Donwell Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 mei 2007 Ik heb simpelweg de ipl LAe2.ipl aangepast, dus daar kan het dan niet aan liggen. Reageren
Timpo Geplaatst: 9 mei 2007 Rapport Geplaatst: 9 mei 2007 (bewerkt) vergeet niet dat je volgens mij een nieuw spel moet beginnen om de auto te zien, omdat er ook wat informatie in je savegame staat opgeslagen. (je kan je savegame nog wel gebruiken maar zie je de auto dus niet)er is wel een manier om auto's gespawned te krijgen en te zien zonder een nieuw spel te beginnen, dit gaat met binaire IPL's. maar vraag mij absoluut niet hoe je die edit... Als je nou even de moeite had genomen om dit topic door te lezen, kom je er achter dat ik hierboven precies heb uitgelegd hoe je een auto met de IPL kan spawnen, zodat je dus ook geen new game hoeft te beginnen even voor de duidelijkheid... ik heb wel het topic doorgelezen.. wat ik probeer te vertellen, is dat ik misschien weet waarom hij het niet doet. als je een auto laat spawnen met behulp van NORMALE IPL files, zal hij waarschijnlijk ook pas spawnen na het beginnen van een nieuw spel, met het verschil met SCM dat je je savegames wel gewoon kunt gebruiken.. als je een auto echter laat spawnen door middel van BINAIRE IPL FILES, te vinden in gta3.img onder de naam <naam>_stream.ipl of iets dergelijks, (dacht ik) dan zie je de auto wel direct, in je opgeslagen spel. maar zoals ik al zei, ik heb geen verstand van BINAIRE IPL files. http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=700 dit is een voorbeeld van een mod waarin binaire IPL files gebruikt zijn. Bewerkt: 9 mei 2007 door Timpo Reageren
Donwell Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 mei 2007 (bewerkt) Ik heb een nieuw game gestart, en nu doet hij het dus wel! Ik heb voor alle duidelijkheid maar eventjes een screen gemaakt (let niet op de richting, rotatie staat nog niet goed merk ik ). Iemand dan nog ideeën over die Bineare IPL's? Bewerkt: 9 mei 2007 door Donwell Reageren
jaah90 Geplaatst: 11 mei 2007 Rapport Geplaatst: 11 mei 2007 Ok, ik zou zeer dankbaar zijn met wat opheldering: Dus je kan auto's spawnen, én je savegame behouden dmv IPL files? Nou heeft Donwell dit geprobeerd, en het schijnt alleen te werken als je een nieuw game start: Save game dus niet. Timpo maakt ons duidelijk dat je ook Binarie IPL files hebt in de GTA3.IMG, maar heeft geen idee hoe je die kan aanpassen, daar zouden de savegames wel bestaan, en hem zonder een nieuwe game wél spawnen. Nou is mijn vraag, hebben mensen hier info/tuts/msns/fora's over het aanpassen en toevoegen van auto's spawning in Binaire IPL files gelocated in GTA3.IMG? Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 mei 2007 Rapport Geplaatst: 11 mei 2007 Met een gewone IPL regel hoef je abosoluut geen nieuw spel te starten, ik zal er wel even eentje voor je neerzetten die zeker werkt: cars #Launch 570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 #Enforcer 553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk. Reageren
noedel Geplaatst: 11 mei 2007 Rapport Geplaatst: 11 mei 2007 cars #Launch 570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 #Enforcer 553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk. hoe bedoel je? dat de regel achter dat hekje (#) overbodig is? Of net niet? Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd met coördinaten van mezelf, om een supergt voor de doherty garage te spawnen, maar dit werkt niet, na er 20 à 30 keer voorbij te rijden... Ik begin eigenlijk sterk te twijfelen of voertuigen wel degelijk te spawnen zijn d.m.v. IPL... Greetzzz Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 11 mei 2007 Rapport Geplaatst: 11 mei 2007 (bewerkt) cars #Launch 570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 #Enforcer 553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk. hoe bedoel je? dat de regel achter dat hekje (#) overbodig is? Of net niet? Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd met coördinaten van mezelf, om een supergt voor de doherty garage te spawnen, maar dit werkt niet, na er 20 à 30 keer voorbij te rijden... Ik begin eigenlijk sterk te twijfelen of voertuigen wel degelijk te spawnen zijn d.m.v. IPL... Greetzzz Zo bedoeld ie het. De # is overbodig. Deze zet de regel namelijk opslot. En ja, auto's spawnen echt via de IPL. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd Mvg, Apple-Mac Bewerkt: 11 mei 2007 door Apple-Mac Reageren
Donwell Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Met een gewone IPL regel hoef je abosoluut geen nieuw spel te starten, ik zal er wel even eentje voor je neerzetten die zeker werkt: cars #Launch 570.165, 872.519, 1.39502, 0.0, 595, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 #Enforcer 553.528, 902.195, 7.52521, 4.75, 427, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end Zo staat het in een ipl van mij, de tekst waar een sterretje voor staat word niet gebruikt door gta het is alleen voor de duidelijkheid welke auto het is. Hierbij hoef je dus geen nieuw game te starten, het kan wel zijn dat hij er niet altijd staat. Maar dit werkt wel degelijk. Dan zal ik deze code eens gebruiken... Zijn de coords die van de oprit en de ID van de Glendale?? Straks is het 1 van jou... Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Met een gewone IPL regel hoef je abosoluut geen nieuw spel te starten, ik zal er wel even eentje voor je neerzetten die zeker werkt:[iPL code] Dan zal ik deze code eens gebruiken... Zijn de coords die van de oprit en de ID van de Glendale?? Straks is het 1 van jou... Nou deze kun je gebruiken, maar waar de hell die dan spawnt weet ik niet. Ik heb hem namelijk gemaakt voor Mafia Stories, en in de normale SA map staat hij dus misschien wel ergens in de middle of nowhere of msischien zelfs op een onbereikbare plek (in een gebouw). Owja, welke auto het is staat dus achter het # voor de duidelijkheid. Dus is zou zeggen pas hem maar aan met de goede coordinaten en het goede ID nummer van de wagen die je wilt spawnen. @Noedel: Neem nou maar van mij aan dat het kan. Reageren
