Jump to content

Wat voor geluidsset heb jij?


DJ Vincento

Recommended Posts

Ik vraag me af of er behalve ik nog meer mensen zijn die hun muziek nog op een degelijke geluidsset afspelen. En dan bedoel ik niet zo blokkendoos van Logitech, maar het 'echte' spul. Post hier je pics, schep lekker op, vertel je hifi-bloopers etc.

post-14738-1179003000.jpg

post-14738-1179003104.jpg

post-14738-1179003149.jpg

post-14738-1179003316.jpg

Pick-up is een Technics SL B-210, Speakers Zijn Tensai, Die LCD-Vu-Meter is van mijn Professional High-End Cassettedeck.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Boris H.

    2

  • DJ Vincento

    2

  • moechy

    2

  • Politiehelikopter

    2

Ik heb geen degelijke geluidsset. En ik heb er op het moment ook niet echt behoefte aan. Ik speel nu al mijn muziek via mijn pc af, daar staat ineens al mijn muziek op dus dat is al een voordeel. Mijn speakers voor de pc hebben 90 euro gekost en er komt degelijk geluid uit, meer dan dat heb ik niet nodig.

Als ik misschien later samen ga wonen met iemand en mijn eigen appartement/huis hebt, dan zal ik wel iets degelijks in huis halen. Maar nu gebruik ik dit toch enkel om muziek te beluisteren op mijn kamer, dus heb ik geen behoefte aan zo een geluidsset die vaak ook nog erg duur zijn.

Maar het is wel een mooie installatie die van jou moet ik zeggen. ^^

Bewerkt: door Eros
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een trotse gebruiker van een echte installatie en niet zo'n boxensetje.

Hieronder zie je mijn installatie, de bovenste is een CD player dan daaronder de versterker en daar weer onder zitt de FM/AM radio. Ik heb ook een tapespeler en een LP speler maar die gebruik ik nooit dus die staan op zolder.

dsc00203gb7.jpg

Dan mijn boxen. Dit zijn de boxen aan de linkerkant, aan de rechterkant heb ik hetzelfde staan maar 2 foto's zijn overbodig. De kleine groene Box heeft een enorm diepe bass en de hoge gele box is enorm zuiver en de hoge tonen koem goed uit.

dsc00204wf8.jpg

En op mijn PC heb ik een 3.1 boxensetje.

dsc00205eu7.jpg

Ik heb mijn PC en Xbox 360 ook aangesloten op mijn versterker. Ik gebruik als ik op de PC muziek luister meestal mijn PC boxenset en de versterker tegelijk.

Ik ben er erg blij mee en het functioneert allemaal perfect. Ik heb een enorm diepe bass en ook de hoge tonen komen goed uit. De versterker is ook handig omdat ik er alles op kan aansluiten(MP3 speler, PC, X360, PS2, TV en ga zo maar door.)

Gratz,

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een thuisbioscoop van jbl die op de pc, laptop, versterker van jvc, lcd tv, ps2 en de xbox 360 zit aangesloten:

Subwoofer: 1500 watt (jbl)

5 kleine speakers: ieder 50 watt (jbl

Versterker: jvc

audioinstellingen in san andreas staat op pro logic II. Ik vind surround en een goede bass wel goed bij games. En vooral bij schietgames dat je de geluiden voor je, naast je en achter je hoort! ik vind jbl wel een goed merk!

Link to comment
Delen op andere websites

Men gewone PC boxen meestal! En anders mijn radio speler! Daar kan ik mijn Ipod op aanslutien! Heb jammer genoeg geen screen of type!

precies ik ook hetzelfde als jou , en vind het zelf ook jammer geen screen enzo :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal nog ff wat details posten van mijn set:

Speakers:

Tensai 3-Weg speakers, gesloten kast, diameter woofer is 35cm

Max.Belastbaarheid RMS: 75 Watt

Max. Piek Belasting: 150 Watt

Inpedantie: 8 Ohm

Versterker: Onkyo Integra A-8015 ( Een van de beste integrated versterkers)

2x 40 Watt RMS op 8 Ohm

A + B Stereo mogelijk

( Deze versterker vind ik lekker om het 'koude' geluid, veel hoge tonen)

CD-Speler: Marantz CD-40. Speelt echt alles af, nog net geen bierviltjes. :bier: Was begin jaren 90 een topmodel.

Cassettedeck: Kenwood KX-5030: High-End Cassettedeck met drie-motorige aandrijving. Het apparaat kan zich zelf optimaal afstellen op een bandje. Werkt ook met metal-tapes. Frequentie bereik: 20 tot 19000 hz

Cassettedeck 2: Akai-GXC 706 D. Prachtig en robuust cassettedeck. Analoge VU-meters, gele verlichting. Voorzien van glaskoppen en precieze gelijkstroom motor. 40 tot 14000 hz

Cassettedeck 3: Onkyo TA-2026 Stereo Cassettedeck met Led-Bar VU Meters. Geschikt voor Metal Tapes.

Frequentie bereik: Zelfde Als de akai.

Tuner: Technics

Pick-Up: Technics SL-B 210. Belt-drive draaitafel met automatische stop functie. Heeft een mooie soepele armophanging. Element: Technics Moving Magnet Element.

Pick-Up 2: Sony Fully Automatic Turntable

Deze hele stapel hifi bij elkaar heeft me in totaal maar 140 euro gekost. Ik heb alles van vlooienmarkten en hifi-dumps, kringloopwinkels enzovoort.

Pick-UP 3: Sony Semi Automatic Turntable

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een foto van de achterkant van mijn versterker die ik net nodig had. Ik dacht laat ik hem even hier showen. :)

post-3333-1180031255_thumb.jpg

Gratz,

Boris H.

Bewerkt: door Boris H.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

4312-thumb.JPG

JBL 4312 control monitoren.

e883_12.JPG

Luxman lv-105 versterker.

En een denon cd spelen en tuner waar ik geen fotos van kan vinden.

Het is oud(jaren 80) maar het klinkt mooi,en ik heb het van mijn ouders gekregen omdat zij een harman/kardon jbl surround set hebben gekocht.

Edit:Ben mijn x-540 van pc vergeten

x540_speakers.png

En mijn el-cheapo gitaar versterker

squier_sp10[1].jpg

Bewerkt: door phantom
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...