JHH Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 (bewerkt) Ik heb (tot mijn grote spijt) totaal geen verstand van computers. Ik hoop daarom dat jullie mij in jip en janneke taal kunnen duidelijk maken wat er mis is met mijn pc. Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe pc gekocht. IK game totaal niet veel, daarom heb ik ook gezegd dat dat absoluut geen prioriteit is, maar dat als ik eens een spel wil spelen (San Andreas heb ik als voorbeeld zelfs genoemd!) dat ik dan niet meteen mijn pc kan vervangen. Toen werd gezegd dat een Packard Bell iSTART F9130 (met Vista) prima voor mij is, aangezien ik het vooral wil gebruiken voor muziek en school. Mijn vorige pc trok San andreas niet, maar nu met een nieuwe pc en toch een vrij oud spel dacht ik dat deze het wel aan zou kunnen, dus ik SA gekocht. Ik installeren, wat blijkt... het blijft haperen! Ik heb hier dus echt de ziekte van, want ik heb mijn spaargeld uitgegeven aan een pc (niet veel, maar het is een nieuwe pc!) en krijg je na 2 dagen dit gezeik al, heeft iemand een oplossing voor mij? Voor zover ik de specificaties snap zijn dit ze: CPU Type DualCore Intel Pentium D 915, 2800 MHz (14 x 200) Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200 Video kaart ATI RADEON XPRESS 200 Series (256 MB) 3D Acceleratie ATI Radeon Xpress 200 (RC410) Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (110111163188) Geluidskaart Realtek ALC888 @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller Harde schijf ST3320820AS ATA Device (320 GB, 7200 RPM, SATA-II) Optische Station ATAPI DVD W DH16W1P ATA Device Deze informatie heb ik van Lavalys Everest gehaald, maar heb geen flauw idee of jullie hier wat mee kunnen... Als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie maar vragen en bijzeggen waar ik dat kan vinden :$ BVD iig!! Bewerkt: 4 mei 2007 door JHH Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 Probeer zoveel mogelijk dingen te updaten, zoals patches en drivers voor je ATI kaart. Die kan je hier (voor Windows XP) vinden. Misschien is het een idee om je grafische kaart te vervangen.. dit is wel één van de betere onboardkaarten, maar als gamekaart is hij niet erg geschikt. De rest van je systeem ziet er erg goed uit, ik denk dat het probleem ligt bij je grafische kaart. Probeer daarom ook zoveel mogelijk de resolutie en de kwaliteit te verlagen. Daarnaast is het aan te raden processen op de achtergrond stop te zetten zoals, internet of MSN. Reageren
JHH Geplaatst: 4 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 En wat raad je dan aan als grafische kaart? Bedankt voor deze snelle reactie! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 En wat raad je dan aan als grafische kaart?Bedankt voor deze snelle reactie! Dat is moeilijk te zeggen, want ik weet niet wat bijvoorbeeld jou prijsklasse is. Heb je liever een goedkopere, of juist een duurdere kaart. Heb je daarnaast nog een bepaalde voorkeur voor het soort/merk. Misschien kun je iets gedetailleerder hier op ingaan. Daarnaast kun je natuurlijk altijd even op Google zoeken naar goede kaarten en wellicht de meningen van anderen lezen. Reageren
