Jump to content

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Donwell

    13

  • Wazuup

    7

  • Apple-Mac

    4

  • jaah90

    3

Geplaatst: (bewerkt)
vergeet niet dat je volgens mij een nieuw spel moet beginnen om de auto te zien, omdat er ook wat informatie in je savegame staat opgeslagen. (je kan je savegame nog wel gebruiken maar zie je de auto dus niet)

er is wel een manier om auto's gespawned te krijgen en te zien zonder een nieuw spel te beginnen, dit gaat met binaire IPL's. maar vraag mij absoluut niet hoe je die edit...

Als je nou even de moeite had genomen om dit topic door te lezen, kom je er achter dat ik hierboven precies heb uitgelegd hoe je een auto met de IPL kan spawnen, zodat je dus ook geen new game hoeft te beginnen :sigaar:

even voor de duidelijkheid... ik heb wel het topic doorgelezen.. :ch:

wat ik probeer te vertellen, is dat ik misschien weet waarom hij het niet doet. als je een auto laat spawnen met behulp van NORMALE IPL files, zal hij waarschijnlijk ook pas spawnen na het beginnen van een nieuw spel, met het verschil met SCM dat je je savegames wel gewoon kunt gebruiken..

als je een auto echter laat spawnen door middel van BINAIRE IPL FILES, te vinden in gta3.img onder de naam <naam>_stream.ipl of iets dergelijks, (dacht ik) dan zie je de auto wel direct, in je opgeslagen spel.

maar zoals ik al zei, ik heb geen verstand van BINAIRE IPL files.

http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=700

dit is een voorbeeld van een mod waarin binaire IPL files gebruikt zijn.

Bewerkt: door Timpo
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een nieuw game gestart, en nu doet hij het dus wel! Ik heb voor alle duidelijkheid maar eventjes een screen gemaakt (let niet op de richting, rotatie staat nog niet goed merk ik ;) ).

bscargt7.th.png

Iemand dan nog ideeën over die Bineare IPL's?

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:

Ok, ik zou zeer dankbaar zijn met wat opheldering:

Dus je kan auto's spawnen, én je savegame behouden dmv IPL files?

Nou heeft Donwell dit geprobeerd, en het schijnt alleen te werken als je een nieuw game start: Save game dus niet.

Timpo maakt ons duidelijk dat je ook Binarie IPL files hebt in de GTA3.IMG, maar heeft geen idee hoe je die kan aanpassen, daar zouden de savegames wel bestaan, en hem zonder een nieuwe game wél spawnen.

Nou is mijn vraag, hebben mensen hier info/tuts/msns/fora's over het aanpassen en toevoegen van auto's spawning in Binaire IPL files gelocated in GTA3.IMG?

Geplaatst:

Met een gewone IPL regel hoef je abosoluut geen nieuw spel te starten, ik zal er wel even eentje voor je neerzetten die zeker werkt:

cars
#Launch
570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
#Enforcer
553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
end

Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk.

Geplaatst:
cars
#Launch
570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
#Enforcer
553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
end

Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk.

hoe bedoel je? dat de regel achter dat hekje (#) overbodig is?

Of net niet?

Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd met coördinaten van mezelf, om een supergt voor de doherty garage te spawnen, maar dit werkt niet, na er 20 à 30 keer voorbij te rijden...

Ik begin eigenlijk sterk te twijfelen of voertuigen wel degelijk te spawnen zijn d.m.v. IPL...

Greetzzz

Geplaatst: (bewerkt)
cars
#Launch
570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
#Enforcer
553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
end

Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk.

hoe bedoel je? dat de regel achter dat hekje (#) overbodig is?

Of net niet?

Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd met coördinaten van mezelf, om een supergt voor de doherty garage te spawnen, maar dit werkt niet, na er 20 à 30 keer voorbij te rijden...

Ik begin eigenlijk sterk te twijfelen of voertuigen wel degelijk te spawnen zijn d.m.v. IPL...

Greetzzz

Zo bedoeld ie het. De # is overbodig. Deze zet de regel namelijk opslot. En ja, auto's spawnen echt via de IPL. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd :clown:

Mvg, Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac
Geplaatst:
Met een gewone IPL regel hoef je abosoluut geen nieuw spel te starten, ik zal er wel even eentje voor je neerzetten die zeker werkt:

cars
#Launch
570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
#Enforcer
553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
end

Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk.

Dan zal ik deze code eens gebruiken... Zijn de coords die van de oprit en de ID van de Glendale?? Straks is het 1 van jou... :puh:

Geplaatst:
Met een gewone IPL regel hoef je abosoluut geen nieuw spel te starten, ik zal er wel even eentje voor je neerzetten die zeker werkt:

[iPL code]

Dan zal ik deze code eens gebruiken... Zijn de coords die van de oprit en de ID van de Glendale?? Straks is het 1 van jou... :puh:

Nou deze kun je gebruiken, maar waar de hell die dan spawnt weet ik niet. Ik heb hem namelijk gemaakt voor Mafia Stories, en in de normale SA map staat hij dus misschien wel ergens in de middle of nowhere of msischien zelfs op een onbereikbare plek (in een gebouw). Owja, welke auto het is staat dus achter het # voor de duidelijkheid. Dus is zou zeggen pas hem maar aan met de goede coordinaten en het goede ID nummer van de wagen die je wilt spawnen.

