Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

Weet al zeker dat GTA IV gewoon op DVD Formaat zal verschijnen op de PC.

Want met de inpak mogelijkheden op de PC kun je dat heel makkelijk verkleinen.

Denk wel dat Rockstar veel geld zal verliezen als ze het zullen uitbrengen op Blu-Ray Formaat of anders zal het wel te downloaden zijn via Steam of iets dergelijks. :)

Als het op Blu ray komt dan gaan ze zeker veel geld mislopen dan word er echt veel gedownload want als je het download heb je alleen nog maar Deamon tools nodig om het te mounten en je hebt een gevisualiseerde Blu RAY speler en dan kun je het al spelen.

Want 70% heeft denk ik nog geen Blu ray speler.

en een goeie dvd branden/dvd speler kost nu nog maar 25 euro heel goedkoop dus.

GTA 4 zal denk ik op 2 of 3 dvdtjes verschijnen.

Bewerkt: door Dwayne Forge
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dwayne Forge heeft gelijk.

De Game wordt via Steam gedownload of illgegaal maar daar gaat Rockstar wel iets tegen doen.

De Game kan zoals Dwayne Forge ook al zei worden geplaatst op twee of wel drie DVD'tjes. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dwayne Forge heeft gelijk.

De Game wordt via Steam gedownload of illgegaal maar daar gaat Rockstar wel iets tegen doen.

De Game kan zoals Dwayne Forge ook al zei worden geplaatst op twee of wel drie DVD'tjes. :)

Als het op bluray komt ja want veel gaan niet speciaal 255 voor een bluray speler betalen + nog gta 4 dan zit je rond de 300 euro.

Dus als het op 2 of 3 dvdtjes uit komt dan word er veel minder gedownload dat weet ik gewoon zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze hebben gezegt dat GTA IV veel te zwaar is voor computers en te hoge graphics heeft om op een computer te kunnen draaien, en het bijna niet lagg-vrij kan behalve als je natuurlijk een Mac Pro 32 GB Ram heb en 2x Intel Xeon Procesors (4 per stuk) hebt. Maarja dan ben je ook boven de 10.000 euro uit =D

Groetjes Niels

Ik wordt misselijk van mensen zoals jij... :(

Sorry hoor maar als je wist hoe vaak ik dát al heb moeten aan horen? "GTA 4 kan nóóit voor de PC uitkomen, de graphics zijn veel te mooi!", "PC's zijn te zwak voor GTA 4."

Ik denk/hoop dan wel dat hij gewoon een ordinaire troll is, maar hij geeft wel het voorbeeld hoe veel mensen denken over PC's :(

Als mensen zich nou gewoon een beetje konden informeren!!!!!!!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Ja inderdaad, het gezeik 'PC zijn te zwak' is gewoon crap haha.

Want een Microsoft Xbox 360 of een Sony Playstation 3 is eigenlijk gewoon een PC alleen dan in een ander jasje met een andere stuurprogramma. XD

Link to comment
Delen op andere websites

dat gelul van dat je een mega computer nodig hebt is gewoon dom...

ik heb een windows vista met een Nvidia 7650GT, dat is ook niet meer de nieuwste kaart, 1,5 gb ram pentium 4, en ik kan gewoon crysis op medium spelen, dus ik maak me echt geen zorgen....

Link to comment
Delen op andere websites

dat gelul van dat je een mega computer nodig hebt is gewoon dom...

ik heb een windows vista met een Nvidia 7650GT, dat is ook niet meer de nieuwste kaart, 1,5 gb ram pentium 4, en ik kan gewoon crysis op medium spelen, dus ik maak me echt geen zorgen....

Nee precies al jij Crysis al op Medium kan spelen moet je je ook geen zorgen maken want daar gaat GTA 4 echt niet overheen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja inderdaad, het gezeik 'PC zijn te zwak' is gewoon crap haha.

