Mb. Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 (bewerkt) Zoals sommige van jullie heel misschien wel weten is afgelopen Zondag de Gumball 3000 Rally 2007 van start gegaan in London. In 8 dagen rijden de Gumballers van London, naar Istanbul, en weer terug. Post hier jou foto's en filmpjes die je hebt gemaakt tijdens de Gumball 2007. Of plaats nieuws over het verloop van de rally in 2007. Dit jaar heeft de Gumball 3000 ook Nederland laten beven. Er zijn in Nederland 7 rijbewijzen ingenomen en 2 auto's in beslag genomen. En omdat Justitie zo triest is willen ze nu alle Rally's op de Openbare Weg verbieden. Triest. Hier is het filmpje dat ik heb gemaakt in Best, daar kwamen een stuk of 30 Gumballers voorbij Zondag nacht, tussen half 1 en 2 heb ik er gestaan. Niet zo heel lang, aangezien de meeste rond kwart over 2 half 3 langskwamen. Ik weet het, het is een beetje donker, je ziet er niet al teveel op, maar dan nog. Zo rijden de Gumballers op de openbare weg, en dan is dit alleen maar een Range Rover Vogue Overfinch 07: Lekker geluidje! Hoor hier het heerlijke geluid uit een Mercedes-Benz SLR Mclaren 722 Edition in Amsterdam: Veel plezier in dit topic! Bewerkt: 1 mei 2007 door Mb. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord van de Gumball 3000 Rally...het enige uit je post wat me bekend voorkomt is de afbeelding, wat een lange tijd dienst heeft gedaan als avatar van Flying Dutchman. Is het net zoiets als de Dakar Rally, of zie ik dat verkeerd? In ieder geval verplaatst naar Sport, want daar hoort dit meer thuis Reageren
Pitbull Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Ik heb het wel eens af en toe gezien. Ik ben er eigenlijk wel tegen: Op de snelwegen racen tot het driedubbele van de toegelaten snelheid; en nog veel meer verkeersregels lappen ze aan hun laars. Ze moeten onderweg dan ook verschillende keren stoppen voor de plaatselijke politie... Het is dus echt niet te vergelijken met een dakar rally... Reageren
Mb. Geplaatst: 1 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Ik heb het wel eens af en toe gezien. Ik ben er eigenlijk wel tegen: Op de snelwegen racen tot het driedubbele van de toegelaten snelheid; en nog veel meer verkeersregels lappen ze aan hun laars. Ze moeten onderweg dan ook verschillende keren stoppen voor de plaatselijke politie... Het is dus echt niet te vergelijken met een dakar rally... In Nederland zijn ze gemiddeld nog niet harder gegaan dan 200km/h. Team 50 Latvia heeft in Duitsland tot nu toe de hoogste snelheid geplaatst met 310km/h in een BMW M6 (Onbegrenst). De Autobahn was helemaal leeg. Op de NL-Snelwegen reed ook bijna niemand dus ik snap dan dat ze gewoon voor het klassement gaan. De Gumball is illegaal, ok. Maar Veiligheid staat voorop bij die mannen. Reageren
Eros Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 (bewerkt) Tegen 310km/h over de snelweg en veiligheid staat voorop? Ik ben er niet voor noch tegen. Zolang ze maar verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen daden. En het zijn meestal toch stinkend rijke mensen dus de boetes die ze krijgen zullen geen problemen vormen. Bewerkt: 1 mei 2007 door Eros Reageren
.Syfes Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord van de Gumball 3000 Rally...het enige uit je post wat me bekend voorkomt is de afbeelding, wat een lange tijd dienst heeft gedaan als avatar van Flying Dutchman. Is het net zoiets als de Dakar Rally, of zie ik dat verkeerd?In ieder geval verplaatst naar Sport, want daar hoort dit meer thuis Ik zal het uitleggen : Gumball 3000 is een wedstrijd met een paar racers met tune auto's die om ter snelst naar de bestemming gaan die bestemming is heel lang en je moet opppasen voor de politie want als ze je te pakken hebben dan ben je gearresteerd . Soms gebruiken de deelnemers dingen om de politie te misleiden en dat is echt leuk .Ik denk dat je dat kan zien op jim TV . Greetings .Syfes Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Ik ben echt fan, jammer dat ze niet langs Roosendaal kwamen. Echt prachtig om te zien hoe ze rijden met die wagens op de snelweg, al is het niet helemaal verantwoord en legaal. Het gaat overgens niet om getunede auto's (dus geen To Fast To Furious toestanden) maar echt wagens met klasse, zoals BMW's, Ferrari's, Porsche's en zelfs 3 Bugatti's. Als je eens op youtube.com zoekt op 'Gumballfilms' of 'Gumball 3000' dan krijg je wel een goed beeld van wat het inhoud. Ook de mannen van Jackass hebben een keer meegedaan, met een busje en een oude Jaguar. Dat was wel een grappige aflevering, alleen mag ik hier de download link niet geven. @Mb.: Mooie topsnelheid. Dat die Veyrons nog niet harder gegaan zijn zeg. Reageren
Pitbull Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Ik heb het wel eens af en toe gezien. Ik ben er eigenlijk wel tegen: Op de snelwegen racen tot het driedubbele van de toegelaten snelheid; en nog veel meer verkeersregels lappen ze aan hun laars. Ze moeten onderweg dan ook verschillende keren stoppen voor de plaatselijke politie... Het is dus echt niet te vergelijken met een dakar rally... In Nederland zijn ze gemiddeld nog niet harder gegaan dan 200km/h. Team 50 Latvia heeft in Duitsland tot nu toe de hoogste snelheid geplaatst met 310km/h in een BMW M6 (Onbegrenst). De Autobahn was helemaal leeg. Op de NL-Snelwegen reed ook bijna niemand dus ik snap dan dat ze gewoon voor het klassement gaan. De Gumball is illegaal, ok. Maar Veiligheid staat voorop bij die mannen. bij wijze van spreken 'het driedubbele' he...ik weet ook wel dat ze niet zoo hard gaan als ik zei. Maar je begrijpt men punt he. Reageren
