Jump to content

Draadloos internet beveiligen


peter99

Recommended Posts

het is misschien een domme vraag maar hoe beveilig je je draadloos internet ?

Want me pa heeft sinds een paar dagen internet op een draadloze router (ADSL 2+ modem router 54G turbo)

En dan heb ik nog 2 vraagjes :

1.waar kan je outlook express of een betere versie gratis vinden ? nodig voor een 2e comp.

2.Mn pa kan met zn outlook express zn mails niet meer ophalen nadat we draadloos internet hebben.

Hij kan zn mails alleen maar op de server van hetnet ophalen , hoe komt dit ?

Alvast bedankt

Bewerkt: door peter99
Link to comment
Delen op andere websites

het is misschien een domme vraag maar hoe beveilig je je draadloos internet ?

Want me pa heeft sinds een paar dagen internet op een draadloze router (ADSL 2+ modem router 54G turbo)

En dan heb ik nog één vraagje : waar kan je outlook express of een betere versie gratis vinden ?

Alvast bedankt

Een draadloze internetverbinding is eigenlijk heel makkelijk te beveiligen. Zoek in de handleiding van de router het interne ip-adres van de router op, en ga erheen via je browser (bijv IE of FireFox). Het adres moet er zo uitzien: http://192.168.*.*/

*Deze plekken kunnen varieren van 0 tot 255

Eenmaal in je interface van je router kun je vaak ergens de knop beveiliging of security vinden. In mijn geval kom ik daar via Wireless > Security. Vervolgens kun je als het goed is je verbinding beveiligen met een zelf gekozen code. Deze moet je goed bewaren om in te voeren op alle computers die verbinding mogen maken met de router.

Ootlook Express zit als het goed is al gratis op elke computer met Windows. Te vinden onder Start > Alle Programma's > Ootlook Express. Als dat bij jou niet zo is zou je eens op de website van Microsoft kunnen kijken bij downloads. Veel succes met beide problemen.

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

het is misschien een domme vraag maar hoe beveilig je je draadloos internet ?

Want me pa heeft sinds een paar dagen internet op een draadloze router (ADSL 2+ modem router 54G turbo)

En dan heb ik nog 2 vraagjes :

1.waar kan je outlook express of een betere versie gratis vinden ? nodig voor een 2e comp.

2.Mn pa kan met zn outlook express zn mails niet meer ophalen nadat we draadloos internet hebben.

Hij kan zn mails alleen maar op de server van hetnet ophalen , hoe komt dit ?

Alvast bedankt

Beveiliging doe je met behulp van WEP of WPA encryptie, er zal wel wat over in het boekje staan dat bij de router hoorde.

Over Outlook Express, misschien dat er hier ergens een link tussenstaat naar eentje die je wil. Mocht het niet goed werken, dan is er altijd nog het programma Mozilla Thunderbird, met nagenoeg dezelfde functies.

Het tweede geval, ik weet het niet zeker. Het kan aan het ontbreken van een verbinding met het internet liggen, misschien een firewall die het tegenhoudt, of het programma heeft niet de goede instellingen. Geeft het ook een foutmelding?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...