Donwell Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Ok, dus bij jou wat '#Enforcer' is gewoon de wagen Enforcer, en '#Launch' is ook een wagen?? Reageren
jaah90 Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 (bewerkt) Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is.Open het IPL bestand met 'kladblok'. In die ipl zie je de woorden ''cars'' en op de volgende regel ''end''. Dit kun je zien als bb code, het woord je cars opent de cars lijnen en het woordje end sluit het. Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent: ------------------------------ -57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 ------------------------------ -57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan, 0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat, 515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen. Zoiets moet je dus in de IPL regel zetten: ------------------------------ cars -57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 end De auto staat er niet altijd, houd daar rekening mee. En de coordinaten kun je verkrijgen met de SA place manager of met de Map IO. Die laatste is het meest nauwkeurig. Import gewoon een dff van je auto en plaats de ''chassis'' ergens en laat de MapIO de coordinaten berekenen Ik heb het volgende gedaan: Deze line generated met IPL Helper: -1427,996, -1499,465, 101,5148, 0, 411, 6, 6, 0, 0, 0, -1, -1 Toen: 1} kladblok geopend 2} Naar GTA SA/Data/maps en toen Audiozon.ipl geopend 3} Helemaal naar beneden gescrolled 4} Dit geadded: cars-1427,996, -1499,465, 101,5148, 0, 411, 6, 6, 0, 0, 0, -1, -1 end Na 3X erlangs gereden; spawnt niet. @ Apple-Mac Welk bestand heb jij aangepast? {IPL] Tweede vraag: Hoe download MapIO e.d? Dank u voor uw hulp Bewerkt: 12 mei 2007 door jaah90 Reageren
Donwell Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 (bewerkt) Je zult in de 'Data'-map weer een map vinden, genaamd 'Maps'. Dáárin moet je een .ipl openen, anders zal hij zeker niet werken (toch, jongens? ). Edit: Ik zie nu net dat Audiozon.ipl daar ook in staat, dus dit klopt dus niet... Ik heb niets gezegd... Bewerkt: 12 mei 2007 door Donwell Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Ok, dus bij jou wat '#Enforcer' is gewoon de wagen Enforcer, en '#Launch' is ook een wagen?? Oke nu ben ik het helemaal zat hiermee Wat hier boven staat klopt inderdaad, alleen is launch een boot die ik had gespawnt (want ja niet alleen auto's kunnen gespawnt worden met de IPL). Ik wil graag dat jullie precies doen wat ik zeg want dit moet gewoon even snel opgelost worden: - Volg deze tutorial om de speelwereld van SA te importeren - Importeer de dff van de auto die jij wilt laten spawnen met de DFF_IO scripts van KAM - Verwijder alle onderdelen van die auto behalve de ''chassis'' - Zet deze neer en exporteer de IPL lijn zoals word uitgelegd in de tutorial van stap 1 - Nu heb je zoiets: 6503, ap-helideck, 0, 551.427, -497.4, 12.5, 0.0, 0.0, 1.0, 0.0, -1 - Het dikgedrukte kopieer je eruit, dat zijn de coordianten - Die plak je hierin: 505.802, -494.522, 11, 0.0, 553, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1Dus je krijgt... 551.427, -497.4, 12.5, 0.0, 553, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 - Het rode nummer hierboven is het ID nummer van de wagen, verander deze ook naar de wagen van jou keuze - Nu open je kladblok en plak je dit erin... instend cull end path end grge end enex end pick end cars end jump end tcyc end auzo end mult end ...en tussen ''cars'' en ''end'' zetten we onze regel voor de auto. - Nu slaan we het op als jouwnaam.ipl (zelf invullen, extensie moet ipl zijn). - Open de gta.dat in de data map met kladblok. - Scroll naar bendeden totdat je een rijtje lijnen ziet die beginnen met ''IPL'' - Zet het path vanaf de GTA root map naar jou IPL file hierbij, bijvoorbeeld: IPL DATA\maps\jouwnaam.IPL Ga naar file, save en klaar is kees je wagen moet nu spawnen Reageren
Donwell Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 (bewerkt) OK, nog één vraagje voordat ik begin... Kan dit ook met GMax? Dat is misschien iets makkelijker, en welke kleur heeft de chassis, of wat is het onderdeel..?? Edit: Pfff... Ik snap er niks meer van... Nu net had ik dus de verkeerde gedownload, dat soort dingen... Zou ik alles ook nog een keer kunnen doen gewoon d.m.v. SAPM en dan gewoon verder gaan met de nieuwe .ipl enzo? Want met 3dsmax zie ik het niet meer zoveel zitten... Bewerkt: 12 mei 2007 door Donwell Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Volgensmij kan dit niet met GMAX. Maar ik zou zeggen: Probeer het. Het beste is gewoon te doen, zoals Wazuup het beschreven heeft. Zo komen er ook geen misverstanden. Mvg, Apple-Mac Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.