Jump to content

Filmprogrammatje

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik heb een filmcatalogus op Exel gemaakt met duur, leeftijd, etc... Maar nu zou ik graag een programmatje willen (maken) dat d.m.v. bep. zoektermen of uitsluitingen bijv. Alle kinderfilms eruit haalt. Dus weet iemand waar ik zo'n programmatje kan vinden of hoe ik het kan maken? Natuurlijk kan ik altijd CTRL + F gebruiken, maar dit vind ik iets te simpel. ik zou graag als ik bijv: 2004 intik, ik een lijst van alle ingevoerde films van het jaar 2004 krijg.

Kristof.

Bewerkt: door kristof01
Geplaatst:
Limewire downloaden...

Link: De download-link!

Limewire is toch ilegaal?

Weet ik niet!

Limewire zelf is opzich niet illegaal. Maar het feit dat er bestanden mee gedeeld worden waar niet voor betaald is, is wél illegaal. Maar wat ik begrijp uit je verhaal is dat je een soort database wilt maken met al je films waar je vervolgens met wat simpele zoekcriteria een aantal juiste films eruit kan filteren. Ik raad je aan om te leren werken met Access van Microsoft (office). Daarmee kun je gemakkelijk databases aanmaken en als je een klein beetje verstand hebt van SQL, dan kun je zo een zoekmachine maken voor je database. Je moet er wel enig verstand van hebben, maar bekijk de helpdocumentatie van Access maar eens. Veel succes.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...