Jump to content

Welke kopen: Xbox 360 of PS3?

Welke console moet ik volgens jullie kopen?  

53 leden hebben gestemd

1. 1. XBOX of Playstation 3

• Playstation 3
      30
    • XBOX 360
      14

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi allemaal!,

ik kom vaak op dit forum, maar besloot me aan te melden omdat ik een vraag heb over de 2 consoles.

Ik ben namelijk van plan binnenkort een console te kopen, maar ben er niet helemaal uit welke dat zou worden. De XBOX is weliswaar een stukje ouder, maar ik heb er nog nooit klachten over gehoord. Ik heb ongeveer 2,5 jaar geleden de PS2 gekocht en ben totaal niet tevreden over deze console geweest. De PS2 was na een jaar al kapot, maakte krassen op de cd's en maakte rare geluiden en kon vervolgens de cd's niet meer lezen. Ik weet dus niet of de Playstation 3 te vergelijken is met de PS2. Ik zou dus daarom naar jullie meningen, tips en/of ervaringen willen vragen. :engel:

• Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Gta-killer

4

• Mania-92

3

• Stubling

3

• DenkaanHenk

2

Geplaatst:

Een Xbox maakt ook krassen op de cd's

Ik zou voor de ps3 gaan...

Maar dat is mijn keuze ;)

* Er zijn veel mensen met de klachten over de X360 vanwege de lens..

Mvg :bier:

Geplaatst:

Beide hebben wezenlijke voordelen, en ik denk dat de mensen in het Games Forum daar beter op in kunnen gaan. Ik verplaats het topic dus even voor je, naar het Console subforum.

Geplaatst:
Beide hebben wezenlijke voordelen, en ik denk dat de mensen in het Games Forum daar beter op in kunnen gaan. Ik verplaats het topic dus even voor je, naar het Console subforum.

OK, thanx ;)

Geplaatst:

Je had even kunnen zoeken naar vergelijkbare topic's, deze jou toch echt een stap verder zouden kunnen helpen. ;)

De hardware van de Xbox 360 is niet altijd even betrouwbaar. Gelukkig heeft Microsoft een goeie service zodat je snel weer een nieuwe console hebt. En de bestaande foutjes worden er ook langzaam uit gehaalt, gelukkig. :) Dus dat is wel een punt wat je tegen zou kunnen houden, maar echt heel veel zou je je er niet op hoeven vastpinnen. Een belangerijker punt waar je naar moet kijken is het spellenaanbod. Ik weet niet van wat voor soort spellen je houd, dus kan ik niet resoluut een console aanraden. ;)

Geplaatst:

Playstation 3 natuurlijk, het is welliswaar wel wat duurder, en als je nog te jong bent voor een baantje ofzo om dat te verdienen, en geen 600 euro kan ophoesten zou ik toch de 360 nemen, is ook wel vet, maar mijn voorkeur is de ps3, waarom weet ik niet echt, het voelt gewoon goed!

hopelijk maak je een goede keuze,

mark

Geplaatst: (bewerkt)
Je had even kunnen zoeken naar vergelijkbare topic's, deze jou toch echt een stap verder zouden kunnen helpen. ;)

De hardware van de Xbox 360 is niet altijd even betrouwbaar. Gelukkig heeft Microsoft een goeie service zodat je snel weer een nieuwe console hebt. En de bestaande foutjes worden er ook langzaam uit gehaalt, gelukkig. :) Dus dat is wel een punt wat je tegen zou kunnen houden, maar echt heel veel zou je je er niet op hoeven vastpinnen. Een belangerijker punt waar je naar moet kijken is het spellenaanbod. Ik weet niet van wat voor soort spellen je houd, dus kan ik niet resoluut een console aanraden. ;)

De spellen die ik graag doe vallen dan in de categorie:

- shooters (bijv. Call of Duty, BattleField, Fear, Splinter Cell, Black)

- racegames (Gran Turismo, PGR)

- overige actiegames als GTA IV natuurlijk

- ik ben verder niet zo gek van die spellen als Halo, al vond ik Prey wel leuk.

bedankt voor de link trouwens ;)

Bewerkt: door Stubling
Geplaatst:

Playstation 3 is beter maar maar als je naar de prijs kijkt vind ik hem te duur 600 euro voor iets wat maar iets beter is dan 400 euro.