Want een Microsoft Xbox 360 of een Sony Playstation 3 is eigenlijk gewoon een PC alleen dan in een ander jasje met een andere stuurprogramma. XD

Dat is niet helemaal zo. De XBOX valt nog het meest te vergelijken met een PC qua hardware, maar ook deze console verschilt voor een groot deel, dit omdat consoles een compleet andere instructieset hebben. Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben van mening dat GTA qua vereisten zwaar overschat wordt, maar de vergelijking qua hardware tussen console en PC is niet te maken. Dit komt onder andere door de programmeerstructuur. Het schijnt dat de programmeerstructuur voor de Playstation erg efficiënt is. Dat is ook wel logisch, aangezien GTA San Andreas perfect liep op een PS2, terwijl de hardware in de PS2, te vergelijken is met een Pentium II uit 1998. (333MHz) Nu heb ik een hoop met hardware geklooit, maar ik heb never nooit GTA San Andreas werkend gekregen op een Pentium II met die kloksnelheid. De grafische processor in de PS2 is al helemaal "gedateerd", maar toch draait het GTA San Andreas.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV is vooral een geheugenvreter! Ik had eerst 2Gb PC5300 (DDR2), maar heb bij mijn nieuwe harde schijf gelijk 1Gb geheugen erbij gekocht. Geheugen is sinds de prijsverlaging heel erg goedkoop geworden; ik betaal EU 15 voor één zo'n plakje.

Als GTA IV (hopelijk) op de PC uitkomt, zet ik er nog een plakje van 1Gb bij. Dan kom ik op een totaal van 4Gb geheugen, dat voldoende moet zijn. Ook heb een een nieuwe snelle harde schijf van 750Gb met een cache van 32Mb (sinds een tijdje de opvolger van 16Mb).

Denk eraan dat bij een tekort aan geheugen, je hardeschijf als een gek z'n werk moet gaan doen. Vaak hoor je 'm dan veel ratelen, en gaat je game haperen. Je PC zal dan bepaalde bestanden op je HD zetten i.p.v. in het geheugen. Als je hier tegen die tijd last van hebt, kun je dit meestal oplossen door wat plakjes geheugen erbij te pakken. Gezien de lage prijs tegenwoordig, kun je beter gewoon flink wat geheugen inslaan (rond de 4Gb).

Daarnaast ook zorgen voor een goede videokaart. Onder de EU 200 krijg je al geweldige kaarten, zoals een Nvidia 8800GTS. Zeker een topkaart, en ook veel verkocht natuurlijk.

De processor is niet zo enorm belangrijk. Zelf heb ik een Intel E6600 (Core 2 Duo), en tijdens het gamen komt het verbruik meestal niet boven de 30% uit.

Tegen de tijd dat GTA IV op de PC verschijnt, zien we wel verder. Bang voor een slecht werkende game ben ik niet. En upgrades om het werkend te krijgen zijn veelal niet enorm duur (hangt af van wat je nu hebt natuurlijk). Met een leuk moederbord dat DDR2 of DDR3 en Core 2 Duo/Quad ondersteunt, ben je al een flink eind.

Heb je geen geld over voor bijv. meer geheugen, dan kun je meestal de grafische instellingen aanpassen. Bijv. het zichtlimiet; minder ver kijken -> minder geheugen nodig.

Mensen die zeggen dat het allemaal niet kan hebben geen verstand ervan/leven nog in het Pentium 1 tijdperk. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ja inderdaad, het gezeik 'PC zijn te zwak' is gewoon crap haha.

Want een Microsoft Xbox 360 of een Sony Playstation 3 is eigenlijk gewoon een PC alleen dan in een ander jasje met een andere stuurprogramma. XD

Dat is niet helemaal zo. De XBOX valt nog het meest te vergelijken met een PC qua hardware, maar ook deze console verschilt voor een groot deel, dit omdat consoles een compleet andere instructieset hebben. Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben van mening dat GTA qua vereisten zwaar overschat wordt, maar de vergelijking qua hardware tussen console en PC is niet te maken. Dit komt onder andere door de programmeerstructuur. Het schijnt dat de programmeerstructuur voor de Playstation erg efficiënt is. Dat is ook wel logisch, aangezien GTA San Andreas perfect liep op een PS2, terwijl de hardware in de PS2, te vergelijken is met een Pentium II uit 1998. (333MHz) Nu heb ik een hoop met hardware geklooit, maar ik heb never nooit GTA San Andreas werkend gekregen op een Pentium II met die kloksnelheid. De grafische processor in de PS2 is al helemaal "gedateerd", maar toch draait het GTA San Andreas.

