Jump to content

gta IV op de pc?


gta fan man

Recommended Posts

AeroCool (gast)
Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Maar ik neem aan dat zijn de recommend specs bedoelen, en niet de low specs.

Maar wat voor rommel heb je wel niet aanstaan wil je 1GB al niet gebruiken voor windows?

Dit zie je toch bij CTRL+ALT+DEL en rechts onder bij geheugengebruik?

Daar heb ik ongeveer 440/3683mb staan,met MSN,Virusscanner,SRS Audio Sandbox,Xfire,Speedbit VA en DAP.

Verder ontopic:

Is een 8000 512 niet een beetje overdreven?

denk dat ze GTA 4 al op een 7600/7800 256mb kunnen laten draaien, en 3GB aan geheugen lijkt me ook stug, denk eerder aan 1 GB tot 2 GB.

En HDD geheugen kan best rond de 10 zitten lijkt me.

Greetz

Ik heb helemaal niks aanstaan, behalve Windows Vista zelf. Met XP zou 500Mb wel kunnen, Vista zit tegen de 1Gb. Alleen al voor Vista is 2Gb aanbevolen (neemt immers veel geheugen in beslag); veel plezier om ook nog GTAIV te draaien als je maar 1Gb geheugen hebt. Zal vast werken, maar haperen als een gek beest. Bij een geheugentekort gaat je harde schijf immers veel het werk doen; veel geratel en slechte prestaties.

ik heb zelf ook windows vista en bij mij is het zelf 814/2309 MB ik denk toch dat jij van alles aan hebt

is mij de mijne isa 1 GB dus ram geheigen

Na het opstarten is het 1Gb, daarna varieert het tussen de 800Mb en 900Mb. Dan heb ik nog 2Gb (van de 3Gb totaal) over voor andere applicaties zoals games. Bij het gamen raakt daar altijd 1500+Mb van vol, dus is het verbruik tijdens het gamen meestal 2500Mb van het geheugen... en dan speel ik niet eens zo'n zware games.

nouw dat vind ik wel vreemd want hij staat al een 1 uur aan en hij gebruikt nog steets wijnig ram msn en xfire norton staat aan

lol

Ja dat hangt ook af van je totale geheugen. Hoe meer je hebt, des te meer Vista ervan gebruik zal maken. :7

Ik heb (nog wel) 2 gb. En Crysis loopt bij mij gewoon soepel dus 3gb is voor mij overbodig.

Het enige waarvoor ik 2gb extra heb gekocht + 64 bit van vista is de editor van Crysis.

Dus lijkt me ook stug dat GTA 4 meer dan 2gb nodig heeft.

(btw lange quote zeg)

ik heb ook crysis en bij mij loopt hij ook soepel

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    96

  • Shorty_D

    45

  • NilsHolgersson

    34

  • Naudin

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Ja, ik zit nu aan de minimale systeemeisen te denken.

Dan zou het dus hogere systeemeisen hebben dan Crysis. Dat is dus vrijwel onmogelijk.

nouw het is mogelijk gta is ook een groter spel dan crysis!

Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Ja, ik zit nu aan de minimale systeemeisen te denken.

Dan zou het dus hogere systeemeisen hebben dan Crysis. Dat is dus vrijwel onmogelijk.

nouw het is mogelijk gta is ook een groter spel dan crysis!

De grootte heeft verder niet zo heel veel met de systeemeisen te maken behalve mischien die van de harde schijf. De graphics, textures, draw distance etc. bepalen voor het grootste deel de systeemeisen. En in het geval van GTA IV wat toch maar een console game is zullen die niet al te hoog liggen. recommended zal het iets van een core2duo zijn met GeForce 8600 en 2GB ram voor vista of 1GB ram voor XP, 7 GB ruimte op HDD. Dit is niks officieels maar denk dat het redelijk in de buurt zal zitten. minimaal ligt nog wel lager maar daar durf ik zo niks over et zeggen omdat ik niet weet hoeveel je er met opties uit kan halen.

Link to comment
Delen op andere websites

AeroCool (gast)
http://www.computerandvideogames.com...88021&site=cvg

Rockstar's UK arm has handed CVG a "no comment" in response to reports that a PC version of GTA IV will release toward the end of the year.

Advertisement:

In January we reported that French retailers had been cited as the source for an October 2008 release for the sequel on PC, and yesterday German e-tailer City Disc had a PC version down for November.

City Disc has now amended its listing to give an October 30, 2008 release, and translated accompanying text now apparently reads: "The release date for GTA 4 for PC has not yet been confirmed by the Publisher, Take 2. The release date is not guaranteed and is open to change."

(Thanks to Evo Gamer for the tip off and the translation).

As we pointed out before, it took GTA III and its sequels around six to eight months to make the leap to the mouse and keyboard crowd, so a late 2008 release for GTA IV on PC would be in keeping with tradition. But it doesn't officially exist. Yet.

