Jump to content

Vraagje over bunny hoppen in VCS

BaasB

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje. Ik vond het altijd ontzettend leuk om in GTA San Andreas op een BMX rond te scheuren, vooral omdat je er zo leuk mee kan bunny hoppen. Het leuke aan die bunny hops vond ik ook: Als je er een beetje inzicht in kreeg, kon je echt van gebouw naar gebouw springen, waardoor je echt hoog kunt komen. Toen ik hoorde dat er ook een BMX in Vice City Stories zat, was het eerste wat ik dacht: Yeah, bunny hoppen!!! :D Maar nu heb ik Vice City Stories, en blijkt dat je met een bunny hop maar ongeveer een halve meter van de grond afkomt...

Ik had gehoord dat je op de ene manier wel kan modden met Liberty City Stories en Vice City Stories, dat je dingen kon toevoegen aan het spel door ze op je memory stick te zetten. Het kan zijn dat hiermee een soort cheat-device bedoeld werd. Mijn vraag is dan: Bestaat er een mod of een andere mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je in Vice City Stories hoger kan bunny hoppen? Ik zou dan graag willen dat je ongeveer net zo hoog kan bunny hoppen als in GTA San Andreas. Niet dat je te hoog kunt bunny hoppen, want dan is het ook niet leuk meer.

En als zo'n mod niet bestaat, zou een ervaren modder die dan misschien kunnen maken? :$

Voor degenen die geen idee hebben wat een bunny hop is, dit is een bunny hop in GTA San Andreas:

untitledpo9.gif

En dit is het miezerige bunny hopje wat je in Vice City Stories kunt doen:

b08089d0a02wm4.gif

P.S Ik wist niet zo goed of ik dit topic nou in het modding forum moest plaatsen, of in het VCS forum. Uiteindelijk heb ik het toch maar in het VCS forum geplaatst, sowieso omdat hier over het algemeen meer mensen komen. Maar als ie toch meer in het modding forum thuis hoort, zou een moderator+ hem dan a.u.b. willen verplaatsen? :)

Alvast héél hartelijk bedankt voor degene die mijn vraag wil beantwoorden. _O_

Delen op andere websites

Ik heb absoluut geen idee of er een mod van is, en ik kan er al helemaal geen maken.

Maar hoe bunny-hop je eigenlijk?

Want als je op Circle drukt dan schiet je gewoon?

Je doet een bunny hop door op pijltje naar onderen te drukken, oftewel dit knopje:

sonypspwl1.png

Tenminste, als je Vice City Stories op de PSP hebt. Op de PS2 doe je een bunny hop met de L1 knop. ;) Alleen je komt helaas maar ongeveer een halve meter van de grond af, dus je kunt bijna niks met zo'n bunny hop (ik vraag me echt af waarom ze de bunny hop hebben toegevoegd aan Vice City Stories, je kunt er volgens mij helemaal niks mee?).

Iemand anders die mijn vraag misschien wel kan beantwoorden? :)

Delen op andere websites

Iemand anders die mijn vraag misschien wel kan beantwoorden? :)
Ik denk niet dat er een directe modificatie is voor het ''bunny hoppen'', maar als ik het me goed herinner is het mogelijk om met de cheatdevice hoger te springen, want je kan dan gebruik maken van bepaalde effecten zoals ''Hover Cars'', maar volgens mij zit er ook een bunny hop functionaliteit in. Ik weet het niet zeker, omdat ik niet zo heel veel bezig ben met de cheatdevice, ik speel liever het spel. Mijn collega Pieter van den II, kortweg Pietje II is hier wel veel mee bezig dus je zou kunnen wachten op zijn antwoord of stuur hem een vriendelijke PB (gaat over het algemeen sneller). Maar jouw PSP moet de cheatdevice wel ondersteunen, maar daar gaan we verder niet op in. Ik wens je wel heel veel succes en mocht er nog wat wezen dan zeg je het maar hoor. ;)
Delen op andere websites

Ik denk wel dat het mogelijk is om een code te creëren door middel van het Cheatdevice, Edisoncarter (van GTAForums.com) heeft namelijk een heel code-systeem opgesteld waarmee je hex-codes, coördinaten, triggers en weet ik veel allemaal in kan voeren zodat je bepaalde effecten kan creëren en kan toepassen in het spel (zoals onbeperkte hoeveelheid kogels, eeuwig leven, voertuigen die kunnen vliegen, noem maar op). Deze codes zijn gewoon te schrijven met Kladblok, en vervolgens moet je ze plaatsen in de map '/cheats/vcs' op je memory card (alleen als je Cheatdevice geïnstalleerd hebt, anders gaat die vlieger niet op).