De processor is ook niet het belangrijkste onderdeel bij gamen. Vaak wordt deze snelheid niet eens optimaal benut. Veelal kun je het niet werkend krijgen door een te oude videokaart (door slechte of geen ondersteuning van bepaalde drivers en/of software die nodig zijn). Ook kun je problemen krijgen door een geheugentekort. Processor heeft uiteraard ook invloed, maar het is nooit de bottleneck bij games.

Bewerkt: door Foxr
Link to comment
Delen op andere websites

Willen alle PC NOOBS hier ff hun commentaar voor hun houden dat GTA 4 veel te zwaar zou zijn voor de PC? Want nogmaals MOCHT er een verklaarbare reden zijn dat de PC versie van GTA 4 niet komt.

Zal dit NIET.. nogmaals (en lees dit 10x over..) NIET vanwege de eisen van GTA 4 zijn.

Want kinders, de systeemeisen van Crysis zullen nog altijd VEEL hoger zijn dan GTA 4.

Dus dan kan je eigenlijk tot de conclusie komen dat de zogenaamde feiten waarover men spreekt geen feiten zijn. Maar uitspraken van mensen die geen snars van de PC snappen.

Daarbij kan je kwa hardware eigenlijk niet spreken van overeenkomsten tussen de Console en PC.

Het zijn totaal verschillende specs die erin voorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

De consoles hebben inderdaad een ander structuur dan een PC.

Maar het ligt niet altijd aan de hardware wel in de meeste gevallen maar niet altijd.

Als ik de CryEngine 2 van Crysis zal vergelijken met de Unreal 3 Engine van o.a. Unreal Tournament 3 en Frontlines: Fuel of War dan kan ik aan de prestatie zien dat de Unreal 3 Engine meer neemt dan geeft en bij de CryEngine 2 is het juist het tegenovergestelde, het neemt minder maar geeft meer.

Het bericht hierboven is dus gewoon een voorbeeld, niet dat ik hier een Engine Topic van wil maken.

Zoals Markant al zei dat de consoles een ander structuur hebben dan een PC, daar ligt het niet altijd aan want GTA: San Andreas kwam wel een half jaartje later uit en is van de Sony Playstation 3 en Microsoft Xbox geport en een beetje opgekrikt waardoor het een iets zwaardere engine heeft dan van oorsprong.

Dus kort gezegt: 'Sommige Engines zuigen te veel en leveren minderen dan andere wat dus ook invloed heeft op de systeemeisen'. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is de piraterij van tegenwoordig ook nog een reden om het niet te doen. Maar ik heb wel gehoord dat de game in oktober uit zou kunnen komen voor de pc.

Link to comment
Delen op andere websites

De consoles hebben inderdaad een ander structuur dan een PC.

Maar het ligt niet altijd aan de hardware wel in de meeste gevallen maar niet altijd.

Als ik de CryEngine 2 van Crysis zal vergelijken met de Unreal 3 Engine van o.a. Unreal Tournament 3 en Frontlines: Fuel of War dan kan ik aan de prestatie zien dat de Unreal 3 Engine meer neemt dan geeft en bij de CryEngine 2 is het juist het tegenovergestelde, het neemt minder maar geeft meer.

Het bericht hierboven is dus gewoon een voorbeeld, niet dat ik hier een Engine Topic van wil maken.

Zoals Markant al zei dat de consoles een ander structuur hebben dan een PC, daar ligt het niet altijd aan want GTA: San Andreas kwam wel een half jaartje later uit en is van de Sony Playstation 3 en Microsoft Xbox geport en een beetje opgekrikt waardoor het een iets zwaardere engine heeft dan van oorsprong.

Dus kort gezegt: 'Sommige Engines zuigen te veel en leveren minderen dan andere wat dus ook invloed heeft op de systeemeisen'. :)

Daar heb je gelijk in. Maar het ligt volgens mij niet alleen aan de engine, maar ook hoe goed de maker deze optimaliseert naar dergelijke platforms.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...