Geplaatst:

De spellen die ik graag doe vallen dan in de categorie:

- shooters (bijv. Call of Duty, BattleField, Fear, Splinter Cell, Black)

- racegames (Gran Turismo, PGR)

- overige actiegames als GTA IV natuurlijk

- ik ben verder niet zo gek van die spellen als Halo, al vond ik Prey wel leuk.

bedankt voor de link trouwens ;)

GTAIV, Call Of Duty en Gran Turismo komt voor de PS3, Zoals hierboven al is vermeld maakt de lens krassen op de cdtjes. Dit komt omdat er op de lens geen kussentjes zitten.

Verder is de PS3 er ook nog maar net. Dus daar kennen ook veel foutjes inzitten.

MVG,

Rullez

Ik zou voor de Xbox 360 gaan. Ik heb hem ook. Het is een erg goede console. Iedereen hoor je er over. Er zijn ook goede spellen op. Er zijn meer goede spellen op dan op de PS3. En de controller vind ik fijner in de hand. Op de Xbox 360 heb je Call of Duty 2 en 3. Op de PS3 alleen Call of Duty 3. Call of Duty 2 is veel beter want daar heb je sneeuw en woestijn gebieden. En dat heb je in Call of Duty 3 niet. En ik kan het weten want ik heb ze allebei. The Godfather voor de Xbox 360 is ook een goede aanrader. Het is een erg goede game. Het lijkt op GTA. Ook is de 360 versie van The Godfather hellemaal verbeterd. Hele mooie graphics. Nieuwe missies wapens en voertuigen. En je kan ook andere mafia leden inhuren om met je mee te vechten. Ook kun je politie agenten omkopen huizen kopen zaken afpersen compounds overnemen en banken overvallen. Kortom een perfecte game hellemaal in een perfect jasje.

Bewerkt: door DenkaanHenk
Geplaatst:

ALS ik er 1 ga kopen wordt het een PS3. Die Xbox 360 maakt krassen op je DVD"s, en Sony heeft veel exclusives. Zo hoop ik nog op de release van Chrono Break.

Geplaatst:

Het is niet bij alle xbox 360 consoles zo hoor. Bij die mijne is het niet. En bij die van al me vrienden ook niet. Wel krast tie films. Spellen meestal niet hoor.

Geplaatst:

als er een kras op de CD zit krijg je toch een nieuwe van Ms? en ik ken ook mensen met een Xbox 360 en die krast ook niet, je moet gewoon zorgen dat de console recht staat , en niet kan wankelen.

ff ontopic,

je moet gewoon de console nemen waar jij je goed bij voelt en die jij het liefst zou willen hebben, dat is voor mij de ps3, voor jouw misschien niet.....

succes met je keuze!

mark

Ik zou de Playstation 3 nemen, omdat die, simpel gezegd, beter is ^_^ . De 360 is ook goed, alleen de PS3 beter :). De prijs is duurder, maar het is het waard :YHier is een vergelijking. ;)

Succes met het kiezen :cya:

m.v.g. Steel Dogg ;)

Bewerkt: door Steel Dogg
Geplaatst:

Ik ben hier laatst ook mee bezig geweest en ik heb de ps3 gekozen (moet hem nog kopen, mag ik pas aan einde van schooljaar).

Hier wat punten waarom ik voor ps3 heb gekozen:

-geen 60 euro per jaar voor xbox live betalen (als je geen xbox live neemt is spel want je kunt niet online).

-ps3 heeft tot nu toe minder problemen als 360 (zoals bekraste dvd's, ring of death enz.)

-hardware van ps3 is beter, hierdoor zullen ps3 games er binnekort beter uit zien als 360 games (als ontwikkelaars de hardware beter door hebben)

-je hebt een blu-ray speler, voor het geval dat blu-ray de toekomst wordt, hoef je geen losse speler meer te kopen.

-de prijs van 200 euro extra heb je er na een 3 jaar terugverdient omdat ps3 online niks kost.

Er zijn ook wat nadelen aan ps3 zoals dat playstation online bij de ps2 slecht was en het niet zeker is of die bij ps3 evengoed als xbox live gaat worden.

Ik kies dus voor een ps3 maar dat is natuurlijk eigen mening, je moet gewoon wat over bijde consoles opzoeken en kijken welke het best bij je past, als je bijvoorbeeld halo een supervet spel vind en je kent weinig goede ps3 exclusives dan kun je misschien beter xbox 360 nemen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...