Froop Geplaatst: 1 mei 2007 Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 Ik vind het onverantwoord, er zijn gisternacht 7 mensen door de KLPD aangehouden, waaronder Xzibit. Foto! bron Ook al is hij zijn rijbewijs kwijt, gaat hij in Duitsland gewoon verder, dus het strafblad wordt leuker. Reageren
Mb. Geplaatst: 1 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2007 (bewerkt) Ik vind het onverantwoord, er zijn gisternacht 7 mensen door de KLPD aangehouden, waaronder Xzibit.Foto! bron Ook al is hij zijn rijbewijs kwijt, gaat hij in Duitsland gewoon verder, dus het strafblad wordt leuker. Net of het Xzibit wat uitmaakt. Er zijn genoeg Gumballers die dat doen. http://www.youtube.com/watch?v=zeIUnA9R8-4 Hier het filmpje van de M6 die 310 doet. Niet Onverantwoord vind ik, niemand op de weg. Bewerkt: 1 mei 2007 door Mb. Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 3 mei 2007 Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 (bewerkt) Echt verschrikkelijk nieuws vandaag: Bloed vloeit bij Gumball 3000Gepubliceerd: donderdag 3 mei 2007 @ 21:44 Twee deelnemers aan de omstreden Gumball-rally hebben een fataal ongeluk veroorzaakt met hun Porsche 911 Turbo Techart. De Golf van Vladimir Cepuljoski (67) en zijn vrouw Margarita werd met hoge snelheid frontaal geraakt door de Porsche van Team 74. De golf was geen deelnemer aan de Gumball-rally. Het ongeluk gebeurde op de Struga-Qafasanweg vlakbij een benzinestation. De bestuurder (67 jaar) overleed ter plekke, zijn vrouw verkeerd in slechte toestand en is overgebracht naar de Intesive Care in Skopje. Na de aanrijding is Team 74 er vandoor gegaan in een BMW, maar later zijn ze alsnog aangehouden door de politie van Macedonië bij de grens met Albanië. Volgens ooggetuigen haalde de Porsche de stoet met andere hardrijdende Gumballers vlakbij een kruispunt in. Het zou volgens hun gaan om een Porsche met Russische platen. Ik vind het echt vreselijk dat dit soort ongelukken gebeuren tijdens de Gumball Rally. Het zet het in een kwaad daglicht (als dat niet al het geval was). Mijn medeleven voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Enerzijds hoort het erbij, anderzijds is het gruwelijk dat er 2 ongschuldige slachtoffers vallen. Team Polizei is gestopt met de Rally na dit ongeluk. ------------------------------------------------------------------------------------------- Update: De Gumball 3000 van dit jaar is afgelast. Na het dodelijke ongeluk van gisteren besloot de organisatie dat het niet gepast was om verder te gaan. De Rally eindigt in Bratislava Officieel persbericht van Maximillion Cooper: Issued by Maximillion Cooper on behalf of The Gumball 3000 Rally - 21.30 / 03 May 2007Following our earlier release reporting yesterday’s accident - As a sign of respect we have decided that this year's Gumball 3000 Rally will not travel any further and will end in Bratislava this evening, May 3rd 2007. As the organisers of the rally we feel that it should be stopped as a mark of respect to Vladimir Cepulyoski who died today after an accident involving one the participating drivers. We are very saddened by what has happened and feel that it would be wrong to continue. On behalf of Gumball 3000, we once again extend our deepest sympathies to his family and we are doing everything we can for them. This is the first time anything like this has happened in 9 years of travelling through over 40 countries with 1000's of drivers and it is with deep regret that I make this announcement. Maximillion Cooper Founder & CEO The Gumball 3000 Group For any media enquiries call Mission - 02074916680 Bewerkt: 3 mei 2007 door Flying Dutchman Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 Ik vind het wel vet. Lijkt me ook wel vet om mee te doen als ik geld genoeg heb voor een Aston. Of een SLR. Of een Murcielago Of een Enzo Of een Bugatti Reageren
HerrieM Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 Ik hou van snelle auto's en racen, maar de Gumball 3000 is iets wat ik niet kan waarderen. Het gaat meestal om mensen die veel geld hebben, maar dat maakt je nog geen goede coureur. Daarnaast vind ik de openbare weg de verkeerde plek om te racen. Het ongeluk in Macadonië is daar het bewijs van. Ik hoop dat de zak zwaar gestraft word. Ik ben blij dat het afgelast is, en hoop er op dat ook de organisatie wordt aangepakt, want die lokken dit gedrag uit. Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 Komen ze ook nog langs Leiden? Reageren
HerrieM Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 Komen ze ook nog langs Leiden? Ze zijn al door nederland geweest, en de race is god zijn dank nu afgelast. Dus ze komen niet meer langs. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.