Jump to content

Welke kopen: Xbox 360 of PS3?

Welke console moet ik volgens jullie kopen?  

53 leden hebben gestemd

1. 1. XBOX of Playstation 3

• Playstation 3
      30
    • XBOX 360
      14

Recommended Posts

Geplaatst:

In eerste instantie zou ik naar de games kijken. Hier en hier staan lijsten van alle games die voor beide platformen aan zijn gekondigd, maar het gaat natuurlijk vooral om de exclusieve games en reeksen. Zo heeft de Xbox 360 een aantal ijzersterke shooters/actiegames, zoals Halo 3, Gears of War, BioShock, Mass Effect en Lost Planet, een rijtje waar de PS3 qua shooters voorlopig niet tegenop kan. Verder heeft de 360 Project Gotham Racing en Forza Motorsport, maar daar tegenover staat Gran Turismo op de PS3. Wat ik persoonlijk een nadeel vind aan het aanbod van de 360 is dat het vooral om shooters en actiongames gaat en dat er, afgezien van die genres, weinig aan exclusives te halen valt.

Daar tegenover staat de PS3 met een wat variërender aanbod: Final Fantasy, Gran Turismo en Killzone zijn games een paar hele sterke franchises voor de PS3 en dan mag ik Metal Gear Solid 4 natuurlijk ook niet vergeten. Verder zijn er nog wel meer goede games die voor beiden uitkomen, maar daar kan ik zo gauw niet op komen.

Vraag jezelf af, hou je vooral van shooters of ben je meer een liefhebber van de PS3-games die ik genoemd heb?

Dan nog een aantal hardware-gerelateerde dingen: Het klopt dat de PS3 qua hardware sterker is dan de Xbox 360. Dat betekent echter niet per defenitie dat PS3-games mooier worden, maar ik denk dat je over een jaar of twee wel verschil ziet. Niet heel veel, maar het is er wel. Van een dergelijk klein verschil in graphics zou ik me als ik jou was niet laten beïnvloeden, er zijn belangrijker dingen die je keuze bepalen.

Dan nog de kwestie Blu-Ray versus DVD; Ik heb zelf een hele tijd geroepen dat Blu-Ray gegarandeerd overbodig is, maar daar ben ik niet zo heel zeker meer van. Nu maakt het inderdaad nog niets uit, maar wie weet hoe dat over drie jaar is en dan wil je ook nog steeds dat je console geen grote beperkingen heeft. Ik kan het natuurlijk allemaal niet precies voorspellen, maar totaal overbodig is het niet. Het is daarentegen ook niet zo dat, zoals sommige mensen zeggen, alle DVD's nu al helemaal volgepropt staan. Er zijn ook nog enkele compressietechnieken die je ervoor kunnen zorgen dat games aanzienlijk kleiner worden zodat ze nog makkelijk op DVD passen.

Als het om onlineservices gaat heb ik met beide geen ervaring. Ik weet dat die van de 360, Xbox Live, uitstekend werkt, maar daar betaal je dan wel 60 euro per jaar voor. De onlineservice van de PS3 daarentegen is gratis. Bij de PS2 was het zo dat het online echt voor geen meter werkte, maar als ik de reacties op internet mag geloven, valt dit met de PS3 reuze mee. Omdat ik op beide services nooit gespeeld heb, ga ik hier verder ook niets over zeggen.

Dan het laatste punt, de problemen van de 360 waar iedereen het over heeft. Als ik jou was, zou ik dit m'n keuze niet laten bepalen. De 360 heeft dan wel een aantal fouten, de service van Microsoft is prima. Als je daadwerkelijk een Xbox met een defect hebt, wordt deze keurig gerepareerd. Van de PS3 zijn nu nog niet zo veel verhalen dat 'ie stuk is gegaan, maar dat zegt niet alles. Met de PS2 was het bijvoorbeeld een bekende fout dat het apparaat pas na een tijdje kapot ging. Ik heb het gehad dat de mijne na 11 maanden stuk ging, gelukkig nog net binnen de garantie. Ik zeg niet dat de PS3 ook last heeft van hetzelfde, maar dat 'ie een paar maanden na de launch nog niet veel defecten heeft, betekent niet dat ze er niet zijn.

