Jump to content

Harde schijf (fout?)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heey,

Ik wou zojuist een backup maken van mij C schijf. Dus ik ruim hem op enz. Ik kijk en er is 8.49 GB gebruikt. Ik kom binnen en doe CTRL-A. Hiermee selecteer je alles (ook de verborgen bestanden). En er blijkt maar 5.39 GB in gebruik te zijn. Dus waarom ziet WIndows dat er 8.49GB in gebruik is terwijl er maar 5.39GB echt in gebruik is?

EDIT:

Aight... ook hetzelfde verhaal met D.

Ongeveer 38GB in gebruik, Bij eigenschappen van de schijf zegtie 41.

Maar een afwijking van 3 GB kan wel, dat is ongeveer 1/10 verschil. Maar bij C is het toch wel iets meer dan 1/3 verschil? Er klopt dus iets niet met Windows... En kom niet aan met ''Herinstalleer Windows'' of ''Gooi je oude backup erop''. Want dat heb ik al gedaan.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

op je harde schijf staan normaalgezien verborgen bestanden. deze kan je zichtbaar maken door in je hardeschijf op extra->mapopties->weergave en dan helemaal vanonder verborgen bestanden weergeven te klikken. als je nu alles selecteert zou hij t goed moeten doen

Geplaatst: (bewerkt)
Dit gaat over schijfinhoud, en niet over processorkracht of iets dergelijks :duh:

Wat hij bedoelt is als je teveel programma's tergelike tijd aanhebt staan dat er danoverwerk meot worden gedaan en die bestanden slaatie dan op op de hardeschijf.Ik raad je aan om event e kijken bij windows taakbeheer Druk Ctrl+Alt+delete.

En kijk even bij prestaties.

Kijk bij wisselbestand. bij mij staat ie op dit moment op 380. en zit dus ongeveer 2/3 vol als het balkje vol is dan kun je wat programma's uitschakelen of een nieuw MB-ram stikje kopen.

Als dit hier boven niet het geval is kun je altijd proberen een andere hardeschijf in je computer doen en kijken of hij daar het zelfde doet.Doet hij het zelfde dan kun je het beste even een kijkje nemen in je BIOS.

Groeten Jensbrinkman

Bewerkt: door jensbrinkman
Geplaatst:

Daar ligt het ook niet aan, het is maar een dertiende (1/13) en dat vind ik weinig :puh:.

En aan Windows ligt het ook niet, bij een andere schijf die veeeel groter is is er maar 1GB erschil. En bij de superkleine schijf klopt het precies.

Geplaatst:
Daar ligt het ook niet aan, het is maar een dertiende (1/13) en dat vind ik weinig :puh:.

En aan Windows ligt het ook niet, bij een andere schijf die veeeel groter is is er maar 1GB erschil. En bij de superkleine schijf klopt het precies.

Dan is dus waarschijnlijk je grote schijf kapot.

Geplaatst:
Dan is dus waarschijnlijk je grote schijf kapot.

:schater: Geloof je het zelf? Waarschijnlijk is het ene gewoon een schatting, en bij de andere telt hij alles exact.

Geplaatst:

Kan best kapot zijn hoor.

Als sectoren beschadigd zijn op een HD markeert hij dat gewoon als gebruikte ruimte.

en een HD van 60 Gig, dat duid al op een niet zo jonge hardeschijf...

Koop een nieuwe (maak backup, zet backup terug) en klaar.

Geplaatst:

Het is een HD van 160GB verdeeld in 3 partities. En met 1 partitie is alles nog goed. Maar ik kwam erachter dat 2 partities een beetje rood waren in het menu ''Defragmenteer'' Dat zal ik dus blauw moeten krijgen :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...