Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

Het is voor mij een ramp als GTA 4 niet voor de PC zou uitkomen.

Ik vind het nogal accosiaal van Rockstart Games dat ze niet eerst de PC versie maken, Die verdomde consoles worden steeds populairder en het speelt echt klote.

Ik heb het er wel voor over om een half jaartje te wachten. Dan maar even wachten, het is niet anders.

En om GTA 4 goed te kunnen spelen, Raad ik je de volgende PC specificaties aan(opgebouwd uit de XBOX 360 versie)

Minimaal 1 GB RAM

nVidea video kaart( de versies hoger dan 6300 schat ik)

1 CD/DVD ROM drive(logisch)

Minimaal 1 CPU op meer dan 1.8 Ghz.(AMD, Intel en dergelijke)

Speakers die 3d serround kunnen ontvangen en coderen zou ook een vet effect geven op deze game.

Minimaal 3 GB vrije schijf ruimte.

Doe dat maar x2 of x3 want dat is echt veels te weinig

Ik denk:

2GB Ram

Nivdia 8000 512MB of hoger

Single Core 3.2Ghz, Dual Core 2.0 Ghz

Minimaal 7GB vrije ruimte

Je hebt helemaal gelijk! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rockstar heeft de afgelopen twee jaar verschillende console releases gedaan, geen van die is op pc uitgekomen.

Eindelijk zijn ze slim geworden en zien ze dat het echte geld in de consoles zit..

Dat zegt voldoende lijkt mij ;)

idd

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap trouwens ook niet waarom het gta 4 is, gta vice city en san andreas tellen tog ook mee lijkt me, maar iniedergeval, ik hoop dat hij wel op de pc uitkomt, maar ik zou snappen waarom niet, heel veel games voor de pc worden tegewoordig gekopieered, waardoor het duurder is om het op de pc uit te geven dan als ze dat niet doen, het moet wel winstgevend blijven

Grand Theft Auto IV, ook wel GTA IV of GTA 4 genoemd, is het elfde spel in de Grand Theft Auto-spellenreeks van Rockstar Games. Het spel wordt GTA IV genoemd omdat het gebruik maakt van een nieuwe engine en daarmee de eerste is van de vierde generatie GTA-spellen.

Bron: wikipedia

Link to comment
Delen op andere websites

AeroCool (gast)
ik snap trouwens ook niet waarom het gta 4 is, gta vice city en san andreas tellen tog ook mee lijkt me, maar iniedergeval, ik hoop dat hij wel op de pc uitkomt, maar ik zou snappen waarom niet, heel veel games voor de pc worden tegewoordig gekopieered, waardoor het duurder is om het op de pc uit te geven dan als ze dat niet doen, het moet wel winstgevend blijven

Grand Theft Auto IV, ook wel GTA IV of GTA 4 genoemd, is het elfde spel in de Grand Theft Auto-spellenreeks van Rockstar Games. Het spel wordt GTA IV genoemd omdat het gebruik maakt van een nieuwe engine en daarmee de eerste is van de vierde generatie GTA-spellen.

Bron: wikipedia

ja ik hoop dat hij SNEL uit komt als hij uit komt want deze engine is veel mooier dan de vorige gta's

Bewerkt: door dennis313
Link to comment
Delen op andere websites

'Rockstar's UK arm has handed CVG a "no comment" in response to reports that a PC version of GTA IV will release toward the end of the year.'

Bron: www.computerandvideogames.com/article.php?id=188021

Dat maakt het toch wel verdacht. Over het algemeen gebeurt het vaak dat er geen commentaar wordt gegeven, en uiteindelijk komt dat verwachte "product".

Ook bij TechZine was deze 'No Comment' gegeven overigens.

'GTA IV PC release date

One eagle-eyed reader of our blog a release date for GTA 4 for pc has been spotted in the manual of the Xbox 360 version of GTAIV. Apparently on 13th December 2008 Niko and Roman will be finding a place on your Windows start menu just in time for the Christmas. No details on what additional GTA4 PC version features will be included, if it will be a Vista-only release or what minimum hardware will be required - but best put in a word to Santa for the latest Alienware hardware just in case.

Bron: http://gamesweasel.com/blog/news/gta-iv-pc-release-date/

Ook nog gevonden, of het waar is? Ik weet het niet, maar hoop het van harte. ^_^

Groeten,

Jordy

Bewerkt: door InSan3
Link to comment
Delen op andere websites

Het is voor mij een ramp als GTA 4 niet voor de PC zou uitkomen.