Ik zou zeggen, lees m'n post rustig nog eens door, zoek op de links die ik gaf of het bijbehorende forum nog wat meer informatie en bepaal aan de hand daarvan je keuze. Verder wil ik nog even zeggen dat je, als je echt nú een lekker draaiende console met een aantal goede games wil hebben, je voor de Xbox 360 moet gaan. Doordat de PS3 minder lang uit is, zijn er hiervoor namelijk minder games uit en zul je dus wat langer moeten wachten op de echte goede games. Als je beslist om voor de PS3 te gaan, raad ik je daarom aan om nog even te wachten met je aankoop totdat er wat betere games voorhanden zijn; Wie weet wordt de prijs binnen die tijd nog verlaagd.

• Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Gta-killer

4

• Mania-92

3

• Stubling

3

• DenkaanHenk

2

Geplaatst:

Beide consoles hebben + en - punten, ik zou ze gewoon allebei halen. :engel:

Maar aangezien ik niet denk dat je daar het geld voor hebt zou ik voor de PS3 gaan, of je moet er het geld niet voor hebben.

Maar wil je eigenlijk veel online gaan gamen? Heb je een klein budget? Hoelang wil je van je console gebruik maken?

Als je bijv. een laag budget hebt en niet online hoeft te gamen zou ik voor de 360 gaan. Heb je een wat groter budget en wil je alles hebben wat er te halen valt zou ik voor de ps3 gaan, deze is wat duurder maar gaat over het algemeen ook wat langer mee.

Daarnaast hebben beide systemen mooie games. Ze hebben praktisch gewoon hetzelfde, alleen zijn de exclusives van de 360 meer shooters en die van de PS3 wat meer gevarieerd.

Ook heeft de 360 wat meer gebreken dan de PS3, zo heeft de core versie bijv geen hardeschijf en de premium (en core natuurlijk) geen HDMI poort, iets wat je toch graag wilt als je een HDTV hebt.

Ik weet dus niet wat je budget enzo is dus als je daar wat meer info zou kunnen geven... Of je koopt ze gewoon allebei, zoals ik doe. :eten:

Geplaatst: (bewerkt)

Neem een PS3, Zet er linux en Cedega op en speel je Windows spellen op de hoogste kwaliteit :D

Over de krassen die een xbox 360 maakt:

Niet als er een BenQ dvdspeler in zit (die kosten zo rond de 8 euro)....

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

Ik kies voor de PS3 omdat de hardware betrouwbaarder is en hij is backward compatible met oudere PS2 games.

Ook zou ik de PS3 nemen omdat die veel meer mogelijkheden bied om te connecten en niet alleen maar dat lullige Windows Media Connect en een paar USB aansluiting(een mp3 past er niet eens normaal in....) Met de PS3 kan je immers via elk geheugenkaartje en bluetooth connecten :clown:

Geplaatst:

Ik zou voor de PS3 kiezen. :tu:

Warom : Omdat (vind ik dan) er op de playstation altijd betere spellen uitkomen. Ook vind ik de controller beter van de PS3. En als je graag online speelt hoef je niet meer de Xbox360 te hebben, want de PS3 heeft inmiddels ook een goed netwerk. Maja ik heb de PS3 nog niet, daar moet ik nog wat weekjes voor werken :puh:

Geplaatst: (bewerkt)
en hij is backward compatible met oudere PS2 games.

Dat kan de Xbox360 ook, hoor ;) Sterker nog: Daar heeft de Xbox 360 een sterker punt door. Hij heeft veel Backward-Compitable games ;) Bij de 360 komen daar Updates voor. De laatste is in 20-04-07 ;)

Bewerkt: door Steel Dogg
Geplaatst:
en hij is backward compatible met oudere PS2 games.

Dat kan de Xbox360 ook, hoor ;) Sterker nog: Daar heeft de Xbox 360 een sterker punt door. Hij heeft veel Backward-Compitable games ;) Bij de 360 komen daar Updates voor. De laatste is in 20-04-07 ;)

Bij de amerikaanse en japanse versie van de PS3 zijn alle games BC, bij de europese versie niet allemaal maar komen er ook updates uit netzoals bij de 360. 0_0

Geplaatst:
Neem een PS3, Zet er linux en Cedega op en speel je Windows spellen op de hoogste kwaliteit :D

Werkt dit echt?

Heb je het ook getest en kan je dan ook bijvoorbeeld San Andreas of nieuwere spellen op hoge kwaliteit spelen en met fatsoenlijke framerate?

