelijke groet,

Wazuup

Geplaatst:

Okay, bedankt Wazuup, ik zal hem eventjes aanpassen en daarna zal ik even kijken of hij het ook daadwerkelijk doet.

Geplaatst:

vergeet niet dat je volgens mij een nieuw spel moet beginnen om de auto te zien, omdat er ook wat informatie in je savegame staat opgeslagen. (je kan je savegame nog wel gebruiken maar zie je de auto dus niet)

er is wel een manier om auto's gespawned te krijgen en te zien zonder een nieuw spel te beginnen, dit gaat met binaire IPL's. maar vraag mij absoluut niet hoe je die edit...

Geplaatst:
vergeet niet dat je volgens mij een nieuw spel moet beginnen om de auto te zien, omdat er ook wat informatie in je savegame staat opgeslagen. (je kan je savegame nog wel gebruiken maar zie je de auto dus niet)

er is wel een manier om auto's gespawned te krijgen en te zien zonder een nieuw spel te beginnen, dit gaat met binaire IPL's. maar vraag mij absoluut niet hoe je die edit...

Als je nou even de moeite had genomen om dit topic door te lezen, kom je er achter dat ik hierboven precies heb uitgelegd hoe je een auto met de IPL kan spawnen, zodat je dus ook geen new game hoeft te beginnen :sigaar:

Geplaatst:

Ok, nog weer geen resultaat. ;) Na weer een stuk of wat keer (en een paar dagen lang) langs BS z'n huis te zijn gereden, was de Glendale er nog niet te vinden, hoewel deze er dus wel hoort te staan... De komma's, punten, en dat soort dingen zouden goed moeten staan (ik heb de IPL-lijn gekopiëerd), so what now?

Had gewoon een bestaande IPL aangepast. Dan krijg je die fouten niet :puh:

Ontopic: Nu moet je hem aanmelden in de gta.dat

Bewerkt: door Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...