Ik vind het nogal accosiaal van Rockstart Games dat ze niet eerst de PC versie maken, Die verdomde consoles worden steeds populairder en het speelt echt klote.

Ik heb het er wel voor over om een half jaartje te wachten. Dan maar even wachten, het is niet anders.

En om GTA 4 goed te kunnen spelen, Raad ik je de volgende PC specificaties aan(opgebouwd uit de XBOX 360 versie)

Minimaal 1 GB RAM

nVidea video kaart( de versies hoger dan 6300 schat ik)

1 CD/DVD ROM drive(logisch)

Minimaal 1 CPU op meer dan 1.8 Ghz.(AMD, Intel en dergelijke)

Speakers die 3d serround kunnen ontvangen en coderen zou ook een vet effect geven op deze game.

Minimaal 3 GB vrije schijf ruimte.

Doe dat maar x2 of x3 want dat is echt veels te weinig

Ik denk:

2GB Ram

Nivdia 8000 512MB of hoger

Single Core 3.2Ghz, Dual Core 2.0 Ghz

Minimaal 7GB vrije ruimte

Dikgedrukt oftewel 512 .. niet een beetje teveel? Lijkt me wel he.

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Maar ik neem aan dat zijn de recommend specs bedoelen, en niet de low specs.

Maar wat voor rommel heb je wel niet aanstaan wil je 1GB al niet gebruiken voor windows?

Dit zie je toch bij CTRL+ALT+DEL en rechts onder bij geheugengebruik?

Daar heb ik ongeveer 440/3683mb staan,met MSN,Virusscanner,SRS Audio Sandbox,Xfire,Speedbit VA en DAP.

Verder ontopic:

Is een 8000 512 niet een beetje overdreven?

denk dat ze GTA 4 al op een 7600/7800 256mb kunnen laten draaien, en 3GB aan geheugen lijkt me ook stug, denk eerder aan 1 GB tot 2 GB.

En HDD geheugen kan best rond de 10 zitten lijkt me.

Greetz

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Maar ik neem aan dat zijn de recommend specs bedoelen, en niet de low specs.

Maar wat voor rommel heb je wel niet aanstaan wil je 1GB al niet gebruiken voor windows?

Dit zie je toch bij CTRL+ALT+DEL en rechts onder bij geheugengebruik?

Daar heb ik ongeveer 440/3683mb staan,met MSN,Virusscanner,SRS Audio Sandbox,Xfire,Speedbit VA en DAP.

Verder ontopic:

Is een 8000 512 niet een beetje overdreven?

denk dat ze GTA 4 al op een 7600/7800 256mb kunnen laten draaien, en 3GB aan geheugen lijkt me ook stug, denk eerder aan 1 GB tot 2 GB.

En HDD geheugen kan best rond de 10 zitten lijkt me.

Greetz

Ik heb helemaal niks aanstaan, behalve Windows Vista zelf. Met XP zou 500Mb wel kunnen, Vista zit tegen de 1Gb. Alleen al voor Vista is 2Gb aanbevolen (neemt immers veel geheugen in beslag); veel plezier om ook nog GTAIV te draaien als je maar 1Gb geheugen hebt. Zal vast werken, maar haperen als een gek beest. Bij een geheugentekort gaat je harde schijf immers veel het werk doen; veel geratel en slechte prestaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Nou nou welk hotelletje ik verstop zit. Laat ik het zo zeggen. De MINIMALE SYSTEEMEISEN zullen GEEN 3GB geugen bevatten en 512MB geheugen op je graka. Nogmaals de MINIMALE SYSTEEMEISEN!

Dat Vista in tegendeel tot XP MINIMAAL 1 GB gebruikt betekent nog niet dat 2GB als MINIMALE SYSTEEMEIS (3e x is duidelijk vind je niet?) niet genoeg is.

Nogmaals kijk naar Crysis. Zelfs Crysis heeft als MINIMALE SYSTEEMEIS (4e..records worden gebroken) geen 3GB en een 512geheugen op de graka.

Dus niet bij voorbaat al lullen dat iemands reactie onzin is, alvorens je wat dieper in de zaken te tasten dan je oorspronkelijk zou doen.