Echter heb ikzelf totaal geen idee hoe die codes werken. Er zit weliswaar een beschrijving meegeleverd bij het pakket van Cheatdevice die je kan downloaden, maar dan nog heb ik geen verstand van die codes. Je zou ze wel kunnen leren, maar dat vergt volgens mij nogal wat tijd (zowel het toepassen ervan als het ervaring daardoor opdoen). Je zou dus eventueel op GTAForums.com kunnen vragen of iemand die de codes wel beheerst een code zou kunnen opstellen waarmee je hoger zou kunnen springen met de BMX, maar ik vrees dat je hier (op GTAForum.nl) niet echt verder geholpen kan worden (mocht er hier wel iemand zijn die deze kennis beheerst, je zou ons dan heel erg helpen!).

Verder zou je natuurlijk ook gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die je al hebt als je over Cheatdevice beschikt (als je natuurlijk het bijgeleverde lijstje 'Topcheats' hebt ingevoerd). Wanneer je de cheat 'Hovercars' aanzet, kan je met de Upbutton.gif-toets opstijgen. Zo zijn er nog wel meer cheats die eventueel een 'bunny hop-look-a-like' zouden kunnen toepassen. Tja, het is niet veel, maar je moet toch wat. :7

Niettemin wens ik je erg veel succes toe voor het zoeken naar de code zodat je hoger kan bunny hoppen! :)

Bewerkt: door Pietje II
Delen op andere websites

Ik heb een paar manieren geprobeert om een hogere bunny hop te maken:

- Step up/down op 4 meter zetten, deze gaat wel heel onrealistisch en als je er een filmpje van maakt ben je bij het ene frame aan het afzetten en volgende frame ben je weer geland (cheatdevice nodig)

- Perfect Traction, Down=Car Hop cheat (DOWN, LEFT, UP, L1, R1, TRIANGLE, CIRCLE, X) deze kan je gebruiken zonder cheatdevice, alleen met cheatdevice kan je gravity wat lager zetten zodat je hoger springt. Het nadeel hiervan is dat het alleen met auto's werkt en niet met fietsen/motors. (zie filmpje waar ik over caravan spring met auto, gravity staat op 0,5g).

- reverse gravity cheat, deze is de beste alleen het opstijgen gaat wat sloom en je kunt zo hoog gaan als je wilt, zo is het misschien minder leuk omdat je elke sprong haalt. Voor deze heb je wel cheatdevice nodig, je activeert de cheat door in cheatmenu naar gravity te gaan (die blauw gekleurd is) en dan op X klikken (wordt geel en er staat up=reverse gravity achter). Als je nu op up toets drukt ga je met -1g omhoog als hij eerst op 1g stond (zie 2de filmpje).

Ik weet niet of je cheatdevice hebt of dat het mogelijk is om die op jouw psp te draaien maar je kan nog altijd de Perfect Traction, Down=Car Hop cheat gebruiken (let op je springt dan niet zo hoog als ik omdat bij mij gravity op 0,5g staat.

Bewerkt: door Gta-killer
Delen op andere websites

Ik heb een paar manieren geprobeert om een hogere bunny hop te maken:

- Step up/down op 4 meter zetten, deze gaat wel heel onrealistisch en als je er een filmpje van maakt ben je bij het ene frame aan het afzetten en volgende frame ben je weer geland (cheatdevice nodig)

- Perfect Traction, Down=Car Hop cheat (DOWN, LEFT, UP, L1, R1, TRIANGLE, CIRCLE, X) deze kan je gebruiken zonder cheatdevice, alleen met cheatdevice kan je gravity wat lager zetten zodat je hoger springt. Het nadeel hiervan is dat het alleen met auto's werkt en niet met fietsen/motors. (zie filmpje waar ik over caravan spring met auto, gravity staat op 0,5g).

- reverse gravity cheat, deze is de beste alleen het opstijgen gaat wat sloom en je kunt zo hoog gaan als je wilt, zo is het misschien minder leuk omdat je elke sprong haalt. Voor deze heb je wel cheatdevice nodig, je activeert de cheat door in cheatmenu naar gravity te gaan (die blauw gekleurd is) en dan op X klikken (wordt geel en er staat up=reverse gravity achter). Als je nu op up toets drukt ga je met -1g omhoog als hij eerst op 1g stond (zie 2de filmpje).

Ik weet niet of je cheatdevice hebt of dat het mogelijk is om die op jouw psp te draaien maar je kan nog altijd de Perfect Traction, Down=Car Hop cheat gebruiken (let op je springt dan niet zo hoog als ik omdat bij mij gravity op 0,5g staat.

Vet allemaal.

Ik wist niet eens dat dit kon :dans:

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...