headhunterke Geplaatst: 4 mei 2007 Rapport Geplaatst: 4 mei 2007 Ik heb (tot mijn grote spijt) totaal geen verstand van computers. Ik hoop daarom dat jullie mij in jip en janneke taal kunnen duidelijk maken wat er mis is met mijn pc.Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe pc gekocht. IK game totaal niet veel, daarom heb ik ook gezegd dat dat absoluut geen prioriteit is, maar dat als ik eens een spel wil spelen (San Andreas heb ik als voorbeeld zelfs genoemd!) dat ik dan niet meteen mijn pc kan vervangen. Toen werd gezegd dat een Packard Bell iSTART F9130 (met Vista) prima voor mij is, aangezien ik het vooral wil gebruiken voor muziek en school. Mijn vorige pc trok San andreas niet, maar nu met een nieuwe pc en toch een vrij oud spel dacht ik dat deze het wel aan zou kunnen, dus ik SA gekocht. Ik installeren, wat blijkt... het blijft haperen! Ik heb hier dus echt de ziekte van, want ik heb mijn spaargeld uitgegeven aan een pc (niet veel, maar het is een nieuwe pc!) en krijg je na 2 dagen dit gezeik al, heeft iemand een oplossing voor mij? Voor zover ik de specificaties snap zijn dit ze: CPU Type DualCore Intel Pentium D 915, 2800 MHz (14 x 200) Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200 Video kaart ATI RADEON XPRESS 200 Series (256 MB) 3D Acceleratie ATI Radeon Xpress 200 (RC410) Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (110111163188) Geluidskaart Realtek ALC888 @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller Harde schijf ST3320820AS ATA Device (320 GB, 7200 RPM, SATA-II) Optische Station ATAPI DVD W DH16W1P ATA Device Deze informatie heb ik van Lavalys Everest gehaald, maar heb geen flauw idee of jullie hier wat mee kunnen... Als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie maar vragen en bijzeggen waar ik dat kan vinden :$ BVD iig!! Ik denk eerder dat haperen eerder met RAM zal te maken hebben (aangezien je 256 Mb op je grafische kaart hebt) Hoeveel MB RAM heb je staan? Als je niet weet wat je moet doen: start => uitvoeren => typ in dxdiag Dan krijg je een kader met daarin vele gegevens over je pc. Kijk bij geheugen en daar zie je het aantal MB RAM staan ;-) Reageren
ifc3 Geplaatst: 5 mei 2007 Rapport Geplaatst: 5 mei 2007 Ik heb (tot mijn grote spijt) totaal geen verstand van computers. Ik hoop daarom dat jullie mij in jip en janneke taal kunnen duidelijk maken wat er mis is met mijn pc.Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe pc gekocht. IK game totaal niet veel, daarom heb ik ook gezegd dat dat absoluut geen prioriteit is, maar dat als ik eens een spel wil spelen (San Andreas heb ik als voorbeeld zelfs genoemd!) dat ik dan niet meteen mijn pc kan vervangen. Toen werd gezegd dat een Packard Bell iSTART F9130 (met Vista) prima voor mij is, aangezien ik het vooral wil gebruiken voor muziek en school. Mijn vorige pc trok San andreas niet, maar nu met een nieuwe pc en toch een vrij oud spel dacht ik dat deze het wel aan zou kunnen, dus ik SA gekocht. Ik installeren, wat blijkt... het blijft haperen! Ik heb hier dus echt de ziekte van, want ik heb mijn spaargeld uitgegeven aan een pc (niet veel, maar het is een nieuwe pc!) en krijg je na 2 dagen dit gezeik al, heeft iemand een oplossing voor mij? Voor zover ik de specificaties snap zijn dit ze: CPU Type DualCore Intel Pentium D 915, 2800 MHz (14 x 200) Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200 Video kaart ATI RADEON XPRESS 200 Series (256 MB) 3D Acceleratie ATI Radeon Xpress 200 (RC410) Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (110111163188) Geluidskaart Realtek ALC888 @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller Harde schijf ST3320820AS ATA Device (320 GB, 7200 RPM, SATA-II) Optische Station ATAPI DVD W DH16W1P ATA Device Deze informatie heb ik van Lavalys Everest gehaald, maar heb geen flauw idee of jullie hier wat mee kunnen... Als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie maar vragen en bijzeggen waar ik dat kan vinden :$ BVD iig!! Ik denk eerder dat haperen