Jump to content

Gedicht tekst in een muziek nummer bewerken.

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

Ik heb een gedicht geschreven en heb een leuk bijpassend muziek nummer. Nu wil ik dat als je dat muziek nummer op je pc afspeelt dat je dan die tekst van het gedicht in beeld ziet dat het zegmaar naar onder weg beweegt en boven weer in beeld komt. Met wat voor programmatje kan ik dit maken?

Geplaatst:

Het is misschien wel mogelijk met Microsoft PowerPoint 2003. Voor een of andere contest heb ik er laatst wat mee zitten te proberen en dat leek wel enigzins op wat jij wil.

Met het programma is het mogelijk om ten eerste al de muziek af te laten spelen. Daarnaast kan je regels als een soort "movie ending credits" over je beeld laten glijden, wat tevens mogelijk is apart van elkaar in te vullen (dus niet allemaal tegelijk). Op deze manier kan je elke regel synchroniseren met de muziek.

Hoe dat in z'n werk gaat? Open een presentatie en maak maar één slide aan. Zet hierin elke regel van je gedicht in een apart tekstvak. Daarna voeg je aan elke tekstvak een aangepast animatie toe, er was bij mij eentje die "credits" heette. Wanneer de animatie moet beginnen zet je op "samen met de vorige" of iets in die trand. Daarna zet je de timing goed door dubbelklik op zo'n animatie te doen. Hiervoor moet je dan wel weten hoeveel er tussen de twee regels zit.

Geplaatst:

Wij hebben alleen een hele oude powerpoint, waar je echt bijna niets mee kan volgens mij 2000...? Is er niet een ander programmatje? Wat legaal te downloaden is? Of kan het mischien met Movie Maker?

Geplaatst:

Met movie maker is inderdaad een goede optie, maar welk effect bedoel je precies? Dat het eerst naar onder gaat(het gedicht) en dan terug naar boven? Of naar onder en dan start het terug bovenaan?

Geplaatst:
Met movie maker is inderdaad een goede optie, maar welk effect bedoel je precies? Dat het eerst naar onder gaat(het gedicht) en dan terug naar boven? Of naar onder en dan start het terug bovenaan?

Nou kijk ik neem een video-clip bijv: Van Ne-Yo - So Sick, dan wil ik mijn gedicht-tekst in die video-clip hebben dat je zegmaar de zinnetjes van boven af door de clip langzaam naar beneden ziet gaan. Ik weet alleen niet hoe ik dat erin maak...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...