Jump to content

Internet doet het niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey ik heb een probleem..

M'n hele internet is weg! Nouja niet weg.. Ik zal het even uitleggen.

NOTE: IP's mag ik hier niet typen, weet ik, maar dit zijn interne IP's dus daar kun je niks mee :)

Ik zit op msn zoals gewoonlijk (lol) en opeens is m'n internet weg. Ik kijk bij "Netwerkverbindingen", daar staat bij "Lan Verbinding" "Verbonden". Ook het lampje brandt op de router en de lampjes bij de stekker van m'n kabel, en die waar de kabel in m'n computer gaat, branden, er is dus verbinding. Ook de drie lampjes op de router branden, die werkt dus ook goed.

M'n broertje en de rest van het huis heeft wél internet. Ik dus niet. M'n e-mail, msn, internet etc. doen het allemaal niet, omdat er geen verbinding is. Maar er is wél verbinding.

Dus ik kijk bij "Netwerkverbindingen", klik op "LAN verbinding", en bij "IP" staat nu opeens iets dergelijks als 169.43.754.32. Het domein van onze router is iets van 10.0.0.150 tot 10.0.0.170. Eerst was mijn IP "10.0.0.155", nu opeens iets dergelijks als 169.43.754.32. Dit valt buiten het bereik van m'n router en daarom kan ik dus geen contact maken.

Het rare is dat dit nu de tweede keer is dat ik dit heb. Toen ik de vorige keer dit had, heb ik er een losse netwerkkaart ingestopt (daarvoor gebruikte ik de kaart op m'n moederbord) en toen werkte alles weer goed. Nu heb ik nog steeds die losse kaart erin, maar nu komt het probleem weer.

Ligt het aan m'n drivers? Wat ook wel raar is: het ip waarin m'n oude is veranderd (m'n oude was 10.0.0.150 en m'n nieuwe 169.43.754.32) is dezelfde als waarin'ie de eerste keer was veranderd. Nu staat datzelfde IP, iets dergelijks als 169.43.754.32, er weer, en m'n router kan dus geen contact maken omdat dat niet in z'n bereik is.

Hoe komt dit, wat moet ik doen?? Ik kan echt niks, zit nu op m'n moeders laptop..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, Grtz Puma.

Geplaatst:

Probeer de router eens te resetten (dit doe je door er kort de stroom vanaf te halen). Controleer ook je netwerkstekkers of ze goed aangesloten zijn.

Geplaatst:

Zoals hier boven wordt vermeld.. Haal alle stekkers er een 20 seconden uit, Heb je er een rauter tussen zitten. Haal die er ook uit. Daarna er weer in. Dan de verbinding herstellen op je com. En dan moet alles goed zijn.

Wel nog een vraagje heb je draadloos internet?

Geplaatst:

Geen draadloos internet, maar m'n broertje heeft wél internet en die zit achter dezelfde router..

En daarbij komt dat er iets veranderd in de instellingen van m'n netwerkgedoe, want het lampje brandt dus waar m'n kabel m'n computer ingaat, en bij de router; er is dus verbinding. Op de router branden 3 groene lampjes, die is dus ook oké. Bij Netwerkverbindingen staat dat er verbinding is. Alleen m'n IP zit buiten het bereik van de router, er is dus iets wat dat veranderd. Dat heeft denk ik niks met m'n router etc. te maken want ik ben de enigste op het netwerk hier thuis die dit heeft.

Ik heb met Windows Defender (voor spyware etc.) gescanned, niks gevonden. Ik ben nu met NAV aan het scannen, nog steeds bezig, al verwacht ik niet dat het iets met spyware zal zijn.

Ik denk dat de drivers kapot zijn, al weet ik dat niet zeker..

Geplaatst:
Geen draadloos internet, maar m'n broertje heeft wél internet en die zit achter dezelfde router..

En daarbij komt dat er iets veranderd in de instellingen van m'n netwerkgedoe, want het lampje brandt dus waar m'n kabel m'n computer ingaat, en bij de router; er is dus verbinding. Op de router branden 3 groene lampjes, die is dus ook oké. Bij Netwerkverbindingen staat dat er verbinding is. Alleen m'n IP zit buiten het bereik van de router, er is dus iets wat dat veranderd. Dat heeft denk ik niks met m'n router etc. te maken want ik ben de enigste op het netwerk hier thuis die dit heeft.

Ik heb met Windows Defender (voor spyware etc.) gescanned, niks gevonden. Ik ben nu met NAV aan het scannen, nog steeds bezig, al verwacht ik niet dat het iets met spyware zal zijn.

Ik denk dat de drivers kapot zijn, al weet ik dat niet zeker..

Zorg er anders voor dat iedereen in het netwerk een static-ip heeft, zodat ze nooit out-of-range kunnen vallen. Dit zou, in ieder geval tijdelijk, het probleem kunnen verhelpen.

Geplaatst:

Dan moet je dus 't IP veranderen.. Dat heb ik de vorige keer ook geprobeerd, maar ik kwam er maar niet achter hoe ik dat moest doen..

Hoe doe je dat, intern IP veranderen?

Geplaatst: (bewerkt)

als het resetten niet werkt

dan kanje ook de cd van je router gebruiken

als het goed is kanje dan je pc opnew configureren met je router

(volg de aanwijzingen van de cd)

en kijk even of offline werken aanstaat in je internet browser

ik heb ook wellis gehad dat daardoor me msn en internet browser enzo niet werkte

Bewerkt: door Biocount
Geplaatst:
Dan moet je dus 't IP veranderen.. Dat heb ik de vorige keer ook geprobeerd, maar ik kwam er maar niet achter hoe ik dat moest doen..

Hoe doe je dat, intern IP veranderen?

Probeer eens wat hier staat. Het is dan wel voor een ander probleem maar het zou ook moeten werken voor die van jouw.

Ik heb overigens je titel aangepast, was wel een erg lange en het voegt niet zoveel toe eigenlijk :).

Geplaatst:

Probeer ook eens een ander besturingssysteem (bv. een Ubuntu live cd/dvd) en kijk of daar hetzelfde gebeurt. Is dat niet zo, dan is het Windows.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...