-Roy- Geplaatst: 7 mei 2007 Rapport Geplaatst: 7 mei 2007 Hallo allemaal, ik heb sinds ik deze pc heb een probleem. DOS programma's worden erg scheef en onscherp weergegeven. Denk bijv. aan de BIOS setup. In Windows heb ik iets soort gelijks. Het Command Prompt werkt goed, mits het windowed is. Zodra het full screen is, wordt de weergave echt bagger. Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd (ookal heb ik het gevoel dat dit niet nodig was). Het scherm functioneerd goed op andere pc's dus dat is de oorzaak niet. Op internet kon ik er niets over vinden dus lijkt het mij geen vaak voorkomend probleem. Mijn specs: Intel P4 640 3192 MHZ (2MB L2 cache) ATi Radeon X740XL 128 MB PCI-E 1024 MB RAM MSI MS-7091 (Moederbord) Weten jullie misschien waardoor dit komt en hoe dit op te lossen is? Alvast bedankt voor de moeite! Reageren
ifc3 Geplaatst: 12 mei 2007 Rapport Geplaatst: 12 mei 2007 Hallo allemaal, ik heb sinds ik deze pc heb een probleem. DOS programma's worden erg scheef en onscherp weergegeven. Denk bijv. aan de BIOS setup. In Windows heb ik iets soort gelijks. Het Command Prompt werkt goed, mits het windowed is. Zodra het full screen is, wordt de weergave echt bagger. Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd (ookal heb ik het gevoel dat dit niet nodig was). Het scherm functioneerd goed op andere pc's dus dat is de oorzaak niet. Op internet kon ik er niets over vinden dus lijkt het mij geen vaak voorkomend probleem. Mijn specs: Intel P4 640 3192 MHZ (2MB L2 cache) ATi Radeon X740XL 128 MB PCI-E 1024 MB RAM MSI MS-7091 (Moederbord) Weten jullie misschien waardoor dit komt en hoe dit op te lossen is? Alvast bedankt voor de moeite! Dat ligt aan je TFT-scherm. Reageren
Wrieh Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Probeer eens je beeldscherm intestellen(onderaan je beeldscherm zitten een paar knoppen.) Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Probeer eens je beeldscherm intestellen(onderaan je beeldscherm zitten een paar knoppen.) Dat denk ik niet. ""Het"" ligt aan de native resoluitie van je beeldscherm. Die is hoger dan 640x480 (max. res.) Reageren
nick11123 Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 ^ het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm aangezien roy heeft gezegd dat het aan het scherm niet kan liggen omdat die goed funcioneert op andere PC maargoed, kan je er misschien een screen van maken. hoe het eruit ziet? want misschien is er wel iets mis met je je video kaart. en als je dit daarvoor niet had moet het denk ik wel aan je Video kaart liggen en geeft hij nou alleen het beeld in DOS en BIOS setup programma,s zo raar ? of is het ook wat in Windows of met het gamen ofso Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 ^het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm aangezien roy heeft gezegd dat het aan het scherm niet kan liggen omdat die goed funcioneert op andere PC maargoed, kan je er misschien een screen van maken. hoe het eruit ziet? want misschien is er wel iets mis met je je video kaart. en als je dit daarvoor niet had moet het denk ik wel aan je Video kaart liggen en geeft hij nou alleen het beeld in DOS en BIOS setup programma,s zo raar ? of is het ook wat in Windows of met het gamen ofso Dat betekend: Het programma draait niet op de native resolutie van het scherm. Klaar. Is gewoon zo. Laat alles gewoon op de Maximum resolutie van je scherm lopen. Reageren
-Roy- Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 ^het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm aangezien roy heeft gezegd dat het aan het scherm niet kan liggen omdat die goed funcioneert op andere PC maargoed, kan je er misschien een screen van maken. hoe het eruit ziet? want misschien is er wel iets mis met je je video kaart. en als je dit daarvoor niet had moet het denk ik wel aan je Video kaart liggen en geeft hij nou alleen het beeld in DOS en BIOS setup programma,s zo raar ? of is het ook wat in Windows of met het gamen ofso Dat betekend: Het programma draait niet op de native resolutie van het scherm. Klaar. Is gewoon zo. Laat alles gewoon op de Maximum resolutie van je scherm lopen. Kun je dan ergens de resolutie van je BIOS/DOS instellen dan? Naar mijn inziens niet... Ik vind het wel gek want op de pc hiervoor werkte het wel gewoon naar behoren. Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 (bewerkt) ^het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm aangezien roy heeft gezegd dat het aan het scherm niet kan liggen omdat die goed funcioneert op andere PC maargoed, kan je er misschien een screen van maken. hoe het eruit ziet? want misschien is er wel iets mis met je je video kaart. en als je dit daarvoor niet had moet het denk ik wel aan je Video kaart liggen en geeft hij nou alleen het beeld in DOS en BIOS setup programma,s zo raar ? of is het ook wat in Windows of met het gamen ofso Dat betekend: Het programma draait niet op de native resolutie van het scherm. Klaar. Is gewoon zo. Laat alles gewoon op de Maximum resolutie van je scherm lopen. Kun je dan ergens de resolutie van je BIOS/DOS instellen dan? Naar mijn inziens niet... Ik vind het wel gek want op de pc hiervoor werkte het wel gewoon naar behoren. Die resolutie kun je niet instellen. Mischien had je bij die andere pc een ander scherm? Edit: of een andere bios? Bewerkt: 17 mei 2007 door ifc3 Reageren
-Roy- Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 ^het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm aangezien roy heeft gezegd dat het aan het scherm niet kan liggen omdat die goed funcioneert op andere PC maargoed, kan je er misschien een screen van maken. hoe het eruit ziet? want misschien is er wel iets mis met je je video kaart. en als je dit daarvoor niet had moet het denk ik wel aan je Video kaart liggen en geeft hij nou alleen het beeld in DOS en BIOS setup programma,s zo raar ? of is het ook wat in Windows of met het gamen ofso Dat betekend: Het programma draait niet op de native resolutie van het scherm. Klaar. Is gewoon zo. Laat alles gewoon op de Maximum resolutie van je scherm lopen. Kun je dan ergens de resolutie van je BIOS/DOS instellen dan? Naar mijn inziens niet... Ik vind het wel gek want op de pc hiervoor werkte het wel gewoon naar behoren. Die resolutie kun je niet instellen. Mischien had je bij die andere pc een ander scherm? Edit: of een andere bios? Zelfde scherm en de pc was ook van Medion, alleen dan een vorige versie. Deze hebben we toen ingeruild omdat hij te warm werd. Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 ^het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm aangezien roy heeft gezegd dat het aan het scherm niet kan liggen omdat die goed funcioneert op andere PC maargoed, kan je er misschien een screen van maken. hoe het eruit ziet? want misschien is er wel iets mis met je je video kaart. en als je dit daarvoor niet had moet het denk ik wel aan je Video kaart liggen en geeft hij nou alleen het beeld in DOS en BIOS setup programma,s zo raar ? of is het ook wat in Windows of met het gamen ofso Dat betekend: Het programma draait niet op de native resolutie van het scherm. Klaar. Is gewoon zo. Laat alles gewoon op de Maximum resolutie van je scherm lopen. Kun je dan ergens de resolutie van je BIOS/DOS instellen dan? Naar mijn inziens niet... Ik vind het wel gek want op de pc hiervoor werkte het wel gewoon naar behoren. Die resolutie kun je niet instellen. Mischien had je bij die andere pc een ander scherm? Edit: of een andere bios? Zelfde scherm en de pc was ook van Medion, alleen dan een vorige versie. Deze hebben we toen ingeruild omdat hij te warm werd. Zou je dan eens een foto van het probleem kunnen sturen ofzo? Reageren
-Roy- Geplaatst: 18 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Normaal gesproken is het zo: Bij mij is het zo: Je begrijpt natuurlijk wel dat dit bloedirritant is, vooral als er delen buiten het schermbereik vallen. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben. Alvast bedankt... Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Normaal gesproken is het zo: Bij mij is het zo: Je begrijpt natuurlijk wel dat dit bloedirritant is, vooral als er delen buiten het schermbereik vallen. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben. Alvast bedankt... Dan rek je het beeld uit en verplaats je het met de menu knop die ergens op het scherm staat. Dit staat ook in de handleiding van het scherm, maar met kijken (de meeste mensen vergeten dit) & denken kom je er ook. Reageren
-Roy- Geplaatst: 18 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Maar in Windows is het beeld wel gewoon goed; het schiet dus niet op om dat telkens te veranderen. Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Maar in Windows is het beeld wel gewoon goed; het schiet dus niet op om dat telkens te veranderen. Als het goed is onthoud hij die instellingen per resolutie. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.