Jump to content

Transparantie Pictogram Tekst

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een achtergrond gemaakt met Photoshop. De achtergrond heeft een bepaalde donkerblauwe kleur (#1B1C20). Maar het vakje waar de tekst onder de pictogrammen op het bureaublad in staat is niet transparant maar helemaal wit. Mijn vermoede is dat het komt omdat de zwarte letters anders niet leesbaar zullen zijn. Maar is er een manier op dat te veranderen in bijvoorbeeld een transparant vakje en witte tekens?

Zoals op deze screenshot te zien is, is het vakje met de tekst wit:

123zj6.png

Ik heb bij Eigenschappen voor Beeldscherm al de kleur op '#1B1C20' gezet zodat de pictogrammen zelf wel transparant zijn.

1233wb7.png

Dit werkte dus wel voor het pictogram zelf maar niet voor het tekstvak daaronder. Zou iemand mij kunnen helpen met het tekstvak transparant te maken?

Geplaatst:

Zo te zien heb je Windows XP. Toen ik mijn computer kocht, met Windows XP, toen waren ze al automatisch transparant. Ook toen ik een andere achtergrond erop zette. Ik zal het even proberen met een zelfgemaakte om te kijken of hij dan nog steeds transparant is... Nee dat zijn ze niet. Volgens mij is daar ook geen optie voor, maar als je een achtergrond kiest die al standaard op je computer staat, zijn ze wel transparant.

In ieder geval zijn de achtergronden die je van het internet haalt (rechtermuisknop - als achtergrond instellen) wel met transparante logo's, dus misschien kan je hem uploaden en dan als achtergrond instellen?

Veel succes! :)

Geplaatst:

dit ligt aan wat voor soort wallpaper is. ik geloof dat je alleen .jpg kan gebruiken. een andere geeft inderdaad een achtergrond aan je text

Geplaatst:
dit ligt aan wat voor soort wallpaper is. ik geloof dat je alleen .jpg kan gebruiken. een andere geeft inderdaad een achtergrond aan je text

En .bmp ook. Net even gekeken wat voor types de standaard achtergronden waren, .jpg en .bmp.

Geplaatst:

Ja, bedankt het is gelukt. Ik maakte gebruik van een PNG. Ik heb hem even veranderd in JPG en het werkt! Bedankt :).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...