yvea0 Geplaatst: 3 mei 2007 Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 Hey iedereen, ik heb iemand nodig die veel van flight simulator x af weet.... Je moet zo ongeveer wel weten hoe ILS werkt... Wie wilt me helpen? Heb namelijk een beetJ moeite met heb landen zoals in dit filmpje. Ik vind het nog steeds een beetje verwarrend. Ik weet hoe ik moet opstijgen, en dan automatisch naar je bestemming vliegen. maar landen lukt me echt niet... WIe wilt me helpen? Laat je naam achter en ik stuur je wel ff een pm'etje Dankjewel! Yvea0
Jowx Geplaatst: 3 mei 2007 Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 Verplaatst naar het 'Overige Genre's Forum'.
Wesley Geplaatst: 3 mei 2007 Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 Je kunt die toetsen etc. vinden als je naar je cockpit gaat, en dan F10 indrukt. Ook kun je op de linker ALT drukken, en dan naar Views -> Instrument Views -> GPS, en je moet die instrument nog hebben voor die die zendertjes. By the way, als je met ILS gaat werken, dan ben je frequenties nodig. En die kun je dus bij 1 van die instrumenten invullen. Ik ken helaas geen ILS frequenties.
yvea0 Geplaatst: 3 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 Ik snap nog steeds niet echt hoe ik moet landen..
Wesley Geplaatst: 3 mei 2007 Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 Je hebt dus een ILS frequentie nodig. Je hebt bijvoorbeeld voor de tower, ook een frequentie, zo weet ik die van Eelde Airport nog wel uit me hoofd, dat is 118.7000, maar de ILS frequentie weet ik niet. Dat venstertje met die ronde knoppen enz. en getallen dat is voor de frequenties. Dat andere venster is je GPS systeem, kan zeer belangrijk zijn als je niet weet waar je bent. Je moet de frequenties goed instellen, anders kom je niet ver de lucht in
yvea0 Geplaatst: 3 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2007 Je hebt dus een ILS frequentie nodig.Je hebt bijvoorbeeld voor de tower, ook een frequentie, zo weet ik die van Eelde Airport nog wel uit me hoofd, dat is 118.7000, maar de ILS frequentie weet ik niet. Dat venstertje met die ronde knoppen enz. en getallen dat is voor de frequenties. Dat andere venster is je GPS systeem, kan zeer belangrijk zijn als je niet weet waar je bent. Je moet de frequenties goed instellen, anders kom je niet ver de lucht in Als ik alle frequenties heb ingevuld, ga ik niet omlaag. maar blijf ik in de lucht...
Wesley Geplaatst: 5 mei 2007 Rapport Geplaatst: 5 mei 2007 (bewerkt) Ik maak dan niet vaak een ILS Approach. Maar ik weet wel dat je ook bij je GPS moet invullen waar je heen wilt. Zie hier boven, je klikt met je muis op de -D-> . Dan zie je daaronder ook van die roll dingen, dat kun je omdraaien, druk daar 2 keer op naar de rechterkant.' Vul dan de airport in waar je graag heen wilt, bijvoorbeeld " EHAM ". dat is dus (Amsterdam Schipholl Airport). En nog een tip, je moet echt GOED aanvliegen. Anders kan hij de ILS niet lezen enz. Op het plaatje hierboven zie je ook een paars driehoekje, daar vliegt die zo'n beetje boven, probeer ook precies daarboven te vliegen, dat heeft alles te maken met ILS. Verder kun je dacht ik ook een aantal tutorials volgen op FSX! Edit: Om er achter te komen naar de ILS frequenties etc. ga naar "ALT", dan naar "World", dan ga je naar "Map". Je klikt een airport aan, en je krijgt alle frequenties die je nodig bent! Bewerkt: 5 mei 2007 door Wesley_GTA
lennard169 Geplaatst: 5 september 2008 Rapport Geplaatst: 5 september 2008 Hallo Ik kan een beetje vliegen: Landen: eerst activate je je bestemming gewoon: gps>Proc>Ent (en zet de knop nav/gps op nav) daarna ga je naar je radiostack toe: daar toets je bij nav 2 de frequientie van je landings baan in (je hebt 2 vakjes 1 standy en 1 actief, dan moet je hem bij stand by intoetsen)daarna druk je op het middenste knopje(als het goed is staat de frequientie nu in het vakje van actief) dan als je dichter bij de frequintie van de landingsbaan komt begint de radion te piepen dan gaat hij vanzelf op de landings baan af. nou dat was het, ik hoop dat je er wat aan hebt. mvg. Lennard
GTA freakje Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 Lennard heeft het uitgelegd maar ik doe het ook nog. Ga naar world/map en zoek het vliegveld op waar je wilt landen. Dan staat er een lijst met frequenties. Zoek de frequentie voor jouw landingsbaan. Dan vul je hem in bij nav 1 bij stand by. Druk dan op het knopje in het midden om hem bij active te zetten. Druk dan op het zwarte knopje onder de 2 schermpjes van nav 1. Als je bij de baan in de buurt komt hoe je een soort morse code geluidje. Dan moet je eerst nog de automatische piloot approach hold aanzetten. (app) Dan gaat hij in een rechte lijn met de baan vliegen. Vergeet niet de altitude hold uit te zetten, anders dan ga je niet omlaag. (de heading hold gaat vanzelf) Zo dat was het dan. Zoek trouwens ook eens op youtube naar ILS tutorial.
Recommended Posts