Als hij het niet getest heeft, weet iemand anders misschien of dit werkt?

Geplaatst:

Een Xbox 360 komt wat de prijzen betreft beter uit maar maakt krassen op je CD's en PS3 is beter maar die is weer 6 of 700 euro

Dus ik zeg neem PS3

Geplaatst:

Ik zou voor de PS3 gaan, hij is wel 600 euro! Maar daar krijg je wel een blu-ray, en de blu-ray speler gewoon kost nu nog maar 1000 euro! Terwijl de PS3 Blu-ray + nog een hele console bied! Ik zou voor de PS3 gaan!

Geplaatst:
Een Xbox 360 komt wat de prijzen betreft beter uit maar maakt krassen op je CD's en PS3 is beter maar die is weer 6 of 700 euro

Dus ik zeg neem PS3

Niet elke X-box maakt krassen. Ik zou alleen deze generatie X-box niet kopen. De volgende kan wel weer. Ik heb ook een 360 en de mijne maakt geen ene kras en die van me broer ook niet.

Geplaatst:

Dus ik zeg neem PS3

Niet elke X-box maakt krassen. Ik zou alleen deze generatie X-box niet kopen. De volgende kan wel weer. Ik heb ook een 360 en de mijne maakt geen ene kras en die van me broer ook niet.

Benq maakt idd. geen krassen.

Geplaatst:

Alleen de 360 gefrabiceerd rondom november 2006 maakt krassen, als je er nu een koopt hoef je niet meer bangen te zijn voor krassen hoor. 0_0

Geplaatst:

er komt ook een battlefield naar de ps3 ..

ik heb zelf een ps3 en ben er heel blij mee

alleen de network store is nog niet goed gevult voor nederland

maar hier word hard aangewerkt..

verder komen er hele leuke spellen uit voor de ps3

ik heb nu 4 spellen en vind er 3 super leuk en 1 minder

de ps3 is een topding!!

er komt van de zomer een 20 gig versie uit

en de ps3 die er nu is met 60 gig zal ook goedkoper worden rond die tijd

kheb de ps3 al ergens gezien voor 549 euro

als je het nieuwste van het nieuwste wilt zou ik de ps3 kopen

stel datje een xbox 360 koopt dan is dat ook wel leuk

alleen kans op krassen op spellen en wat als xbox over een tijd een nieuwe uitbrengt?

dan hebje een zinloos aparaat waar bijna geen nieuwe spellen voor uit komen :puh:

(dit zal voorlopig niet gebeuren bij de ps3 aangezien ie nieuw op de markt is)

Geplaatst:
de ps3 is een topding!!

er komt van de zomer een 20 gig versie uit

en de ps3 die er nu is met 60 gig zal ook goedkoper worden rond die tijd

kheb de ps3 al ergens gezien voor 549 euro

als je het nieuwste van het nieuwste wilt zou ik de ps3 kopen

stel datje een xbox 360 koopt dan is dat ook wel leuk

alleen kans op krassen op spellen en wat als xbox over een tijd een nieuwe uitbrengt?

dan hebje een zinloos aparaat waar bijna geen nieuwe spellen voor uit komen :puh:

(dit zal voorlopig niet gebeuren bij de ps3 aangezien ie nieuw op de markt is)

Er kloppen een groot aantal dingen niet in je post. Zo komt er in de zomer geen 20 GB versie van de Playstation 3 meer uit. Daarbij is het nieuwste van het nieuwste misschien wel de Playstation 3, maar het gaat om de games die je erop kan spelen. En op dat punt van de Xbox 360 het van de Playstation 3.

Het laatste dat je noemt is klinklare onzin. Er is nog maar één nieuwe versie van de Xbox 360 uitgebracht, het enige verschil daarmee wat niet los te koop is, is de HDMI poort, waar je niks aan hebt als je geen HD-TV hebt met HDMI-ingang. En je kan alle games spelen op de Xbox 360 Core (HDD-only uitgezonderd, maar die is los te koop :7), Premium of Elite. Of eventuwele nieuwe pakketten. En alle nieuwe spellen die erop uit gaan komen, kan je daar nog gewoon op spelen. ;)

Het is leuk als je dit soort dingen verkondigt, maar beargumenteer dat dan altjeblieft. ^^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...