eerder met RAM zal te maken hebben (aangezien je 256 Mb op je grafische kaart hebt) Hoeveel MB RAM heb je staan? Als je niet weet wat je moet doen: start => uitvoeren => typ in dxdiag Dan krijg je een kader met daarin vele gegevens over je pc. Kijk bij geheugen en daar zie je het aantal MB RAM staan ;-) Zelfs met een nVidia Geforce 6100 onboard kun je een beetje fatsoenlijk GTA San Andreas doen. Maar even hierover: Op hoeveel MB staat je videokaart INGESTELD (oftewel hoeveel neemt hij van het ram geheugen?). Dit kun je in de BIOS zien (druk bij het opstarten op DELETE(Asus, MSI) of op F2 (Asrock) en dan staat er wel ergens iets waar je dat kunt instellen. Dan zou ik hem op 128mb zetten (256mb heeft weinig zin). Reageren
headhunterke Geplaatst: 5 mei 2007 Rapport Geplaatst: 5 mei 2007 Ik heb (tot mijn grote spijt) totaal geen verstand van computers. Ik hoop daarom dat jullie mij in jip en janneke taal kunnen duidelijk maken wat er mis is met mijn pc.Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe pc gekocht. IK game totaal niet veel, daarom heb ik ook gezegd dat dat absoluut geen prioriteit is, maar dat als ik eens een spel wil spelen (San Andreas heb ik als voorbeeld zelfs genoemd!) dat ik dan niet meteen mijn pc kan vervangen. Toen werd gezegd dat een Packard Bell iSTART F9130 (met Vista) prima voor mij is, aangezien ik het vooral wil gebruiken voor muziek en school. Mijn vorige pc trok San andreas niet, maar nu met een nieuwe pc en toch een vrij oud spel dacht ik dat deze het wel aan zou kunnen, dus ik SA gekocht. Ik installeren, wat blijkt... het blijft haperen! Ik heb hier dus echt de ziekte van, want ik heb mijn spaargeld uitgegeven aan een pc (niet veel, maar het is een nieuwe pc!) en krijg je na 2 dagen dit gezeik al, heeft iemand een oplossing voor mij? Voor zover ik de specificaties snap zijn dit ze: CPU Type DualCore Intel Pentium D 915, 2800 MHz (14 x 200) Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200 Video kaart ATI RADEON XPRESS 200 Series (256 MB) 3D Acceleratie ATI Radeon Xpress 200 (RC410) Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (110111163188) Geluidskaart Realtek ALC888 @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller Harde schijf ST3320820AS ATA Device (320 GB, 7200 RPM, SATA-II) Optische Station ATAPI DVD W DH16W1P ATA Device Deze informatie heb ik van Lavalys Everest gehaald, maar heb geen flauw idee of jullie hier wat mee kunnen... Als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie maar vragen en bijzeggen waar ik dat kan vinden :$ BVD iig!! Ik denk eerder dat haperen eerder met RAM zal te maken hebben (aangezien je 256 Mb op je grafische kaart hebt) Hoeveel MB RAM heb je staan? Als je niet weet wat je moet doen: start => uitvoeren => typ in dxdiag Dan krijg je een kader met daarin vele gegevens over je pc. Kijk bij geheugen en daar zie je het aantal MB RAM staan ;-) Zelfs met een nVidia Geforce 6100 onboard kun je een beetje fatsoenlijk GTA San Andreas doen. Maar even hierover: Op hoeveel MB staat je videokaart INGESTELD (oftewel hoeveel neemt hij van het ram geheugen?). Dit kun je in de BIOS zien (druk bij het opstarten op DELETE(Asus, MSI) of op F2 (Asrock) en dan staat er wel ergens iets waar je dat kunt instellen. Dan zou ik hem op 128mb zetten (256mb heeft weinig zin). Ik had het nier over zijn videokaartgeheugen... dat is groot genoeg. Ik bedoelde zijn werkgeheugen, waqnt dat staat er niet bij vermeld. Ik vermoed dus dat het dat wel zal zijn, aangezien de rest van zn pc dik in orde is Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.