DenkaanHenk Geplaatst: 13 mei 2007 Rapport Geplaatst: 13 mei 2007 Nintendo 64 De Nintendo 64 (kort: N64) is een spelcomputer die in 1996 op de markt gebracht werd en de opvolger was van de succesvolle Super Nintendo Entertainment System. Deze 64-bit spelcomputer is een van de laatste spelcomputers waarbij de spellen werden geleverd op spelcartridge in plaats van de nu meer gangbare cd-rom en dvd spellen. Het voordeel hiervan was dat cartridges lastiger zijn te kopiëren. De nadelen bleken echter groter, cartridges zijn veel duurder en hebben een beperkte opslagcapaciteit. Spelontwikkelaars kregen mede hierdoor al snel voorkeur voor de Playstation van Sony en werden er in verhouding minder spellen op de markt gebracht voor N64. Door de originele vorm en het nieuwe soort controller dat Nintendo op de markt bracht, werd de Nintendo 64 een groot succes, ondanks de concurrentie van Sony's inmens populaire Playstation (uitgebracht in 1995 in Europa). De Nintendo 64 bleef op de been en bleven er succesvolle games uitkomen. In 2001 verscheen de opvolger van de Nintendo 64, de GameCube. Nintendo bracht hierop vele klassiekers uit als Mario, The Legend of Zelda en Donkey Kong. Praat hier over alles rondom de Nintendo 64. Ik zelf heb een Nintendo 64 met 1 controller en het spel Super Mario 64. Het is erg leuk om af en toe mee te spelen. Bron: Wikipedia Reageren
David22 Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Ikzelf heb een Nintendo 64 met 2 controllers, 1 stuurtje, 7 spellen, wel te verstaan: The legend of Zelda: Majora's Mask The legend of Zelda: Ocarina of Time F1 Racing The Blues Brothers 2000 Mario Kart Super Mario 64 Super Smash Brothers 64 Ik ben dus niet de enige die nog op de N64 speelt ! Reageren
White Gold Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Eindelijk een topic over m'n eerste console. Goede tijden. Hij staat er nog steeds, naast de Gamecube en Wii en de GBAdvance's (wat heeft m'n familie toch met Nintendo ^^). Ik heb er 2 controllers voor, maar geen memorycards. Wel heb ik de volgende spellen . Super Mario 64 (Nog steeds niet uitgespeeld.) Mario Kart (Toch zo leuk met die ballonetjes.) Toy Story (Bijna uitgespeeld, na 10 uur achter elkaar, maar toen moest de N64 uit en ik heb geen memory card.) Ridge Racer 64 (Het echte racen ) Lego Racer (Ook bijna uitgespeeld, maar weer geen memory card..) Dat waren nog eens tijden . Ik speel er af en toe nog steeds op . Reageren
Scarface92 Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Me vriend had er een. Met Mario 64 en Zelda en nog een aantal spellen. Ik vond het wel een leuke spelcomputer, vooral Mario vond ik leuk, In de vakantie gaa ik mischien een Nintedo Wii kopen vet ding! The GTA man Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.