Dit bericht zegt vrij veel. Ze zouden het ontkennen als hij er niet zou komen (denk ik), omdat ze dan de kans hebben dat de verkoop op ps3/xbox360 zal stijgen!

dit las ik in een andr topic

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook wel dat GTA IV op de PC uitkomt want GTA San Andreas kwam ook eerst uit op de PS2 en nog een ander

ding welke weet ik niet meer maar na een jaartje ongeveer kwam GTA San Andreas ook op de PC uit en GTA IV en San Andreas zijn bijna hetzelfde wat hetzelfde een beetje is weet ik niet want ik heb GTA IV niet maar ik denk wel dat het op de PC uitkomt

Bewerkt: door dakkiono
Link to comment
Delen op andere websites

Pardon? Zit je nou aan minimale systeemeisen te denken? Zelfs met aanbevolen systeemeisen verwacht ik geen 3GB. Dus een videokaart met bijvoorbeeld minimaal 512MB als systeemeis. Nee kerel dan zitten we een minimaal een jaar verder.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet in welk holletje jij verstopt zit, maar mijn Windows gebruikt nu al bijna 1Gb van mijn geheugen. Ik weet zeker dat 2-3Gb nodig is om zo'n game lekker te kunnen draaien. Liefst 3-4Gb natuurlijk.

Ook het geheugen van de videokaart moet wel rond de 512Mb zijn. Met mijn 256Mb videokaart zit ik al helemaal tegen het limiet aan bij het gamen (bijv. Hitman Blood-Money). Zo'n grote landschappen en textures als bij GTA IV vergt nog veel meer van je geheugen (ook het geheugen van je videokaart)!

Jou reactie is onzin; wat eerder is gezegd over de hogere systeemeisen is volledig correct. Huidige games verslurpen al een grote hoeveelheid geheugen, games met grote maps en kijkafstanden verslurpen vele malen meer! :duh:

Maar ik neem aan dat zijn de recommend specs bedoelen, en niet de low specs.

Maar wat voor rommel heb je wel niet aanstaan wil je 1GB al niet gebruiken voor windows?

Dit zie je toch bij CTRL+ALT+DEL en rechts onder bij geheugengebruik?

Daar heb ik ongeveer 440/3683mb staan,met MSN,Virusscanner,SRS Audio Sandbox,Xfire,Speedbit VA en DAP.

Verder ontopic:

Is een 8000 512 niet een beetje overdreven?

denk dat ze GTA 4 al op een 7600/7800 256mb kunnen laten draaien, en 3GB aan geheugen lijkt me ook stug, denk eerder aan 1 GB tot 2 GB.

En HDD geheugen kan best rond de 10 zitten lijkt me.

Greetz

Ik heb helemaal niks aanstaan, behalve Windows Vista zelf. Met XP zou 500Mb wel kunnen, Vista zit tegen de 1Gb. Alleen al voor Vista is 2Gb aanbevolen (neemt immers veel geheugen in beslag); veel plezier om ook nog GTAIV te draaien als je maar 1Gb geheugen hebt. Zal vast werken, maar haperen als een gek beest. Bij een geheugentekort gaat je harde schijf immers veel het werk doen; veel geratel en slechte prestaties.

ik heb zelf ook windows vista en bij mij is het zelf 814/2309 MB ik denk toch dat jij van alles aan hebt

is mij de mijne isa 1 GB dus ram geheigen

Na het opstarten is het 1Gb, daarna varieert het tussen de 800Mb en 900Mb. Dan heb ik nog 2Gb (van de 3Gb totaal) over voor andere applicaties zoals games. Bij het gamen raakt daar altijd 1500+Mb van vol, dus is het verbruik tijdens het gamen meestal 2500Mb van het geheugen... en dan speel ik niet eens zo'n zware games.

nouw dat vind ik wel vreemd want hij staat al een 1 uur aan en hij gebruikt nog steets wijnig ram msn en xfire norton staat aan

lol

Ja dat hangt ook af van je totale geheugen. Hoe meer je hebt, des te meer Vista ervan gebruik zal maken. :7

Ik heb (nog wel) 2 gb. En Crysis loopt bij mij gewoon soepel dus 3gb is voor mij overbodig.

Het enige waarvoor ik 2gb extra heb gekocht + 64 bit van vista is de editor van Crysis.

Dus lijkt me ook stug dat GTA 4 meer dan 2gb nodig heeft.

(btw lange quote zeg)

ik heb ook crysis en bij mij loopt hij ook soepel

dan is het nog maar de vraag op welke instellingen. bij mij loopt het soepel met alles op high. ultra high is gewoon nog onmogelijk....

even over dat geheugen. met 3GB draai je geen dual channel meer, wat de handel dus aardig vertraagt. in die gevallen is het soms mogelijk dat 2GB beter draait.