@Noedel: Neem nou maar van mij aan dat het kan.

Geplaatst:

Ok, dus bij jou wat '#Enforcer' is gewoon de wagen Enforcer, en '#Launch' is ook een wagen??

Geplaatst: (bewerkt)
Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is.

Open het IPL bestand met 'kladblok'. In die ipl zie je de woorden ''cars'' en op de volgende regel ''end''. Dit kun je zien als bb code, het woord je cars opent de cars lijnen en het woordje end sluit het. Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent:

------------------------------

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

------------------------------

-57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan,

0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat,

515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map

-1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen.

Zoiets moet je dus in de IPL regel zetten:

------------------------------

cars

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

end

De auto staat er niet altijd, houd daar rekening mee. En de coordinaten kun je verkrijgen met de SA place manager of met de Map IO. Die laatste is het meest nauwkeurig. Import gewoon een dff van je auto en plaats de ''chassis'' ergens en laat de MapIO de coordinaten berekenen :sigaar:

Ik heb het volgende gedaan:

Deze line generated met IPL Helper:

-1427,996, -1499,465, 101,5148, 0, 411, 6, 6, 0, 0, 0, -1, -1

Toen:

1} kladblok geopend

2} Naar GTA SA/Data/maps en toen Audiozon.ipl geopend

3} Helemaal naar beneden gescrolled

4} Dit geadded:

cars

-1427,996, -1499,465, 101,5148, 0, 411, 6, 6, 0, 0, 0, -1, -1

end

Na 3X erlangs gereden; spawnt niet.

@ Apple-Mac Welk bestand heb jij aangepast? {IPL]

Tweede vraag:

Hoe download MapIO e.d?

Dank u voor uw hulp

Bewerkt: door jaah90
Geplaatst: (bewerkt)

Je zult in de 'Data'-map weer een map vinden, genaamd 'Maps'. Dáárin moet je een .ipl openen, anders zal hij zeker niet werken (toch, jongens? :engel: ).

Edit: Ik zie nu net dat Audiozon.ipl daar ook in staat, dus dit klopt dus niet... :puh: Ik heb niets gezegd...

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:
Ok, dus bij jou wat '#Enforcer' is gewoon de wagen Enforcer, en '#Launch' is ook een wagen??

Oke nu ben ik het helemaal zat hiermee :puh: Wat hier boven staat klopt inderdaad, alleen is launch een boot die ik had gespawnt (want ja niet alleen auto's kunnen gespawnt worden met de IPL). Ik wil graag dat jullie precies doen wat ik zeg want dit moet gewoon even snel opgelost worden:

- Volg deze tutorial om de speelwereld van SA te importeren

- Importeer de dff van de auto die jij wilt laten spawnen met de DFF_IO scripts van KAM

- Verwijder alle onderdelen van die auto behalve de ''chassis''

- Zet deze neer en exporteer de IPL lijn zoals word uitgelegd in de tutorial van stap 1

- Nu heb je zoiets:

6503, ap-helideck, 0, 551.427, -497.4, 12.5, 0.0, 0.0, 1.0, 0.0, -1

- Het dikgedrukte kopieer je eruit, dat zijn de coordianten

- Die plak je hierin:

505.802, -494.522, 11, 0.0, 553, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1
Dus je krijgt...
551.427, -497.4, 12.5, 0.0, 553, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

- Het rode nummer hierboven is het ID nummer van de wagen, verander deze ook naar de wagen van jou keuze

- Nu open je kladblok en plak je dit erin...

inst

end

cull

end

path

end

grge

end

enex

end

pick

end

cars

end

jump

end

tcyc

end

auzo

end

mult

end

...en tussen ''cars'' en ''end'' zetten we onze regel voor de auto.

- Nu slaan we het op als jouwnaam.ipl (zelf invullen, extensie moet ipl zijn).

- Open de gta.dat in de data map met kladblok.

- Scroll naar bendeden totdat je een rijtje lijnen ziet die beginnen met ''IPL''

- Zet het path vanaf de GTA root map naar jou IPL file hierbij, bijvoorbeeld:

IPL DATA\maps\jouwnaam.IPL

Ga naar file, save en klaar is kees je wagen moet nu spawnen :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

OK, nog één vraagje voordat ik begin... Kan dit ook met GMax? Dat is misschien iets makkelijker, en welke kleur heeft de chassis, of wat is het onderdeel..??

Edit: Pfff... Ik snap er niks meer van... Nu net had ik dus de verkeerde gedownload, dat soort dingen... Zou ik alles ook nog een keer kunnen doen gewoon d.m.v. SAPM en dan gewoon verder gaan met de nieuwe .ipl enzo?

Want met 3dsmax zie ik het niet meer zoveel zitten... :t

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:

Volgensmij kan dit niet met GMAX. Maar ik zou zeggen: Probeer het. Het beste is gewoon te doen, zoals Wazuup het beschreven heeft. Zo komen er ook geen misverstanden.

Mvg, Apple-Mac :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...