Jump to content

Emulator detected?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

als ik GTA:SA opstart dan krijg ik gewoon het autorun-scherm. maar als ik dan op play GTA san andreas klik komt er een bericht met de tekst: Emulator detected! Please deactivate virtual drive and emulation software. heeft iemand anders dit ook of weet iemand een oplossing. alvast heel erg bedankt

DC

Bewerkt: door Delta Commander
Geplaatst:

Bewijs van legale GTA San Andreas geleverd, terug heropend!

Als eerste kun je proberen om "gta_sa.set" uit GTA San Andreas User Files (In Mijn Documenten) te verwijderen. Dit zorgt niet voor problemen, de volgende keer dat je GTA SA opstart komt dat bestandje gewoon weer terug, maar dan 'vernieuwd'.

Ten tweede kan je GTA San Andreas opnieuw installeren, misschien zat er een foutje in de installatie. Dan hoop ik niet dat je een fout krijgt in de zin van "cyclische redundantiefout" krijgt bij het opnieuw installeren, want dan is het duidelijk wat het probleem is: je DVD-rom is beschadigt.

Ten derde kan je nog proberen om je DVD-rom schoon te maken. Met een klein beetje water en een zachte doek, valt dat te proberen. Misschien zit er ergens een vuiltje waardoor het opstarten niet meer werkt.

Ten vierde de vraag; heb je mods geïnstalleerd? Ook dat kan het probleem zijn, bij foute installatie. En ook hierbij is het verwijderen van heet GTA San Andreas en opnieuw installeren van het spel de oplossing.

Hopelijk heb je hier wat aan :tu:.

Geplaatst:
Bewijs van legale GTA San Andreas geleverd, terug heropend!

Als eerste kun je proberen om "gta_sa.set" uit GTA San Andreas User Files (In Mijn Documenten) te verwijderen. Dit zorgt niet voor problemen, de volgende keer dat je GTA SA opstart komt dat bestandje gewoon weer terug, maar dan 'vernieuwd'.

Ten tweede kan je GTA San Andreas opnieuw installeren, misschien zat er een foutje in de installatie. Dan hoop ik niet dat je een fout krijgt in de zin van "cyclische redundantiefout" krijgt bij het opnieuw installeren, want dan is het duidelijk wat het probleem is: je DVD-rom is beschadigt.

Ten derde kan je nog proberen om je DVD-rom schoon te maken. Met een klein beetje water en een zachte doek, valt dat te proberen. Misschien zit er ergens een vuiltje waardoor het opstarten niet meer werkt.

Ten vierde de vraag; heb je mods geïnstalleerd? Ook dat kan het probleem zijn, bij foute installatie. En ook hierbij is het verwijderen van heet GTA San Andreas en opnieuw installeren van het spel de oplossing.

Hopelijk heb je hier wat aan :tu:.

bedankt dat je deze topic heropent heb, ik begrijp ook waarom je hem eerst gesloten had. ik zal deze mogelijkheden zeker proberen, maar heeft er iemand een verklaring voor waarom dit spel bij onze buren wel werkt? hier heb ik hem nl nog eens getest maar daar deed hij het wel

Geplaatst:

Omdat GTA San Andreas zeurt over Emulation programs e.d. helpen de tips hieronder misschien.

Misschien heb je Alcohol 120%/een ander uitgebreid brandprogramma (denk aan ISOtjes branden) op je computer die virituele schijven aanmaakt? Zoja, deïnstalleer eerst je virituele stations.

Zoniet, kijk of je een mounting programma zoals Deamon Tools aan hebt staan. Zet die uit.

Ik hoop dat het nu wel werkt! :Y

Werkt het nog steeds niet, probeer dan systeemherstel bij de datum dat GTA SA wel werkte.

Geplaatst:
Omdat GTA San Andreas zeurt over Emulation programs e.d. helpen de tips hieronder misschien.

Misschien heb je Alcohol 120%/een ander uitgebreid brandprogramma (denk aan ISOtjes branden) op je computer die virituele schijven aanmaakt? Zoja, deïnstalleer eerst je virituele stations.

Zoniet, kijk of je een mounting programma zoals Deamon Tools aan hebt staan. Zet die uit.

Ik hoop dat het nu wel werkt! :Y

Werkt het nog steeds niet, probeer dan systeemherstel bij de datum dat GTA SA wel werkte.

programma`s als CloneCD, Roxio Creator LE - Dell edition of Roxio MyDVD? en hou kan ik mijn virtuele station deinstalleren en wat zijn het eigelijk?

Geplaatst:
programma`s als CloneCD, Roxio Creator LE - Dell edition of Roxio MyDVD? en hou kan ik mijn virtuele station deinstalleren en wat zijn het eigelijk?

Door de hoge beveiliging in games tegen het kopiëren van Cd’s kan het zijn dat het spel niet goed functioneert of samenwerkt met de brandprogramma's, daarom moet je deze ook uitzetten. Die brandprogramma’s maken als het ware een virtuele CD aan die het spel als de echte CD-ROM of DVD ziet. Het is in ieder geval wat ingewikkeld allemaal. Maar goed, ik raad je het volgende aan te doen:

• 1. Alle virtuele CD stations uitzetten.
    2. Het spel verwijderen.
    3. Het spel installeren met de virtuele stations uit. Eventueel je virusscanner ook nog, maar ik denk niet dat dat een probleem oplevert.

Ik zie ook dat je CloneCD hebt, deze moet je sowieso uitzetten. Dit kan gewoon door op het icoon te klikken en te kiezen voor afsluiten, of iets in die zin. Zet voor de zekerheid alle programma’s uit die een eventuele bedreiging zouden kunnen vormen. Een virtueel station is lastig uit te leggen maar het is een station die er eigenlijk niet is, maar de computer denkt juist dat die er wel is. Zo kun je je onder andere met illegale praktijken bezighouden.

Geplaatst:

Dit is een teken dat programma's zoals Nero of CloneCD (of iets dergelijks) aan het werken zijn. Sluit deze programma's af (eventueel via taakbeheer => ctrl+alt+del)

Geplaatst: (bewerkt)

het zat zich idd in CloneCd, iedereen heel erg bedankt voor hun hulp :klap::bier:

Bewerkt: door Delta Commander
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...