Ow en over je bewering dat games met grote maps/kijk afstanden meer verbruiken dan gewoon.. mits de polygoonaantal laag is dan slurpt het nauwelijks meer dan een gemiddelde flashgame.

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Nou nou welk hotelletje ik verstop zit. Laat ik het zo zeggen. De MINIMALE SYSTEEMEISEN zullen GEEN 3GB geugen bevatten en 512MB geheugen op je graka. Nogmaals de MINIMALE SYSTEEMEISEN!

Dat Vista in tegendeel tot XP MINIMAAL 1 GB gebruikt betekent nog niet dat 2GB als MINIMALE SYSTEEMEIS (3e x is duidelijk vind je niet?) niet genoeg is.

Nogmaals kijk naar Crysis. Zelfs Crysis heeft als MINIMALE SYSTEEMEIS (4e..records worden gebroken) geen 3GB en een 512geheugen op de graka.

Dus niet bij voorbaat al lullen dat iemands reactie onzin is, alvorens je wat dieper in de zaken te tasten dan je oorspronkelijk zou doen.

Ow en over je bewering dat games met grote maps/kijk afstanden meer verbruiken dan gewoon.. mits de polygoonaantal laag is dan slurpt het nauwelijks meer dan een gemiddelde flashgame.

:schater:

Kan er niks anders op zeggen... :7 Ik wil jou IV wel eens zien spelen op Vista met 1Gb geheugen, ik daag je na de release wel uit. Haha

En dan ook nog eens op een mid-range Dx9 kaartje.

Bewerkt: door Foxr
Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Nou nou welk hotelletje ik verstop zit. Laat ik het zo zeggen. De MINIMALE SYSTEEMEISEN zullen GEEN 3GB geugen bevatten en 512MB geheugen op je graka. Nogmaals de MINIMALE SYSTEEMEISEN!

Dat Vista in tegendeel tot XP MINIMAAL 1 GB gebruikt betekent nog niet dat 2GB als MINIMALE SYSTEEMEIS (3e x is duidelijk vind je niet?) niet genoeg is.

Nogmaals kijk naar Crysis. Zelfs Crysis heeft als MINIMALE SYSTEEMEIS (4e..records worden gebroken) geen 3GB en een 512geheugen op de graka.

Dus niet bij voorbaat al lullen dat iemands reactie onzin is, alvorens je wat dieper in de zaken te tasten dan je oorspronkelijk zou doen.

Ow en over je bewering dat games met grote maps/kijk afstanden meer verbruiken dan gewoon.. mits de polygoonaantal laag is dan slurpt het nauwelijks meer dan een gemiddelde flashgame.

:schater:

Kan er niks anders op zeggen... :7 Ik wil jou IV wel eens zien spelen op Vista met 1Gb geheugen, ik daag je na de release wel uit. Haha

En dan ook nog eens op een mid-range Dx9 kaartje.

uhm...

Dat Vista in tegendeel tot XP MINIMAAL 1 GB gebruikt betekent nog niet dat 2GB als MINIMALE SYSTEEMEIS (3e x is duidelijk vind je niet?) niet genoeg is.

Waaruit citeer je dat ik 1GB gebruik? Ik heb als MINIMUM 2GB. Dat jij er nu 1 GB van maakt snap ik niet. Ik had het over het bizarre punt dat men 3 of 4 GB als minima zal zien.

En overigens een mid range Dx9 kaartje?

Volgens mij hadden we het over 512mb graka als minimum. En als je gezien had zijn er ook Dx10 kaarten met minder.

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zit iedereen te kutten met 512mb op je videokaart.

Dit zegt helemaal niks, pas wanneer jij een widescreen hebt moet de videokaart simpelweg meer opslaan en heeft het meer geheugen nodig. Wanneer jij een 20'' scherm hebt is 512 gewoon goed. Pas bij een widescreen heb je 1gig of meer nodig.

Waar je naar moet kijken met videokaarten is de GPU snelheid en het geheugen snelheid.

Aangezien ik verwacht dat GTA IV pas rond kerst in de winkels ligt denk ik dat de systeemeisen voor deze tijd redelijk hoog zijn.

Denk aan Dual Core, 2 gig geheugen, 15 gig hd, dx10 vga.

Het duurt nog zo lang jongens, maak je niet zo druk met dit warme weer...

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...