Link to comment
Delen op andere websites

ey forum leden,

komt gta4 ook op de PC ik weet niet of het zo blijft dat die op de Xbox360 en ps3 komt.

hoe ging dat eigenlijk bij gta san andreas? was het daar zo:

ze zijden dat die op de PS2,Xbox, en PC kwam of zijden ze:

hij komt op de PS2 en Xbox. en dat die later toch ook op de PC kwam.

dus de vraag is eigenlijk......als ze zeggen:hij komt op de Xbox360 en de PS3 dan komt die op geen ander of komt die meschien naar een half jaar ook op de PC?

ik zou het wel stom vinden als die niet op de PC uit komt :muur::cry:

gr. gta fan man

Hij komt ook op PC uit.

Link to comment
Delen op andere websites

dan is het nog maar de vraag op welke instellingen. bij mij loopt het soepel met alles op high. ultra high is gewoon nog onmogelijk....

even over dat geheugen. met 3GB draai je geen dual channel meer, wat de handel dus aardig vertraagt. in die gevallen is het soms mogelijk dat 2GB beter draait.

Met 3Gb kun je ook dual-channel draaien: 2x 1024 en 2x 512 = 3072Mb (3Gb)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook wel dat GTA IV op de PC uitkomt want GTA San Andreas kwam ook eerst uit op de PS2 en nog een ander

ding welke weet ik niet meer maar na een jaartje ongeveer kwam GTA San Andreas ook op de PC uit en GTA IV en San Andreas zijn bijna hetzelfde wat hetzelfde een beetje is weet ik niet want ik heb GTA IV niet maar ik denk wel dat het op de PC uitkomt

GTA IV en SA hetzelfde?!!?! WTF?! Gast, laat je nakijken, vergeleken met IV is SA een regelrecht kutspel [/font]!!! :schater::schater::schater:

Nee, even serieus, ik heb beide games gespeeld, en je kan alleen qua graphics al de game gewoon niet vergelijken... Je slaat achterover uit je stoel, de eerste keer dat je IV ervaart... Het is een verademing, zo'n vette game. Geduld dus! Hij komt zeker wel uit op de PC, Take2 laat die inkomsten niet liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV en SA hetzelfde?!!?! WTF?! Gast, laat je nakijken, vergeleken met IV is SA een regelrecht kutspel [/font]!!! :schater::schater::schater:

Dat is inderdaad zo :D , SA was in 2004 een enorm goed, mooi, spel, iets wat ze in die tijd nauwelijks kenden. (jezus, het lijkt wel of ik iets zeg over de jaren 80! :D ) Alleen nu is het 3 1/2 jaar later en nu is SA helemaal uit en IV in...

Nee, even serieus, ik heb beide games gespeeld, en je kan alleen qua graphics al de game gewoon niet vergelijken... Je slaat achterover uit je stoel, de eerste keer dat je IV ervaart... Het is een verademing, zo'n vette game. Geduld dus! Hij komt zeker wel uit op de PC, Take2 laat die inkomsten niet liggen.

Hoogstwaarschijnlijk komt de PC versie een tijd later zodat meer mensen de xbox 360 versie of de PS3 versie kopen, en ze laten niks weten over de PC versie omdat sommige mensen dan denken, ja, dan moet ik hem toch maar voor de PS3 of XBOX 360 kopen. Vervolgens laten ze hem een 1/2 tot 1 jaar later komen zodat echte GTA verzamelaars hem vervolgens ook nog eens op de PC kopen, dubbele consoles, dubbele winst. Als ze nu al zouden zeggen dat hij voor de PC uitkwam zou niemand hem voor de PS3 of XBOX 360 kopen.

Am I right or not?

P.S. Na een lange tijd denken mensen alsnog "laten we hem maar voor de PS3 of XBOX 360 kopen." alhoewel, als ze te lang wachten zijn mensen er al op uitgekeken, dus Rock* moet het precies of tijd uitbrengen, niet te lang, niet te kort.

Link to comment
Delen op andere websites

ik hoop dat hij ong

Windows: XP, VISTa

Geheugen: 2Gig

Video : 128mb

Processor: 2.30 Duo Core

mag ook hooger ik hoop dat Rockstar het voor Juli bekend maakt dat die ook voor pc komt dan weet ik wat ik moet aanschaffen

Link to comment
Delen op andere websites

trouwens over dat werkgeheugen daar heb je echt niet veel van nodig hoor ik speel COD4 met 700mb werkgeheugen (komt messchien om dat ik game geheugen heb) en ik heb 4gb (duel channel) en ik denk dat je wel een prossesor klok snel heid van 5.0Ghz nodig heb en je moet niet heel veel programma's mee laten draaien bv internet,Xfire msn enz.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit ook regelmatig de explorer zelf af in taakbeheer (proces: explorer.exe).

Deze verbruikt vergt (bij Vista) veel van je PC en kan later gemakkelijk weer herstart worden.

Bij het spelen van TES4: Oblivion heeft me dit vaak geholpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...